• 1
  • 2
2017-05-30, 00:24
Medlem
CloverLeafs avatar
Har väldigt ont i ryggen och har kollat runt lite bland massage-ställen i staden jag befinner mig i (är ej i Sverige). Såg ett ställe som hade s.k. "Erotisk massage" vilket verkar innebära att massagen utförs av lättklädda/halvnakna tjejer med extra sexuell spänning. Fastnade lite för denna och tyckte det lät roligt och lockande.

Nu är det dock så att jag har flickvän och funderar på om detta är okej eller om det är över gränsen. Vad tycker flashback?

Innan ni säger "fråga henne bara" så nej, hon kommer förmodligen säga nej och jag tycker inte jag ska behöva fråga henne om tillstånd för saker jag gör.

Observera att jag inte självklart inte kommer ta några sexuella tjänster, bara själva massagen.
Citera
2017-05-30, 00:43
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Innan ni säger "fråga henne bara" så nej, hon kommer förmodligen säga nej och jag tycker inte jag ska behöva fråga henne om tillstånd för saker jag gör.

Eftersom du ( förmodligen ) känner till att hon inte accepterar det, varför skulle hon då acceptera det om vi på Flashback gav dig tummen upp?

Vill du att din brud kommer in på Flashback och undrar om det är okej att få en erotisk massage av det motsatta könet, när hon vet att du ( förmodligen ) skulle säga nej? Och skulle det bli mindre värre om vi här på FB sade att det är okej?
Citera
2017-05-30, 00:46
Medlem
SilentVictorys avatar
Behöver du ryggdunkar eller vad är det frågan om?
Om din tjej skulle bli sårad av det så är det väl inte okej oavsett hur många tummen upp du får av främmande människor på ett forum?

Vad är viktigast, din flickväns känslor eller vad anonyma människor tycker på internet?
Citera
2017-05-30, 00:47
Medlem
Neroxxs avatar
Om vi bortser från att det är en köp av en tjänst, skulle du tycka att det var otrohet om det skedde med en random brud?
Citera
2017-05-30, 00:54
Medlem
CloverLeafs avatar
Min flickväns åsikt om det är egentligen ovidkommande, bara för att hon tycker någonting innebär inte det att det automatiskt är rimligt eller logiskt. Skulle hon exempelvis tycka att det inte är okej att jag pratar med tjejer på krogen så skulle jag inte förbjuda mig själv att göra det. Där här handlar om vad som är rätt eller fel, rimligt eller orimligt, och vad min samvete säger.

Anledningen att jag vänder mig till flashback är för att jag har svårt att bestämma mig, tycker det är ett dilemma och tänker att andra människors synvinklar kanske skulle hjälpa.

Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Om vi bortser från att det är en köp av en tjänst, skulle du tycka att det var otrohet om det skedde med en random brud?

Ja, men isåfall vore ju en vanlig massage också över gränsen.
Citera
2017-05-30, 00:58
Medlem
Vad är en erotisk massage? Massage med tuttarna framme som hon gnider över din rygg? Då är det inte så farligt.

//Siegestor
Citera
2017-05-30, 00:59
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloverLeaf

Ja, men isåfall vore ju en vanlig massage också över gränsen.

Sant visserligen, men här är det en massage som inriktar sig på att vara erotisk vilket på så sätt sätter ribban att det ska kåta upp den som blir masserad. Det är vcäl egentlige skitsamma vad vi tycker, det är trots allt din flickväns syn på det hela som har någon som reel effekt.
Citera
2017-05-30, 01:04
Medlem
CloverLeafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Sant visserligen, men här är det en massage som inriktar sig på att vara erotisk vilket på så sätt sätter ribban att det ska kåta upp den som blir masserad. Det är vcäl egentlige skitsamma vad vi tycker, det är trots allt din flickväns syn på det hela som har någon som reel effekt.

Det har du rätt i, fast för min del handlar det mest om hur mitt samvete påverkas.

Jag skulle för övrigt inte direkt ha något emot om hon gjorde motsvarande så länge inga sexuella akter är inblandade. Skulle väl inte va överförtjust iofs men skulle inte betrakta det som otrohet.
Citera
2017-05-30, 01:10
Medlem
Det är otrohet på något sätt även ifall det heter "massage" få vi alla
Vet vad en sån massage går ut på
Citera
2017-05-30, 09:58
Medlem
negrofobens avatar
Erotisk massage är ju sex! Du kommer att få kuken masserad eller avsugen. Det är givetvis inte ok om du tror att hon skulle ogilla det. Hur skulle du själv ställa dig till att din tjej fick fittan masserad eller slickad av en "massör" ?
Citera
2017-05-30, 10:17
Medlem
Nej, du behöver inte fråga din partner om lov. Hoppas bara att du är lika förutseende och förstående om hon skulle göra något som kanske du ser som fel.
Citera
2017-05-30, 11:30
Medlem
CloverLeafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Erotisk massage är ju sex! Du kommer att få kuken masserad eller avsugen. Det är givetvis inte ok om du tror att hon skulle ogilla det. Hur skulle du själv ställa dig till att din tjej fick fittan masserad eller slickad av en "massör" ?

Isåfall är "erotisk massage" ett kodord för prostitution, inte det jag är ute efter. Kommer inte låta dem utföra några sexuella akter om det nu skulle vara aktuellt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in