Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-28, 11:05
  #13
Medlem
Whitks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nu får du väl bestämma dig för vad du behöver egentligen? Detta är ju en helt annan fråga.

VAD vill du ha din nya disk till?


Det är så att jag installerade Bitcoin-qt.. och nu är min disk full!
Så jag vill föra över allt till en annan hårddisk.
Trodde SSD var bäst. Därför jag frågade om det.

Kommer mest använda den för lagring av saker. Inte spela och sånt
Citera
2017-05-28, 11:08
  #14
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitk
Det är så att jag installerade Bitcoin-qt.. och nu är min disk full!
Så jag vill föra över allt till en annan hårddisk.
Trodde SSD var bäst. Därför jag frågade om det.

Kommer mest använda den för lagring av saker. Inte spela och sånt


SSD är _snabbast_. Men det betyder inte att det är _bäst_ du kan få nästan tio gånger mer lagringsvolym och längre livslängd för samma pengar om du väljer en mekanisk. Och under de förutsättningarna så är SSHD som du fick tips om en ganska bra idé. (Själv skyr jag sshd, men det är jag det)
Citera
2017-05-28, 11:14
  #15
Medlem
Whitks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
SSD är _snabbast_. Men det betyder inte att det är _bäst_ du kan få nästan tio gånger mer lagringsvolym och längre livslängd för samma pengar om du väljer en mekanisk. Och under de förutsättningarna så är SSHD som du fick tips om en ganska bra idé. (Själv skyr jag sshd, men det är jag det)


Okej, :/ hmm.. blir inte klokare tyvärr

Jag beställer nåt bara och tittar om det funkar... tack /whitk
Citera
2017-05-28, 11:25
  #16
Medlem
Whitks avatar
Hittade den här.. lite billigare.

Beställer den

https://www.komplett.se/product/8989...&gclsrc=aw.ds#


Tack för hjälpen
Citera
2017-05-28, 12:18
  #17
Medlem
Whitks avatar
Sorry, en till fråga. Jag tog kontakt med kompletts chatt och frågade vad jag behöver för att sätta in den här : https://www.komplett.se/product/8989...a-1tb-35-sshd#

Och han sa att den här borde funka....

https://www.komplett.se/product/5944...m-right-angle#

Borde?!
__________________
Senast redigerad av Whitk 2017-05-28 kl. 12:24.
Citera
2017-05-30, 21:48
  #18
Medlem
Mommejrs avatar
Jag hade själv valt en externhårdisk för det priset, om det bara är att lagra filer man ska göra.
Kolla på tex tradera eller liknande så hittar du billiga diskar, jag sålde nyligen av en externhårdisk på 3TB för ynka 500-700kr. Så du får bra utrymme för en billig peng om du kör på extern.
Citera
2017-05-30, 22:39
  #19
Medlem
Whitks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Jag hade själv valt en externhårdisk för det priset, om det bara är att lagra filer man ska göra.
Kolla på tex tradera eller liknande så hittar du billiga diskar, jag sålde nyligen av en externhårdisk på 3TB för ynka 500-700kr. Så du får bra utrymme för en billig peng om du kör på extern.


Jaha, :/ köpte det i länken ovanför
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback