• 1
  • 2
2017-05-28, 10:46
Medlem
Nån som vet mer?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...da-garningsman
Citera
2017-05-28, 10:55
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Suck, jag rekommenderar att du utökar din TS annars kommer den hamna i PK. Titta vad snäll jag är:

Citat:
Klockan 01.05 natten mot söndag fick polisen in larmet om den grova misshandeln. Ett flertal personer hade då stoppat en man i 40-årsåldern på Vasagatan i Umeå och misshandlat honom.

– Mannen och hans vän gick på Vasagatan där de blev konfronterade av fem män som de mötte. Mannens kompis blev då knuffad och fasthållen av en man samtidigt som de fyra andra männen sparkade mot magen, bröstet och huvudet på mannen. Sedan sprang de från platsen, säger Kim Kiemunki, jourhavande förundersökningsledare.

Mannen blev så pass grovt misshandlad att han tappade medvetandet och fick föras med ambulans till Norrlands Universitetssjukhus. Enligt polisens uppgifter kände inte mannen i 40-årsåldern och hans vän de andra männen sedan tidigare.

https://unvis.it/svt.se/nyheter/loka...da-garningsman

Happ, Vasagatan sent på natten, troligen är det hazarer som gått till attack, de hänger i grupp och ger sig gärna på Svennebanan. Umeå har sedan länge en hazarplåga, till viss del frambringad av stadens bestånd av kåta batikhäxor som vill ha ungkuk. Zoomalier och ziggisar brukar inte vara så aggressiva. Finns såklart en liten möjlighet att det var andra svennar men det känns osannolikt.
Citera
2017-05-28, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Suck, jag rekommenderar att du utökar din TS annars kommer den hamna i PK. Titta vad snäll jag är:

https://unvis.it/svt.se/nyheter/loka...da-garningsman

Happ, Vasagatan sent på natten, troligen är det hazarer som gått till attack, de hänger i grupp och ger sig gärna på Svennebanan. Umeå har sedan länge en hazarplåga, till viss del frambringad av stadens bestånd av kåta batikhäxor som vill ha ungkuk. Zoomalier och ziggisar brukar inte vara så aggressiva. Finns såklart en liten möjlighet att det var andra svennar men det känns osannolikt.
Tackar. Ja enligt min erfarenhet av Umeå är det bland de mest vänster-PK som står att finna i Sverige. Rejäla, snälla och oändligt dumnaiva är de, västerbottningarna. Här var det någon som trodde att det gick att säga åt ungdomar precis som om de hade varit svenskar..antar jag, utan att veta. Vi får hoppas att de inte är obildbara däruppe, men jag är tvivlar lätt.
Citera
2017-05-28, 11:43
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Tackar. Ja enligt min erfarenhet av Umeå är det bland de mest vänster-PK som står att finna i Sverige. Rejäla, snälla och oändligt dumnaiva är de, västerbottningarna. Här var det någon som trodde att det gick att säga åt ungdomar precis som om de hade varit svenskar..antar jag, utan att veta. Vi får hoppas att de inte är obildbara däruppe, men jag är tvivlar lätt.

Jag skulle vilja nyansera bilden av Umeå en smula.

Förvisso är det en vänster/feminist/PK-högborg av rang, men det är även en starkt polariserad stad med många ståkissande män som jobbar inom industrin/byggbranschen, som älskar ishockey, som varje fredag lastar sina skotrar på sleddecken på sin Dodge Ram och åker upp till fjällen osv.

Troligen var det några sådana som åkte på däng iaf.

Hoppas att nästa "fascistgubbar" som det här ligistgänget ger sig på är av hårdare virke och ger fanskapen så mycket däng att de kryper hem, var nu hem är.
Citera
2017-05-28, 11:55
Medlem
Hazarplåga vete fan om det är, men en hel del hazarer verkar vara bosatta i Utopia-gallerian i alla fall, det är typ deras ungdomsgård från öppning till stängning vad det verkar som. Tror dock inte de är våldsamma av sig, kan vara vem som helst som gjort detta.
Citera
2017-05-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Hazarplåga vete fan om det är, men en hel del hazarer verkar vara bosatta i Utopia-gallerian i alla fall, det är typ deras ungdomsgård från öppning till stängning vad det verkar som. Tror dock inte de är våldsamma av sig, kan vara vem som helst som gjort detta.
Kan vara, men hur troligt är det? I Umeå dessutom? Någon måste veta.
Citera
2017-05-29, 00:34
Medlem
Hazarer firar väl Ramadan vilket innebär att de börjar laga mat kl 23 och sen är de ute och ränner.
Men vete fan om de är ute på krogen, dom har inga pengar.

Sista bussen går vid 2 om jag inte minns fel. Eftersom Vasaplan byggs om just nu är det lite oreda och alla utegångare måste gå via Vasagatan fram till Operan.
De borde finnas ett gott signalement på dom i vart fall.
Citera
2017-05-29, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Utopiagallerian är oanvändbar nu. Ingen normal människa kan gå in där, det är fritidsgård för olika azylgrupper. De hänger där dagarna i ända och jag väntar bara på fler butikskonkurser. Var den här misshandeln en start på ramadanfirandet? Fridfullt. Eller....
Citera
2017-06-01, 14:05
Medlem
Läget,tiden och polisen beskrivning talar för ett fyllebråk. Platsen kryllar av folk som är på väg hem från krogar vid den tiden.
Citera
2017-06-01, 14:21
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Gick han bara omkring eller gick han och höll på? Fick han på nosen bara sådär?
Citera
2017-06-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Gick han bara omkring eller gick han och höll på? Fick han på nosen bara sådär?

Att läsa nyhetsartikeln brukar vara en god idé!

"Men polisen har en teori vad som låg bakom misshandeln.

– Teorin är att männen tjoade och tjimmade, något som mannen och hans vän inte tyckte om och de skrek att männen skulle hålla käften, men då gav de sig på dem i stället, säger Kiemunki."
Citera
2017-06-01, 19:09
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandstarter
Att läsa nyhetsartikeln brukar vara en god idé!

"Men polisen har en teori vad som låg bakom misshandeln.

– Teorin är att männen tjoade och tjimmade, något som mannen och hans vän inte tyckte om och de skrek att männen skulle hålla käften, men då gav de sig på dem i stället, säger Kiemunki."
Jepp, gissar på hazarer, de blev krhenkta av de "vita rassarna" och gick till flockattack. Har varit i Umeå flera gånger och nere i centrum (där detta skedde) liknar det bitvis Kabul. Det nybyggda badhuset skall tydligen tidvis plågas svårt at hazarflockar men ledningen lägger locket på, sådant uppskattas inte i röda Ume
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in