Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-29, 12:49
  #13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Om Red Bull skall ha råd att ha 2 F1 team så vill det till att de tar bra betalt för deras blask. De sponsrar ganska mycket olika saker vem betalar det tror du?
Mjoo, Tysklands näst bästa fotbollslag till exempel.
Citera
2017-05-29, 12:54
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mjoo, Tysklands näst bästa fotbollslag till exempel.

Det visar bara på vilka övervister de gör, mer exponering = mer försäljning= mer vinst = mer exponering och så vidare
Red Bull säljer inte bara en dryck de säljer livsstil och framgång.
__________________
Senast redigerad av Anywhan 2017-05-29 kl. 12:58. Anledning: Tillägg
Citera
2017-05-30, 12:43
  #15
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blefs
Jag va på en stormarknad igår och upptäckte att monster energi säljs ut för 7 kronor burken.

Min lokala affär säljer dom för 10kr burken.

Vad är det som händer med monster?

I vilken affär hittar man dessa låga priser? Min lokala Ica-butik tar minst det dubbla, om inte mer
Citera
2017-06-04, 14:11
  #16
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loeptik
I vilken affär hittar man dessa låga priser? Min lokala Ica-butik tar minst det dubbla, om inte mer

På Netto nästa vecka så kostar Monster tio kronor per burk plus pant för utvalda sorter.
Det står tyvärr inte vilka sorter det är.
Jag har varit med om att sorterna kan variera från butik till butik när det är utvalda sorter.
Citera
2017-06-04, 14:25
  #17
Avstängd
Aldrig sett monster för mindre än 16 kr, 7-10 kr är väldigt billigt!
Men håller med han som snackar om nisch, dom enda som dricker monster är nästan barn och då blir det svårt att nischa det som en dyr/fin produkt som redbull.
Själv dricker jag vit monster bara för att, hade lika gärna kunnat dricka vilken annan sockerfri energidricka som helst...
Citera
2017-06-08, 13:23
  #18
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Om Red Bull skall ha råd att ha 2 F1 team så vill det till att de tar bra betalt för deras blask. De sponsrar ganska mycket olika saker vem betalar det tror du?

Red Bull sponsrar ju en hel del mer crazy shit, typ olika extremsporter och världsrekordförsök. Den där liraren som hoppade från stratosfären till exempel. Jag tycker man oftare hör Red Bull nämnas i sådana sammanhang än att folk faktiskt dricker det. Förutom på krogen då, där fjortisar dricker det blandat med vodka.
Monster å andra sidan dricks väl mest av barn och trasproletärer?
Själv dricker jag kaffe. Tycker all energidryck smakar skit.
Citera
2017-06-19, 13:02
  #19
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Innehållet är ju bara sockervatten och koffein så dom gör väl fortfarande vinst.

Det är inte socker i monster. Eller jo den gröna kanske.
Citera
2017-06-19, 13:06
  #20
Avstängd
Myshufvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper98.
Det är lite status över att dricka Red Bull. De är så stora inom idrotten osv att alla vill dricka den...

Fantastisk status. Det fantastiska med den där typen av "status" är att folk kan tänka sig att betala extra för en t-shirt med reklam för redbull.
Citera
2017-06-19, 15:31
  #21
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Red Bull sponsrar ju en hel del mer crazy shit, typ olika extremsporter och världsrekordförsök. Den där liraren som hoppade från stratosfären till exempel. Jag tycker man oftare hör Red Bull nämnas i sådana sammanhang än att folk faktiskt dricker det. Förutom på krogen då, där fjortisar dricker det blandat med vodka.

Monster gör en massa liknande saker i Amerika. Här gör de inte så stort väsen av sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Monster å andra sidan dricks väl mest av barn och trasproletärer?

Gamers skulle jag säga.

Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Det visar bara på vilka övervister de gör, mer exponering = mer försäljning= mer vinst = mer exponering och så vidare
Red Bull säljer inte bara en dryck de säljer livsstil och framgång.

Fast deras exponering i fotbollsvärlden innebär ju till 99% att alla fotbollsfans hatar Red Bull. Det är lite skämmigt att bli påkommen med en Red Bull - då stödjer man ju indirekt deras förstörande av fotbollen.
Citera
2017-06-19, 16:49
  #22
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Det är inte socker i monster. Eller jo den gröna kanske.
det är väl bara ultra varianterna som är sockerfria? goda och hyfsat med diverse b-vitamin med. klart prisvärd.
Citera
2017-06-19, 18:19
  #23
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
det är väl bara ultra varianterna som är sockerfria? goda och hyfsat med diverse b-vitamin med. klart prisvärd.

Nej alla utom gröna är fria från sockerarter.

Innehåller vitaminer och kolhydrater, lite salt och energi står det, vad nu dom menar med energi har jag ingen aning om.
__________________
Senast redigerad av Kapuff 2017-06-19 kl. 18:22. Anledning: Om formulering
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback