Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-27, 01:34
  #1
Medlem
Var har allt grävande tagit vägen på Flashback?

Videosarna är ju direkt knepiga och kan ju ifrågasättas. Som jag skev tidigare så var hur många som helst av dessa postade ca 14-15 timmar före dådet.
Dessutom uppdaterades dessa med exakt samma information fast dom var från olika källor!

Kolla själv in bilder och videos finns ju på Youtube. Ser ju föräldrar som går hem med sina 9-årigar en vanlig vardag. Låter ju normalt?

Så om vi gör en liten "Flashback-analys" -Vad ser vi då?
Den här artisten gör en Europaturné utan några sk förband eller andra artister. Konsert längd är ca 1 timme och 30 minuter. Eventet startade kl 19 lokal tid och explosionen ägde rum kl 23 dvs 4 timmar senare. Vad hände under dessa 2,5 timmar efter artisten slutat spela, är ju min lilla fråga? Och varför skulle den sk "terroristen" väntat så länge? Kanske Snaken kan svara på den frågan i vanlig ordning??

Frågorna är många och dom som blivit lurade är fler...
Citera
2017-05-27, 04:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Eventet startade kl 19 lokal tid och explosionen ägde rum kl 23 dvs 4 timmar senare. Vad hände under dessa 2,5 timmar efter artisten slutat spela, är ju min lilla fråga?

Fast tidskillnaden mellan Sverige och UK är 1 timme, om klockan var 2300 här så var den kl 2200 i UK (10 PM)
Ids nu inte kolla när nyheten publicerades först och vilken nyhetskanal som publicerade den.
BBCs rapport verkar ha kommit först efter kl 24

Mycket möjligt att Polisen ville säkra området innan nyheterna fick reda på detta...

Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Och varför skulle den sk "terroristen" väntat så länge?

Det lönar sig aldrig att fråga en terrorist om "Varför ?" - Det svar man får är lika skruvat som själva händelsen, Deras världsbild är så skev att man ifrån ett västerländskt perspektiv aldrig kan koppla hur de tänker

Don't argue with a mad man, låter ordspråket, Man ska aldrig diskutera med en galning

Det finns ju en parallell med en skolskjutning i USA år 1979, där förövarens (en kvinna) enda svar i rättegången var:
I don't like Mondays, detta berömda citat blev ju en del i en sångtext av Boomtown Rats
https://en.wikipedia.org/wiki/Clevel...ing_(San_Diego)
Citera
2017-05-27, 04:27
  #3
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Var har allt grävande tagit vägen på Flashback?

Videosarna är ju direkt knepiga och kan ju ifrågasättas. Som jag skev tidigare så var hur många som helst av dessa postade ca 14-15 timmar före dådet..

Var ser du tidsstämplarna? Om du tar denna video som exempel, har använts tidigare i tråden och är från inne på Manchester Arena när attentatet sker: https://www.youtube.com/watch?v=cWXxnmfLv2Y

Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Dessutom uppdaterades dessa med exakt samma information fast dom var från olika källor!.
Menar du att media uppdaterade med olika källor? Det har jag också noterat, filmerna från foajen (eller vad det nu är, kan vara trappan inne på Veronica Station också)
Från två tjejer varav endast den ena hade sitt Twitter Account aktivt: https://twitter.com/elliefreyax - andra kontot som nämns av ABC News är inte OP till filmen: https://twitter.com/hannahwwh

ABC News Sändning är väldigt sevärd: https://www.youtube.com/watch?v=zK-kcuELKfM - från dramatiken i början och filmen inne på arenan (och om du kollar noga så är paniken inte sådär enorm, några skriker och nått har smällt och folk undrar vad som pågår (runt 1:30)

Nu hittade jag en till som har ABC News angett som källa: https://twitter.com/jsmcbrearty - verkar vara homosexuell är mitt första intryck.
Detta kontot anges också: https://twitter.com/nsfwcanola
Samt detta: https://twitter.com/butterywig101
(ger ingenting vad jag kan se snabbt)

Gubben som dyker upp kommenterar vid minut 2 "big flash" - Tveklöst en Crisis Actor och tveklöst uttalande på script. Nu framgår det inte här, men i tidigare versioner har han uppgett hur hans fru visade sig vara skadad, så hon var tvungen att ligga ner och han la sig ner bredvid henne. Samt har nått sår på foten.
Vittnesmål från honom i annan media är värd att se

"Ögonvittne" på telefon 2:40 - Karen Ford
Finns en Manchester och jag kommer inte på sidan men Google visar:
Citat:
Manchester, Greater Manchester, United Kingdom - ‎Atercare Worker at Trafford MBC - ‎Trafford MBC:
Karen Ford. Atercare Worker at Trafford MBC. Location: Manchester, Greater Manchester, United Kingdom; Industry: Government Administration
NOTE: Kan möjligen vara fel Karen Ford men Journalister och Myndigheterspersoner har en enligt tidigare erfarenheter en förmåga att uttala sig vid sådana här händelser.
https://en.wikipedia.org/wiki/Traffo...orough_Council

Berättar om TERROR här: http://www.thestar.co.uk/news/sheffi...rena-1-8557009
..där alla bilder verkar borttagna.

Herregud videon har tom ett "bang-bang" citat runt 2:50

Deras riktigt vidriga drottning - Lisbeth - dyker upp detta har jag inte sett innan:
https://www.youtube.com/watch?v=o0qe_E5Ow2M
Obehaglig som fan. och det här med Manchester är, citat: “a dreadful thing, very wicked”
..knappt så jag pallar kolla om ens skadorna stämmer med det vad de nu vårdas för, i Orlando Shooting Hoax så påstod en Joker en på sjukhuset att han blivit träffad av 7-8 kulor och en rakt igenom handen som han visar upp utan en skråma.
Det är väldigt mycket IN YOUR FACE varje gång på flera olika sätt.

Detta är ju minnesvärt:
ISIS Bomb their Pants Off:
https://s24.postimg.org/5kmb8cbid/is...espantsoff.jpg
https://s22.postimg.org/gmklfpxrl/is...erpantsoff.jpg
(sista rätt liten bild tyvärr)

Sen som uppgett tidigare:
UK Media (och svenska via Aftonbladet) berättar om en tjej som är död men dyker upp i US Media. Levande då, givetvis.

Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Så om vi gör en liten "Flashback-analys" -Vad ser vi då?
Den här artisten gör en Europaturné utan några sk förband eller andra artister. Konsert längd är ca 1 timme och 30 minuter. Eventet startade kl 19 lokal tid och explosionen ägde rum kl 23 dvs 4 timmar senare. Vad hände under dessa 2,5 timmar efter artisten slutat spela, är ju min lilla fråga? Och varför skulle den sk "terroristen" väntat så länge? Kanske Snaken kan svara på den frågan i vanlig ordning??
haha - seriöst?!
Det är ju isåfall en ytterst legitim fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Frågorna är många och dom som blivit lurade är fler...
Folk VILL tro - till stor del åtminstone. Det är som den där Arkiv X Postern "I WANT TO BELIEVE" typ.
Men det är tragiskt och detta i Manchester är i ALLRA HÖGSTA GRAD ett TERROR Attentat även om Headlines i MSM inte ger hela sanningen eller ens i närheten. Psykisk terror o riktigt sjukt.

Tidsaspekten på flera timmar var verkligen intressant om du är helt säker på det.

Avslutar med två länkar till Mainstream Mockingbird Media som är hyfsat nya:
BBC: Manchester attack: 'Immense progress' made by police (5h)
http://www.bbc.com/news/uk-40056102

Mirror: Hundreds of Muslim children march to Manchester Arena with their families to hold vigil for terror attack victims
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news...ester-10508687

(hålls alltid sådana där "We Love Togheter Ritualer efter sådana här dåd, artikeln ovan verkar specifikt röra muslimer i Norra Manchester. )

Hela denna soppan, hela "beviset" med en byxlös brud och panik från en skakig mobilkamera och ett "boom" från då konserten sägs ha avslutats - med allt det medför till UK
Det är så dumt så jag inte vet vad jag ska likna den vid ens. Typ München när Agent Gutjahr drar in sin dotter i soppan kanske som agerar reporter.

CCTV ser ALLT i UK och allt övervakas och detta är "bevis" - det kunde fan lika gärna vart nån som hostat i micken och nån ostabil brud som får psykbryt och sprider det sig och Voaila: ISIS on TERROR in MANCHESTER!

Orkar inte se mer av eländet nu knappt.
Citera
2017-05-27, 05:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Var ser du tidsstämplarna?

Alltså jag har sett att flera brittiska medier sätter sina tidsstämplar på reportagen först när det läggs ut för publicering
och det är lättare att hitta dem där i bara textversionen . Efterhand som nya fakta tillkommer så redigeras oftast texten, därmed så får nyheten en ny tidsstämpel.

Ibland står det pubished 11 PM, updated 2 AM tex
Håller med om det är förvirrande.

Yuotube lägger bara dit en tidsstämpel när videon publicerades (skickades till youtube) Man kan däremot inte alltid hitta tidpunkten när den skulle spelats in. Om inte uppläggaren anger detta.

Alla dessa olika tidpunkter ger vid handen att du bör vara en duktig datatekniker för att lära dig se alla skillnaderna.

I UK användes AM resp PM, och tolkar man det fel blir det automatiskt 12 timmar fel

Det har hänt flera gånger att vid större händelser att bilder tagits bort, inget konstigt med det.. Det kan bero på sk förundersökningssekretess som alla Polismyndigheter kan använda sig av...

Om du tex kan använda google cache och leta i den så kan du få se webbsidan som den såg ut för några dagar sedan. Men det fungerar ofta inte på nyhetssajter eftersom de ofta har en live-stream igång och den är oftast hela tiden den aktuella streamen, dvs nutid.

Lite svårt att reda ut för någon som typ inte är insatt.
__________________
Senast redigerad av DrSvenne 2017-05-27 kl. 05:10.
Citera
2017-05-27, 09:55
  #5
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind

Så om vi gör en liten "Flashback-analys" -Vad ser vi då?
Den här artisten gör en Europaturné utan några sk förband eller andra artister. Konsert längd är ca 1 timme och 30 minuter. Eventet startade kl 19 lokal tid och explosionen ägde rum kl 23 dvs 4 timmar senare. Vad hände under dessa 2,5 timmar efter artisten slutat spela, är ju min lilla fråga? Och varför skulle den sk "terroristen" väntat så länge? Kanske Snaken kan svara på den frågan i vanlig ordning??

Frågorna är många och dom som blivit lurade är fler...

Angående konsertlängden så startade den senare än planerat av någon anledning. Om jag inte minns helt galet så startade den ungefär 1 timmar och 30 minuter senare än planerat starttid. ( inte helt säker att jag det var just denna längd)
Citera
2017-05-27, 10:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Var har allt grävande tagit vägen på Flashback?

Videosarna är ju direkt knepiga och kan ju ifrågasättas. Som jag skev tidigare så var hur många som helst av dessa postade ca 14-15 timmar före dådet.
Dessutom uppdaterades dessa med exakt samma information fast dom var från olika källor!

Kolla själv in bilder och videos finns ju på Youtube. Ser ju föräldrar som går hem med sina 9-årigar en vanlig vardag. Låter ju normalt?

Så om vi gör en liten "Flashback-analys" -Vad ser vi då?
Den här artisten gör en Europaturné utan några sk förband eller andra artister. Konsert längd är ca 1 timme och 30 minuter. Eventet startade kl 19 lokal tid och explosionen ägde rum kl 23 dvs 4 timmar senare. Vad hände under dessa 2,5 timmar efter artisten slutat spela, är ju min lilla fråga? Och varför skulle den sk "terroristen" väntat så länge? Kanske Snaken kan svara på den frågan i vanlig ordning??

Frågorna är många och dom som blivit lurade är fler...

SVT visar ju en video tagen inne på arenan där folk är på väg ut och då kommer smällen. Uppenbart att det small när folk var på väg ut från konserten. Om det föreligger förvirrande tidsuppgifter så är det nog dessa som är felaktiga snarare än någon storartad konspirationsteori.
Citera
2017-05-28, 07:19
  #7
Medlem
Arbetarbroders avatar
"VERY WICKED.. Target that sort of..thing*" Queen LiSBETH på Manchester Hospital 🆘 och detta har fan gjort mig riktigt jävla illamående och med säkerhetsläge på högsta möjliga så släpper de loss ett monster som LiSBETH fyfan va sjukt.
Samt traumatiserade barn och åsnor i norra England men inom trådens topic lustigt nog.

Jag har länkat denna en gång innan i tråden hade då inte sett hela själv.
Queen Lisbeth - The Wickedest Witch in the Wiest besöker sjukhus i Manchester och efter att ha skakat hand med personalen så kommer hon 10:40 in i salen där offer för attentatet vårdas.
Direktlänk till YouTube: https://youtu.be/h7Pkddmo8LE?t=10m40s

4 patienter med familjer i åldern 12-15 år. samt en kärring - offer för terrorattacken under sjukhus vård.
Hon talar med Millie, och nån flicka från Harrorgates som fått biljetten i födelsedagspresent. LiSBETH gillar musiken men "Very Wicked.. Target that sort of.. Thing" småtjejer alltså.
Pappan hoppas det blir bättre och hur folk har enats pga den här attacken håller pappan med om.

Sen möter hon Mother Ruth Murrell - som varken fått ballonger, nalle eller ens en sjukhussäng!
Hon har varit på Konserten och berättar om hur hennes dotter hade kompis som när hon lyckas få ihop det "have died" småfnissar Ruth.

Sen sista tjejen. Samma där.
Fyra barn, vita flickor i åldern 11-15 år. Kan NÅN se det där och tycka det är trovärdigt? Alla har fått benskador så man ser ingenting och då ser det inte ut som de behöver sjukhusvård direkt.
Och de är på glatt humör efter varit med om en sådan här traumatiserade händelse.

Få saker jag blir så lakk över som när barn används i propaganda på det här sättet!
Oavsett om de är med i nån skev kult eller tror att de varit om en terrorattack (något som inte är ovanligt och absolut inte om man är 14 år typ)

Vi såg samma i Stockholm. Söt liten flicka mördad av ISIS i TERROR!! / Propaganda
- Hade de haft bilder, villket de har hela jävla Ön är under den mest avancerade form av övervakning på planeten, så hade man fått se nått mer än en smäll som går av.
Tänk "68 beautifulbabies" som kipade efter andan i varenda MSM i Väst. Här har man inte ens sett bilder av den påstådda Terroristen i samband med platsen.

Av alla ungar är det nu EN jag lyckats lokalisera med en geografisk plats och det är för en jävla insamling till Wonkey Donkey som bland annat Daily Mail pushar för här: dailym.ai/2qn6Aa0 - flickan bakom Wonkey Donkey är dock inte på sjukhuset utan fått återvända hem till Knottingley även om hon beskrivs som traumatiserad vilket var en märklig priotering av sjukhuset.
Men hon får va med sina åsnor nu..
Citat:
'Please donate if you can to help this wonderful family and their donkeys.'
To donate, visit [url="https://www.gofundme.com/wonkeydonkey"]gofundme.com/wonkeydonkey OBS SKÄNK FÖR HELVETE INGA PENGAR TILL DEM - närmast överygad är Scam!
En hemsida: http://www.wonkey-donkey.co.uk/
Google Maps: https://goo.gl/maps/WNpUF57uJ7q

Fyfaan va vidrigt att staga en sådan sak - IGEN!😡 ..och som i Stockholm använda sig av "vit söt ung flicka" och mycket väl medveten om vilka reaktioner de skapar.
(För vara tydlig: Att barn utnyttjas sådär är HEMSKT av de som beslutar och genomför det. Inte flickorna i sig då det är 12-14 år)

Eller om nån hittar NÅGON ni anser är ett trovärdigt vittne som inte läser på script eller liknande. Jag har inte hittat en enda och jag har ändå definitivt försökt.

Även om attentatet är en hoaX / False Flag så är det i högsta grad ändå Terror

Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Lägg av med dina intellektuella kommunistfantasier, Du behöver inte göra Världen mera komplicerad än vad den är
Du behöver inte läsa mina inlägg, jag är inte ute efter att provocera nån eller sitter och försöker använda händelsen i Manchester Arena enligt någon politisk agenda - möjligen att världen är mer komplicerad än senaste artikeln i Mainstream Mockingbird Media och att bygga sin världsbild helt därifrån minst lika illa som göra det helt blint från Koranen.

Men sätt den nyhetskanal du föredrar, tune in and relax - it will soon be over..
(och en en liten heads-up för trolig ökad Anti-Islam retorik i MSM som de redan påbörjats på flera håll.)

Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Även om det skulle vara som så att Israel har onda avsikter så är de ju förhandlingsbara, det är däremot inte IS,
de är en sk apokalyptisk rörelse som ska finna frälsning i det "sista slaget" ( = Ragnarök, Armageddon)
Israelerna är förhandlingsbara i sin etniska rensing av Gaza?!
ISIS ledare är ISRAELISK MEDBORGARE och JUDE och har bara gjort jobbet som "Imam Big Bad Bagdadhi" en enda gång och ALLA bilder av honom är från det talet i en moske där han är typ ensam och med flashy guldklocka. Hans riktiga namn är Simon Elliot.
(OBS: detta betyder inte att alla är judar är så eller liknande kopplingar)

[quote=DrSvenne|60841813]
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
IS har inget att hämta i Israel, det är mest bara öken det mesta, Vägen ifrån tex Jordanien eller Syrien till Jerusalem är alltför besvärlig för vilken arme' som helst. IS har inte den kapaciteten att organisera något sådant,
Men Sionisterna har intresse av det som "ISIS" utropat till Kalifat. Deras flagga - vit som de ockuperar med förutom Sions Kalla Stjärna 🇮🇱 ..även har två blåa steck som representerar området som de anser att Gud gett till dem för de är judar.
Genisis 15:18-21 och de blåa sträck du ser symbolserar området mellan Nilen och Euphrates som är en biflod till Tigris i Iraq. Kolla det området på en karta.

]
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Hur resonerar stormakterna då ? - Jag tror de helt enkelt väntar ut IS, galenskapen kommer att klappa ihop av sig självt
Tar det gärna i Syrientråden: (FB) Konflikten i Syrien då det spårar ut mot OT för mycket här annarrs.
Ett råd ang. tråden om kriget i Syrien:

Dagens Lärdom: ISIS TERROR Can Not Stop (fucking) Donkeys!
Terrorist Lost?

Tack för Ordet
__________________
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-05-28 kl. 07:22. Anledning: Lagade en länk
Citera
2017-05-28, 09:03
  #8
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Ovanstående inlägg bröts ut ur (FB) Terrordåd i Manchester på Ariana Grandes konsert 2017-05-22 och gjordes till en egen tråd.

/Moderator
Citera
2017-05-29, 18:36
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Fyra barn, vita flickor i åldern 11-15 år. Kan NÅN se det där och tycka det är trovärdigt? Alla har fått benskador så man ser ingenting och då ser det inte ut som de behöver sjukhusvård direkt.
Och de är på glatt humör efter varit med om en sådan här traumatiserade händelse.

Få saker jag blir så lakk över som när barn används i propaganda på det här sättet!
Oavsett om de är med i nån skev kult eller tror att de varit om en terrorattack (något som inte är ovanligt och absolut inte om man är 14 år typ)

Kom ihåg att detta är brittiska medier och de följer ju sina riktlinjer för vad de vill publicera, Det är sällan de publicerar bilder och videos på sönderskjutna och söndersprängda kroppar, avhuggna huvuden osv. På så vis kan man visst säga att "de mörkar" sanningen, och i vissa avseenden är värre än i tex svenska medier. De klipper betydligt mera i regel. De brukar ha en hårdare inbyggd självcensur kring otäcka bilder och liknande. Brittisk media frågar antagligen både Polis och anhöriga om de får publicera bilder, och får de ett nej så respekterar de det, till skillnad ifrån tex i USA där medier ibland publicerar sådant grovt våld då och då utan något medgivande alls.

Det är dock säkert något alldeles speciellt att drottning Elisabeth faktiskt besökte sjukhuset - det är verkligen inte vanligt. Hade du istället bott i England hade du haft tillgång till mycket mer medier och kanske fått en annan bild av händelsen. Det är inte första gången som engelska medier är "ojämna" i sin presentation av en händelse. Och vill gärna framhålla sitt brittiska stoiska lugn även i svåra situationer.

Vad beträffar filmerna med attentatet på så ser sådana här explosioner inte så spektakulära ut, som tex på Mythbusters eller i Hollywood. Ljusblixten brukar inte vara så stor, Vanliga mobilkameror och CCTVs är inte byggda för att filma sådana här snabba förlopp. I Hollywood och tex Mythbusters förstärker man explosionerna med fyrverkerier och filmeffekter och man har ju också mycket bättre kameror, men de kostar ju också nästan 800 000 kr styck. Och är klumpiga och inget man kan släpa omkring på.

Kom ihåg att England är ett av de mesta invandrartäta länderna med individer ifrån Jordens alla hörn samlade i London och dess förorter - Brittisk media vill precis som svenska PK-Media inte elda på rasmotiverad ilska, och är försiktiga i sin rapportering. Eftersom samhället i England traditionsenligt varit så pass tolerant som de varit så är detta ju ett kapitalt misslyckande för Theresa May och mångkulturen.

Dock har ju tex England haft rasmotiverat våld och upplopp i somliga förorter, men då mellan invandrargrupper, oftast araber emot negrer. Hela Europa behöver troligen en annan polisorganisation än den nuvarande, det står ju klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Israelerna är förhandlingsbara i sin etniska rensing av Gaza?!

Etnisk rensning ? Och var är alla kroppar där i Gaza då ? En bekant till mig har rätt nyligen varit i Gaza och var skulle alla döda vara då någonstans ? Han såg inte en enda ? Gaza är ingen plats där kropparna ligger på hög, folk är blinda, saknar ben och armar, tarmarna hänger ut ur skottsår i magen.... Jag har själv varit där och det är inte så att man vadar till knäna i blod som somliga kommunistidioter likt Arbetarbroder tycks tro. Folk där är relativt välmående, barnen ser pigga ut och det ligger inte folk i gathörnen och svälter ihjäl och kråkorna plockar ögonen ur halvdöda individer och råttorna gnager på öronen.

Kasta dina mediafantasier på den intellektuella sophögen -- Dock är det bitvis skitigt och skräpigt i Gaza och delar av Västbanken, folk tar inte hand om sina sopor där. Men det skulle väl vara Israelernas fel det också, trots att Gaza styrs av Gaza-borna själva, nåja Hamas, en korrupt skitorganisation rakt igenom. Gaza och Västbanken är inget U-land
som tex Afrika etc...

Men jag måste faktiskt ge dessa araber lite credd eftersom många flickor får gå i skolan iallafall, till skillnad emot mera hårdföra islamistiska länder. Palestinierna tvingar inte heller ungarna att sitta och knyta mattor 16 timmar om dagen, såsom tex i Pakistan mfl länder. Man ser heller inte så många burkaklädda i tex Gaza eller Västbanken. Alla har dock slöja som täcker håret.
Palestinierna blir fler och fler pga högre födelsetal än hos judarna så jag undrar var du har din "etniska rensning" någonstans ?

Men det blir ju då och då uppror i de palestinska områdena tyvärr och detta ger svenska PK-Media massor av bränsle till att påstå att konflikten är större än vad den är.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Men Sionisterna har intresse av det som "ISIS" utropat till Kalifat. Deras flagga - vit som de ockuperar med förutom Sions Kalla Stjärna 🇮🇱 ..även har två blåa steck som representerar området som de anser att Gud gett till dem för de är judar.
Genisis 15:18-21 och de blåa sträck du ser symbolserar området mellan Nilen och Euphrates som är en biflod till Tigris i Iraq.

Det är det sk Stor-Israel ( = The Greater Israel ) som du menar, en sionistisk framtidsutopi som är helt orealiserbar av den enkla anledningen att judarna bara är cirka 14 miljoner individer, Och Israel skulle inte kunna hålla ett så stort område som du nämner militärt sett under ockupation, de har alltför få soldater helt enkelt. Vad är det för mening med att ockupera ett territorium som kostar mera att ockupera än vad det kan inbringa ? Var hittar du alla soldater som behövs ?

Såklart att Israel säkert skulle kunna med sin militära styrka ta väldigt stora ytor i anspråk på kort tid, men hur fan skulle det gå sen ? Hur skulle de kunna hålla ytan ? Kan du fixa fram 20 miljoner judiska soldater till som du drar fram ur ditt svettiga arsle så visst såå kan de då behålla ytan, då går det ju. Men kom ihåg att tack och lov så lider inte alla individer i MÖ av storhetsvansinne och hybris. Dock är det sämre med det på den muslimska sidan, tyvärr...

När ska ni kommunistidioter fatta att det allra mesta ytan där i MÖ är helt värdelös ÖKEN som man inte kan använda till någonting alls ? Det finns alltså inte något större motiv till att ockupera sådana ytor

Detta är också MÖ problem att varje styrande makt lätt kan bli utmanade, och överkörda. I allmänhet är områdena svåra att försvara emot inkräktare.

Din ide verkar vara lika klyftig som att Island skulle ockupera USA och Kanada bara för att den första "amerikanen" troligen var en islänning.

Som det nu är så verkar Israel klara sig rätt hyfsat ekonomiskt.
Vad är det för knasiga drömmar du har egentligen ? Har du gått på Södertörn och röstar F! ?

Iraks Saddam Hussein hade precis samma mål som "ISIS" - Att bli MellanÖsterns härskare nummer ett, Likaså hade tex Khaddaffi samma mål. Inget ovanligt i MellanÖstern alls -- Att ISIS och Stor-Israel aspirerar på samma område är ungefär som att svenskar och danskar skulle börja bråka om vem som ska ha tex Skåne och Bornholm ?

Jag föreslår att du själv åker till Israel och besöker landet istället för att sitta och fantisera genom youtubeknarkandet

Och sen kan du spränga dig själv i luften på kommunistpartiets årsmöte och så kan du sitta på skithuset nere hos Hin Håle själv och läsa vad medier skriver om dådet, och kolla om hur rätt de har i sin beskrivning om dådet, och fått med alla detaljer typ...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback