Citat:
Ursprungligen postat av
vyssanlulltass
kt p att betala tullavgifter vid varje bestllning senaste 8 mn, drygt 6(?) bestllningar. D har jag varit en trogen kund hos Northerner sedan 2009
Jkligt surt nr grannen uppenbarligen kunde rka importgrs och annat i sann afrikansk pundarstil
och i rusets dimma kra p min bil utan att rapportera.
Tack fr det tullverket och regeringen, amerikansk dip r bra mkt lindrigare att slppa igenom samt mindre samhllsfarligt !
r s jkla less, visserligen har slktingar skickat vid ngra tillfllen men det knns dumt att lta dem gra springrenden fr att jag ska slippa betala extraskatt.
Har nu satt min frsta dip-sats p jsning (wintergreen) som berknas vara klar om ca 2 veckor.
Vldigt lite jobb och man slipper till skillnad frn snusbak hlla p med ugnen och andra jobbigheter.
Efter bara 2 dgr luktar och smakar blandningen helt OK. Frgan r hur bra slutresultatet blir.
Hittade flertalet recept som var ngt samstmmiga.
Om ngon vill kan jag lgga upp receptet, tnkte gra en sats tuggtobak om jag fr tag p tjock lngskuren tobak. Den jag testade nu till dip-satsen var ngt "finecut" och inkpt p EKO-hallen ven om jag strimlade den lite.
Skulle faktiskt vilja testa dip s du fr grna lgga upp receptet eller pma.
r det mycket jobb att gra det sjlv?
Skulle ju isf vilja f det att smaka som "typisk amerikansk dip", standardsmak helt enkelt. Gillar inte vintergrna elr liknande