• 1
  • 2
2017-05-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Kan posten verkligen ha slarvat bort 3 försändelser från CSN till samma adressat? Dels ett årsbesked om återbetalning och dels 2 påminnelsebrev?

Om vi säger att Posten högt räknat slarvar bort 1 brev av 1000, då är sannolikheten att alla 3 breven försvinner: 0,001 x 0,001 x 0,001 = 0,000 000 001, dvs 1 gång på en miljard.
Citera
2017-05-29, 17:45
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Kan posten verkligen ha slarvat bort 3 försändelser från CSN till samma adressat? Dels ett årsbesked om återbetalning och dels 2 påminnelsebrev?

Det är nog inte så vanligt, däremot kan ju TS ha lite lös bosättning med andrahandsuthyrning eller liknande och inte satt upp namn på dörren. Eller glömt adressändra.
Citera
2017-05-29, 18:58
Medlem
Zaphod-Beeblebroxs avatar
Är man inloggad går det att byta så sån info kommer på mail. Markerade den rutan femton gånger nu.

Har varit kaos med post så jag avviker nog från 1 av 1000, fast inte bara mitt fel. Var fick du 1 av 1000 ifrån? Vore intressant om det fanns statistik från specifika områden.

Hade nog haft koll också om jag visste att jag skulle börja betala, men pluggar ju så jag trodde inte det var dags. Med avdrag som fattig pluggis blir inbetalningssumman minimal.
Citera
2017-06-03, 19:43
Medlem
Nikhitas avatar
Det finns ingen skyldighet att skicka påminnelsebrev om obetald faktura. Själv reste jag utomlands och förde tillfälligt över alla mina pengar till sparkontot. Glömde bort att jag hade återbetalning till CSN på autogiro så de lyckades inte dra något. Fick betala cirka 500 kr extra månaden efter. Bara att bita i det sura äpplet.
Citera
2017-06-06, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Det finns ingen skyldighet att skicka påminnelsebrev om obetald faktura. Själv reste jag utomlands och förde tillfälligt över alla mina pengar till sparkontot. Glömde bort att jag hade återbetalning till CSN på autogiro så de lyckades inte dra något. Fick betala cirka 500 kr extra månaden efter. Bara att bita i det sura äpplet.
Då är väl frågan varför man gör en sån dum grej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in