Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-25, 21:35
  #1
Medlem
woords avatar
Hej! Sitter med en iPhone 6s som la ner helt när den låg på laddning. Den reagerar inte när man trycker in hemknappen eller nedsläckningsknappen (inte heller när man håller in båda samtidigt). Får inte heller någon reaktion när jag tar ur och stoppar i laddkabeln och ingenting händer heller när jag kopplar in den till datorn.

Någon som sitter på lite tips på vad jag kan göra eller är det bara att gå och lämna in den? Är utomlands och kommer förbli det ett par månader till så vore att föredra om jag kan lösa det på egen hand.
Citera
2017-05-25, 22:00
  #2
Medlem
Kolla att det är rent i laddningshålet med en tandpetare eller liknande. Jag brukar använda en sådan där tandpetare som ser ut som en julgran. Låt telefonen ligga på laddning i flera timmar och prova sedan med en hård omstart.
Citera
2017-05-25, 22:17
  #3
Medlem
Samma sak hände med min iPhone 7, en "hård" reset funkade för mig. Det betyder också att du måste göra om allt, dvs installera alla appar och infor etc förutsatt att du inte har en backup på itunes.
Citera
2017-05-25, 22:31
  #4
Medlem
woords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13L0WJ013
Samma sak hände med min iPhone 7, en "hård" reset funkade för mig. Det betyder också att du måste göra om allt, dvs installera alla appar och infor etc förutsatt att du inte har en backup på itunes.

Problemet är ju att ingenting händer när jag håller in knapparna och när jag kopplar telefonen till datorn så märker den inte av det heller. Min telefon dyker inte upp i Itunes.
Citera
2017-05-25, 22:36
  #5
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woord
Problemet är ju att ingenting händer när jag håller in knapparna och när jag kopplar telefonen till datorn så märker den inte av det heller. Min telefon dyker inte upp i Itunes.

Om inget händer när du håller båda knapparna intryckta (du ska hålla båda intryckta samtidigt ganska länge), eller när du kopplar in den till datorn finns det inte mycket mer att göra än att lämna in den på service.
Citera
2017-05-25, 22:38
  #6
Medlem
woords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Om inget händer när du håller båda knapparna intryckta (du ska hålla båda intryckta samtidigt ganska länge), eller när du kopplar in den till datorn finns det inte mycket mer att göra än att lämna in den på service.

Okej, då får jag ta och svänga förbi något ställe imorgon. Tack samtliga för hjälpen.
Citera
2017-05-25, 23:18
  #7
Medlem
Minst 10 sekunder, det är ganska lång tid, men funkar det inte så är det service som gäller.
Citera
2017-05-26, 11:07
  #8
Medlem
woords avatar
Liten update för den som är intresserad. Hade telefonen på laddning över natten och trots att den ej reagerade på någonting igår kväll så funkar den fint nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback