• 1
  • 2
2017-05-26, 15:18
Medlem
Hej

Jag är fd missbrukare och lever med stora skulder. Har inget liv alls, kan inte göra någonting. Nånstans känner jag att jag förtjänar bättre än det här, jag har trots allt lyckats ta mig ur skiten. Jag mår inte alls bra men jag håller mig ifrån allt. Skrivit till hur många rika personer som helst men ingen verkar ha någon sympati eller tillit till att nån faktiskt ändrat sig. Man kanske inte förtjänar en andra chans i livet? Det verkar då inte som de iallafall...

Var bara tvungen skriva av mig lite...
Citera
2017-05-26, 15:25
Medlem
Hur ska folk kunna hjälpa dig utan att du skriver ner dina nuvarande förhållanden?

Hur bor du, hur mycket får du i bidrag varje månad osv.?
Söker du några arbeten?
Citera
2017-05-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuljul9
Hej

Jag är fd missbrukare och lever med stora skulder. Har inget liv alls, kan inte göra någonting. Nånstans känner jag att jag förtjänar bättre än det här, jag har trots allt lyckats ta mig ur skiten. Jag mår inte alls bra men jag håller mig ifrån allt. Skrivit till hur många rika personer som helst men ingen verkar ha någon sympati eller tillit till att nån faktiskt ändrat sig. Man kanske inte förtjänar en andra chans i livet? Det verkar då inte som de iallafall...

Om du vill ha något i livet måste du jobba för det. Visst, du drog upp dig själv ur skiten men den hade du skapat själv. Du är tillbaka på ruta noll, fast du verkar tro att du kommit framåt. Det enda du gjort är att tagit dig tillbaka till startpositionen efter att du självmant tagit steg tillbaka med ditt missbruk.

Är det sant att du verkligen förtjänar bättre? Ja då jobbar du för att få det du vill. Ingen kommer ge dig det gratis, även fast du känner att du förtjänar det.
Citera
2017-05-26, 15:36
Medlem
Hur stora skulder pratar vi om? Ålder? Drog? Hur länge har du varit ren?

Och nej, någon främling kommer inte att ge dig pengar bara sådär.
Citera
2017-05-26, 15:36
Medlem
Husings avatar
Har du tagit hjälp av någon? Kommunen har budgetrådgivare som dels kan hjälpa dig med din privatekonomi, dels hjälpa dig med dina skulder och eventuell skuldsaneringsansökan. Är skulderna så stora att det kommer ta många år att bli av med dem och ifall du kan visa att du har gjort försök att betala bort dem, finns det förutsättningar för dig att få skuldsanering. Det innebär ingen dans på rosor, men du får isf en chans att bli av med skulderna på fem år.
Citera
2017-05-26, 15:39
Medlem
Jag jobbar hårt varje dag, börjar mitt i natten. Jag har ingen utbildning så tar de jobb jag kan få. Jag har dessutom social fobi. Hela min tillvaro är väldigt ansträngd och jag gör verkligen mitt bästa. Jag mår dåligt och pengar är viktigare än man tror eller säger. Jag vill kunna göra någonting, men det är år bort...
Citera
2017-05-26, 15:40
Medlem
Varför skriva till rika personer? Tigger du pengar eller vad för hjälp vill du ha av dem? Varför ska de hjälpa dig?
Citera
2017-05-26, 15:55
Medlem
Har du en egen bostad eller bor du hos någon annan?
Det bästa vore om du bodde tillsammans med dina föräldrar eller annan släkting, dels för att få bort boendekostnaderna men också för att ha något socialt umgänge.
Citera
2017-05-26, 15:55
Medlem
Tidigare skulder har du eget ansvar för, varje beslut i livet får konsekvenser. Man förtjänar det man själv skapar inte mer eller mindre. Varför skulle rika skänka bort pengar för? Bortkastade pengar. Om man vill skänka pengar kan man göra det till fattigare länder där ger mer effekt till lägre kostnad.

I världen är det vanligt många får jobba 12h om dagen 7 dagar i veckan för ha råd.
Citera
2017-05-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Varför skriva till rika personer? Tigger du pengar eller vad för hjälp vill du ha av dem? Varför ska de hjälpa dig?

Sök på tiggarbrev. Tror det är rätt vanligt tyvärr.
Lustigt hur han beklagar sig över att de inte ens svarar honom när han själv inte svarar på de inlägg han får från oss här. Eller gör vissa av dem kanske det? Läste fel.
Senast redigerad av PelleKanin7 2017-05-26 kl. 16:00.
Citera
2017-05-26, 17:12
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Hej

Så nu försöker du tigga här?
Låter nästan som det.

Om du jobbar natt så borde du kunna betala av dina skulder i framtiden.

Det är bara kämpa hur tråkigt det än är att betala skulder och att det tar tid.
Citera
2017-05-26, 17:34
Medlem
Citat:
Hej

Det är bara ta ett jobb och betala skulderna, sedan jobba vidare om du med en andra chans i livet menar att andra personer ska slita för att kunna ge bort sina pengar till dig medans du ligger och pillar dig i naveln, så nej då förtjänar du ingen andra chans i livet
Senast redigerad av gfbs88 2017-05-26 kl. 17:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in