• 1
  • 2
2017-05-29, 01:28
Medlem
Holdingbreaths avatar
http://stiften.dk/krimi/Far-og-soen-...artikel/455537

https://www.10news.one/father-honor-...ers-boyfriend/

Father “honor rapes” daughter’s boyfriend
May 25, 2017 Crime

Family problems within the islamic-cultural circle undoubtedly are in their own league.

The 22 year old boyfriend was asked to meet with his girlfriend’s brother. At the meeting the boyfriend was asked to get into a car where he was sprayed with pepper spray and driven to a garage in nearby Tilst.

Here the girl’s father was waiting with a gun. The 22 year old was tied up, had his clothes removed, dozed in gasoline while being threatened to be burned to dead. The father also pointed the gun several times to the 22 year old’s head and pulled the trigger in a faked execution. The father also raped the young man several times.

The torture lasted for two hours and describe as “honor” related.

The father and brother has been sentenced to five years in prison.

The girl and her family lives in Gellerup, a Muslim majority area in Aarhus, Denmark.
Senast redigerad av Holdingbreath 2017-05-29 kl. 01:34.
Citera
2017-05-29, 02:15
Medlem
Astrorbits avatar
Var pojkvännen etnisk dansk?
Citera
2017-05-29, 07:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Nä. Han var från Mars.
Vad spelar det för roll?
Kan ha betydelse gällande musslans agerande.
Citera
2017-05-29, 07:56
Medlem
sajebiss avatar
Vad är fem års fängelse egentligen i jämförelse med ett helt liv i skam?

Hur funkar våldtäktsbegreppet i Danmark då (ja, jag har googlat men inte hittat), räcker det med att få ett kvastskaft uppkört eller krävs det att pappan verkligen har tryckt på dotterns pojkvän?

Hur som helst verkar olika kulturer ha lite olika syn på heder....
Citera
2017-05-29, 08:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det hela utspelade sig i Gellerup, ett riktigt skithål. Senast i fredags blev 70 personer arresterade efter omfattande blattekaoz där.
http://ekstrabladet.dk/112/kaempe-po...nholdt/6683533
Citera
2017-05-29, 08:10
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det hela utspelade sig i Gellerup, ett riktigt skithål. Senast i fredags blev 70 personer arresterade efter omfattande blattekaoz där.
http://ekstrabladet.dk/112/kaempe-po...nholdt/6683533

Skithål... ! Intressant uttryck för detta fallet. MEN jag tror inte killen stod/låg där naken med stjärten uppe i vädret och väntade på gubbens. Det känns inte riktigt som att det gått till så i detta fallet. Jag tror däremot att grabben fått suga den omskurne Hoppas bara han tvättat sig innan.
Citera
2017-05-29, 11:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Vad är fem års fängelse egentligen i jämförelse med ett helt liv i skam?

Hur funkar våldtäktsbegreppet i Danmark då (ja, jag har googlat men inte hittat), räcker det med att få ett kvastskaft uppkört eller krävs det att pappan verkligen har tryckt på dotterns pojkvän?

Hur som helst verkar olika kulturer ha lite olika syn på heder....
Andra handlingar än samlag räknas in som våldtäkt.

§ 216. For voldtægt straffes med fængsel indtil 8 år den, der
1) tiltvinger sig samleje ved vold eller trussel om vold eller
2) skaffer sig samleje ved anden ulovlig tvang, jf. § 260, eller med en person, der befinder sig i en tilstand eller situation, i hvilken den pågældende er ude af stand til at modsætte sig handlingen.
Stk. 2. For voldtægt straffes med fængsel indtil 12 år den, der har samleje med et barn under 12 år.
Stk. 3. Straffen efter stk. 1 kan stige til fængsel i 12 år, hvis voldtægten har haft en særligt farlig karakter eller der i øvrigt foreligger særligt skærpende omstændigheder.
Stk. 4. Ved fastsættelse af straffen skal der lægges vægt på den særlige krænkelse, der er forbundet med lovovertrædelsen.
Stk. 5. Det skal ved straffens fastsættelse i almindelighed indgå som en skærpende omstændighed, at forurettede er offer for menneskehandel.

§ 225. Bestemmelserne i §§ 216-224 finder tilsvarende anvendelse med hensyn til andet seksuelt forhold end samleje.

https://www.retsinformation.dk/Forms...7-211f597e4d9d

Jag gissar dock att den som varit mest våldsam är sonen - eftersom pappan friades i första instans.

Onsdag har Vestre Landsret idømt pigens far og bror hver fem års fængsel for grov vold og voldtægt. Det oplyser anklagemyndigheden på Twitter.

Det er en voldsom skærpelse af afgørelsen fra byretten, hvor faren blev frifundet og sønnen idømt halvandet års fængsel for grov vold.

http://stiften.dk/krimi/Far-og-soen-...artikel/455537
Citera
2017-05-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Jag undrar också det. En dansk hade de ju kunnat anta inte skulle "förstå" den familjära tillrättavisningen och istället göra rättssak av det hela. Hade BO varit fostrad i samma kultur och anda så hade de förmodligen kunnat utgå från att det skulle stanna där.
Oavsett sin egen inställning till proceduren så måste de ju förstå att en okultiverad dansk inte skulle se tortyr och våldtäkt som annat än just det och inte någon acceptabel form av konflikthantering.
Citera
2017-05-29, 13:16
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Tror jag inte. Då hade inte "avrättningen" varit en fake sådan.
Citera
2017-05-29, 13:21
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Ok, så gubben våldtar en annan man? Och det för att återställa deras "heder"? Genom att böga? Är det "hedersamt" att vara bög? Jag fattar nada
Citera
2017-05-29, 13:36
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Ok, så gubben våldtar en annan man? Och det för att återställa deras "heder"? Genom att böga? Är det "hedersamt" att vara bög? Jag fattar nada
ja de försvarar/beskyddar hedern genom att visa sig stå över den andra parten.

man kan slänga personen över balkongen eller knulla dom i röven, man visar genom fysisk handling att man står över den andre.

men visst är det tämligen sjukt i huvudet att beskydda heder genom att knulla en annan man i röven.
tja...blir väl så när kulturen man kommer ifrån är underutvecklad.
Citera
2017-05-29, 13:59
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ja de försvarar/beskyddar hedern genom att visa sig stå över den andra parten.

man kan slänga personen över balkongen eller knulla dom i röven, man visar genom fysisk handling att man står över den andre.

men visst är det tämligen sjukt i huvudet att beskydda heder genom att knulla en annan man i röven.
tja...blir väl så när kulturen man kommer ifrån är underutvecklad.
Och samtidigt slänger de bögar från hus, eldar upp dem, dränker dem... Men att böga sin dotter pv, det är fint och bra och hedersamt? Wtf e fel på dessa klappmongon?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in