Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-27, 23:02
  #13
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Betyder Bög. Troligen är du Bög.

Källa: jag kan deras språk

Vilket språk är det? Det finns ett japanskt ord som betyder ungefär det, men de var ju inte japaner.

Dessutom var det ju de som var avvikare som gick in i en bastu med badbyxor på. Så gör man inte.
Citera
2017-05-27, 23:26
  #14
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
Man får ju inte ha badbyxor i bastun men dessa killar hade det ändå. Jag hade en handduk virad på mig så mina genitalier syntes inte. Och jag stirrade inte på dom, jag såg att pojken nickade åt mig i konversationen med den äldre killen och jag gick kort därefter.


Framgår inte riktigt i tråden om du är man eller om det var en gemensam bastu?
Citera
2017-05-28, 04:47
  #15
Medlem
Ja, intressant fråga men det är sånt som pojkar i en viss ålder ständigt talar om och ser lite överallt, om det nu verkligen betydde det DaGoose menar. Desto mer om deras hemkultur... tja, det behöver jag väl inte ge mig in på.

Inget att oroa dig om sålänge lokalen och området inte är sånt där det kan finnas risk för våldsamt överfall utanför lokalen.

Men har bastukultur såpass förändrats att människor döljar sig nuförtiden?

Om DaGoose har rätt så undrar jag om Sacha Baron Cohen tänkte på det när han valde Borat som namn på mannen i sin film.
Citera
2017-05-28, 12:01
  #16
Avstängd
SlowScarecrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Framgår inte riktigt i tråden om du är man eller om det var en gemensam bastu?

Jag är man. Bastun ligger i herrarnas omklädningsrum och vice versa för kvinnorna.

Citat:
Ursprungligen postat av AldenG
Ja, intressant fråga men det är sånt som pojkar i en viss ålder ständigt talar om och ser lite överallt, om det nu verkligen betydde det DaGoose menar. Desto mer om deras hemkultur... tja, det behöver jag väl inte ge mig in på.

Inget att oroa dig om sålänge lokalen och området inte är sånt där det kan finnas risk för våldsamt överfall utanför lokalen.

Men har bastukultur såpass förändrats att människor döljar sig nuförtiden?

Om DaGoose har rätt så undrar jag om Sacha Baron Cohen tänkte på det när han valde Borat som namn på mannen i sin film.

Ja, jag har märkt att muslimer, såväl svenskfödda som nyanlända - oftast har badbyxor på sig i bastun - de vill alltså inte ens sträcka sig till att vira om sig i handduk - och ingen personal säger åt dom.
Citera
2017-05-28, 12:19
  #17
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
Ja, jag har märkt att muslimer, såväl svenskfödda som nyanlända - oftast har badbyxor på sig i bastun - de vill alltså inte ens sträcka sig till att vira om sig i handduk - och ingen personal säger åt dom.

Det är likadant i nästan varenda bastu jag besöker, utom den enda som har 'riktiga' bastur där personal kommer in ibland för att lägga in ett vedträ då och då.
Värst är Friskis och Svettis där många duschar i samma kalsonger de nyss tränat i och sen sätter sig i bastun.
Jag tror de är rädda för sin egen sexualitet och tror de blir bögar om de ser andras kön, eller att det kan finnas bögar i bastun som inte kan hejda sig och skulle kasta sig över dem.
Citera
2017-05-28, 12:21
  #18
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
Ja, jag har märkt att muslimer, såväl svenskfödda som nyanlända - oftast har badbyxor på sig i bastun - de vill alltså inte ens sträcka sig till att vira om sig i handduk - och ingen personal säger åt dom.

I princip alla MENA-män gör så. De gör så i sina hemländer också.
Citera
2017-05-31, 21:01
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
I princip alla MENA-män gör så. De gör så i sina hemländer också.
Det är uppenbarligen "haram" att visa könsorgan i den islamiska tron.
"The intimate parts of the human body must, according to Islam, be covered by clothing."
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback