2017-05-28, 00:28
Medlem
BarryHeros avatar
Tjena.

Läste följande artikel om Edinson Cavani och hur han missade en jättechans i den franska cupfinalen:

http://www.aftonbladet.se/sportblade...tans-malrekord

I slutet av artikeln länkar Sportbladet till följande klipp:

Citat:
Cavani jublade vilt – men noterades alltså inte för något mål.
Han stannar på 49 fullträffar och Zlatan Ibrahimovics klubbrekord står sig alltjämt.
✓ Se Cavanis jätteläge här! OBS (Extern länk!)

http://www.dailymotion.com/video/x5o4ync

Frågeställning

Har Sportbladet verkligen lagen på sin sida när de länkar till ett grynigt klipp på ett konstigt språk med en textremsa som gör reklam för någon hemsida? Borde inte Sportbladet länka till det svenska medium som har sändningsrättigheterna till franska cup-finalen?

Diskutera.
Citera
2017-05-28, 15:03
Medlem
Gabriel Knights avatar
Språket verkar vara franska och klippet är taget ifrån den franska direktsändningen om jag förstår det hela rätt
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-05-28 kl. 15:08.
Citera
2017-05-29, 15:45
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Språket verkar vara franska och klippet är taget ifrån den franska direktsändningen om jag förstår det hela rätt
Knappast.

Bilden har jättedålig kvalitet och är avskuren på ett konstigt sätt. Dessutom står det "www.bandicam" högst upp på sidan vilket knappast ser legitimt ut. Även i vänstra hörnet ser man någon konstig länk och i högra hörnet ser det ut som kyrilliska bokstäver (som man bara ser halva av).

Nej, har mycket svårt att tänka mig att det är lagligt för Sportbladet att länka till denna video.
Citera
2017-05-29, 16:31
Medlem
Gabriel Knights avatar
Aha nu förstår jag vad du menar. Jag såg bara Direct TV5Monde Europe och tänkte inte på vad som mer stod runt videon.
Jo du har rätt i att det verkar vara en ripp vilket ju är konstigt när de bör ha direkt tillgång till Tv5Monde på redaktionen
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-05-29 kl. 16:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in