2017-06-01, 00:05
Medlem
Han var en snäll, omtänksam och rätt skör ung kille som har fått gå igenom en del vad jag förstod av det lilla jag kände honom. Han var otroligt stolt och tacksam över sitt jobb och sin chans till en ljusare framtid och hade nyss uppgraderat till en bättre bil. Om det var den bilen eller vad han ens gjorde i olycksbilen med den äldre människan vid den tiden på dygnet vet jag inte. Vet heller inte vad fan det är för fel på folk som anser att han får skylla sig själv som självmant (?) sätter sig där, som om han borde ha fattat att det skulle bli hans sista resa.. På riktigt?! Ingen förtjänar att dö på det viset och det gör så ont i mig att just denna killen gick ett sånt fruktansvärt jävla öde till mötes..
Må ni båda vila i frid <3
Citera
2017-06-01, 10:02
Medlem
Segments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Om det är rätt person så finns han på Lexbase, han är gift men hittar inte frun och han har en folkbokföringsadress som berättat en del. Han skulle ha fyllt 50 i september.
FOLKBOKFÖRINGSADRESS
C/O-adress: Det Fria Sällskapet Länkarna
Gatuadress: Chapmansgatan 5
Postort: Göteborg

Edit: Kollade Lexbase och det är mycket troligen en rattfylla igen... kanske kombinerad med droger.
Datum domslut: 2013-09-25 Begångna brott
1. Olovlig körning
2. Grovt rattfylleri

Datum domslut: 2014-05-28 Brott som den tilltalade döms för
1. Tillgrepp av fortskaffningsmedel
2. Häleriförseelse
3. Narkotikabrott, ringa brott
4. Olovlig körning, grovt brott
5. Rattfylleri

Datum domslut: 2014-09-12 Brott som den tilltalade döms för
1. Grovt rattfylleri
2. Olovlig körning, grovt brott

Datum domslut: 2015-05-19 Brott som den tilltalade döms för
1. Olovlig körning, (3 tillfällen)
2. Narkotikabrott, ringa brott, (3 tillfällen)
3. Vapenbrott
4. Brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål
Förverkande och beslag. I beslag tagen narkotika, revolver och kniv förklaras förverkade.

Datum domslut: 2015-10-22 Brott som den tilltalade döms för
1. Rattfylleri
2. Olovlig körning, grovt brott, (2 tillfällen)
3. Narkotikabrott, ringa brott

Datum domslut: 2016-12-20 Brott som den tilltalade döms för
1. Olovlig körning, grovt brott, (2 tillfällen)
2. Rattfylleri
3. Brott mot lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål
Förverkande och beslag
1. I beslag tagen bil med registreringsnummer RCP 063 förklaras förverkad.
2. I beslag tagna knivar förklaras förverkade. Beslagen ska bestå

Ingen större förlust för samhället...

Varför tillåts en människa som gång på gång kör onykter löpa fritt i samhället? Han borde suttit inspärrad på obestämd tid redan andra gången han åkte fast för detta, både för sin egen och för andras säkerhet.
Citera
2017-06-01, 10:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kixon
Han var en snäll, omtänksam och rätt skör ung kille som har fått gå igenom en del vad jag förstod av det lilla jag kände honom. Han var otroligt stolt och tacksam över sitt jobb och sin chans till en ljusare framtid och hade nyss uppgraderat till en bättre bil. Om det var den bilen eller vad han ens gjorde i olycksbilen med den äldre människan vid den tiden på dygnet vet jag inte. Vet heller inte vad fan det är för fel på folk som anser att han får skylla sig själv som självmant (?) sätter sig där, som om han borde ha fattat att det skulle bli hans sista resa.. På riktigt?! Ingen förtjänar att dö på det viset och det gör så ont i mig att just denna killen gick ett sånt fruktansvärt jävla öde till mötes..

I slutet december förra året blev han dömd för att ha kört utan körkort 2 ge. Så hur stolt han än må vara över bilen verkar det inte troligt att han körde den nya bilen med ett giltigt körkort.
Citera
2017-06-01, 11:34
Medlem
Javisst är det 20-åringens fel att han själv valde att sätta sig i bilen.

Du är ju helt jävla blåst i huvudet. Det var Tony som körde och ingen annan. Och inte en enda gång nämner du grabbens familj. En 20 år gammal grabb kan ha hunnit göra mycket jävulskap, men han har fortfarande lång tid på sig att göra rätt för sig.

Tony visade ju sig vara samma skit som han var för 30 år sedan. Han har inte förändrats alls och Sverige är en bättre plats utan honom.
Citera
2017-06-01, 13:13
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Glömde bort att säga att han dessutom dömdes för rattfylleri i slutet av december förra året. Så han körde definitivt utan körkort den här gången och dödade dessutom en ung människa. Skulle inte förvåna mig att han dessutom hade alkohol/droger i blodet eftersom han dömts för det 5 ggr det senaste året. Om han en gång visade omtanke för någon medmänniska nig dig, så var han allt annat än god ute på vägarna och kunde utan att ha tvekat kört ihjäl din familj om ni befunnit er på vägen samtidigt. För att några dagar senare återigen vara ute på vägarna full som en alika. Han ansåg sig stå över lagen och struntade i om han riskerade att köra ihjäl andra.

Varför inte köra ihjäl sina egna barn istället för andras som i de här fallet? Kanske för att de inte vågade åka med sin pappa. De visste hur han var i trafiken. Fullkomlig livsfarlig och utan moral. Mem nu kan vi äntligen andas ut. Ett fyllo mindre som skiter i om han råkar döda andra när han kör snabbt. Det tråkiga är att en 20-åringen som förmodligen inte var lika förhärdad var tvungen att dö på kuppen.

Jag tror nog att Mogna-Meloner missförstog Kixon lite.
Han pratar nog om den unge mannen.
Citera
2017-06-01, 13:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Jag tror nog att Mogna-Meloner missförstog Kixon lite.
Han pratar nog om den unge mannen.

Aaah, det gjorde jag. Får be om ursäkt. Skrev på jobbet vilket innebär att jag snabbläste det hela. . När det gäller mina åsikter om Tony så står jag för dem.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-06-01 kl. 13:38.
Citera
2017-06-01, 13:57
Medlem
Jag riktade mitt svar till prinsbus.
Citera
2017-06-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Aaah, det gjorde jag. Får be om ursäkt. Skrev på jobbet vilket innebär att jag snabbläste det hela. . När det gäller mina åsikter om Tony så står jag för dem.

Haha.. Mogna-Meloner, ja du borde kanske jobba istället

Det framgår inte om det var hans nya bil eller Tonys bil som kördes vid olyckan, vem av dem som faktiskt körde eller vad som egentligen hände, men spekulera kan man ju alltid göra..
Tony hade bevisligen mycket skit i bagaget som någon var snabb nog att lägga ut och tydligen var även 20-åringen inne på ett "sidospår" denna natt med tanke på sällskapet.
Själv kände jag honom bara som en jävligt snäll o tacksam grabb som skötte sitt jobb och som de flesta ungdomar hade han drömmar och mål för den framtid han aldrig fick
Citera
2017-06-01, 19:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Haha.. Mogna-Meloner, ja du borde kanske jobba istället

Det framgår inte om det var hans nya bil eller Tonys bil som kördes vid olyckan, vem av dem som faktiskt körde eller vad som egentligen hände, men spekulera kan man ju alltid göra..
Tony hade bevisligen mycket skit i bagaget som någon var snabb nog att lägga ut och tydligen var även 20-åringen inne på ett "sidospår" denna natt med tanke på sällskapet.
Själv kände jag honom bara som en jävligt snäll o tacksam grabb som skötte sitt jobb och som de flesta ungdomar hade han drömmar och mål för den framtid han aldrig fick
Hoppas vi får reda på vem som körde och vems bil det var.
Tony blev av med bilen förra året, beslagtagen och förverkad enligt domen 2016-12-20 men det finns ingenting som hindrar alkisar från att köpa en ny bil tyvärr. Körkort hade han inget men det hindrade honom inte heller. Vet inte hur man ska få bukt med såna här människor.

Det är synd att den unga killen inte gick att rädda. Vad gjorde han i bilen?
Av bilderna från GP att döma gick det undan och bilen kom över på fel sida av vägen.

"Männens bil körde över på fel sida av vägen och voltade runt flera varv. I samband med olyckan slungades männen enligt polisen ur fordonet och deras liv gick inte att rädda."
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsv...asch-1.4312223
Citera
2017-06-07, 10:16
Medlem
Han i 20 års åldern.
Christoffer lindgren 21 år född 950812 .
Känner han sen tidigare känt han i 14 år mitt ex samt barndomskompis osv. Han är ifrån ett litet ställe utanför Umeå sedan flyttade han till umeå bodde här 2008-2010 sedan flyttade han till Kungälv för att bo med sin pappa sedan fick han soc lägenhet blev involverad i droger och kriminalitet osv . Han körde även bil utan körkort hela tiden brydde sig inte , körde bil påverkad osv. Så inte så konstigt att han skulle gå på det här sättet då han umgicks med kriminella osv.. :/
Vem som körde bilen kan ha varit vem som helst av dom, han Tony var ju med i "300 km klubben" så tror ej han körde spec bra i trafiken och i hans register hade han precis som Christoffer olovliga körningar, rattfylla osv allt sånt.
Har pratat med Christoffer väldigt mycket innan allt detta hände vi pratade i stort sett dygnet runt, då han även skrivit med mig samtidigt som han vart ute och kört och skickat bilder då han kört över 120/km i timmen påverkad av alkohol/droger osv så :/
Vet även att Christoffer hade en 3-4 egna bilar men stod bara skriven på en bil så dom kan förmodligen ha använt en av hans bilar.
Senast redigerad av sofiafredriksson95 2017-06-07 kl. 10:24.
Citera
2017-06-07, 12:06
Medlem
Finurlig34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofiafredriksson95
Han i 20 års åldern.
Christoffer lindgren 21 år född 950812 .
Känner han sen tidigare känt han i 14 år mitt ex samt barndomskompis osv. Han är ifrån ett litet ställe utanför Umeå sedan flyttade han till umeå bodde här 2008-2010 sedan flyttade han till Kungälv för att bo med sin pappa sedan fick han soc lägenhet blev involverad i droger och kriminalitet osv . Han körde även bil utan körkort hela tiden brydde sig inte , körde bil påverkad osv. Så inte så konstigt att han skulle gå på det här sättet då han umgicks med kriminella osv.. :/
Vem som körde bilen kan ha varit vem som helst av dom, han Tony var ju med i "300 km klubben" så tror ej han körde spec bra i trafiken och i hans register hade han precis som Christoffer olovliga körningar, rattfylla osv allt sånt.
Har pratat med Christoffer väldigt mycket innan allt detta hände vi pratade i stort sett dygnet runt, då han även skrivit med mig samtidigt som han vart ute och kört och skickat bilder då han kört över 120/km i timmen påverkad av alkohol/droger osv så :/
Vet även att Christoffer hade en 3-4 egna bilar men stod bara skriven på en bil så dom kan förmodligen ha använt en av hans bilar.

Jag hoppas VERKLIGEN att du ringde polisen när han skickat dessa bilder osv?!
Annars kan du allt känns dig lite medskyldig till hans död...
Citera
2017-06-07, 20:38
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finurlig34
Jag hoppas VERKLIGEN att du ringde polisen när han skickat dessa bilder osv?!
Annars kan du allt känns dig lite medskyldig till hans död...
Det där var otroligt korkat skrivet
Christoffer var myndig och valde sin väg själv och hon har ingen som helst skyldighet att ta på sig någon skuld för den väg han valde eller hans död.
Att försöka anmäla någon som man har i telefon är otroligt svårt för då ska man veta exakt var bilen befinner sig just då och sen ska man dessutom komma fram till polisen.
Tro mig... jag har försökt anmäla en notoriskt rattfyllerist under ca 1 års tid som körde samma väg varje dag vi ungefär samma tid i en bil med en färg som syntes på långt håll.
Inte en enda gång tog polisen hen och då är det ingen glesbefolkad obygd uppe i Norrland utan en av landets större städer! Så här är det tyvärr och ska dom åka dit är det en lyckträff.
Senast redigerad av Timeout 2017-06-07 kl. 20:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in