2017-05-26, 03:02
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Jag tänker att för ett par tio tusen år sedan så kunde man ju våldta samma hona hur många ggr som helst om man nu ville få till en graviditet. För bara tusen år sedan slängde man henne i långskeppet och drog hem till fjorden, vart skall hon dra liksom?

Jag tror nog att de flesta har en våldtäktsman som förfader nånstans i släktträdet. Och eftersom vi sitter här måste det ju fungera någorlunda. Traumat av en våldtäkt var nog nåt folk sopade av sig fortare förr. Traumat av förlossningen med. Känsliga ältande snöflingor överlevde nog inte till tonåren förr.

Enligt ditt primatresonemang borde alltså kannibalism och att äta varandras löss och kasta bajs vara vanligare än våldtäkt, men vi kanske är en lite udda primatart.
Jo det är synd att det blev förbjudet för det är så naturligt för män att sprida sina gener på det sättet.
Citera
2017-05-26, 03:11
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Kan tänka mig koppel som ger kraftiga elstötar om de försöker slita sig eller komma för nära

Eller någon liten mojäng som placeras innanför byxorna och nyper till mellan benen.
Citera
2017-05-26, 08:05
Medlem
Citat:
Svaret jag vet att du vill ha:
För att patriarkala strukturer och lek med bilar på dagis gör att de tror att det är helt ok att bete sig så. Negativ mansroll.
Ett annat svar som nog också är PK:
Män är djur.
Det politiskt inkorrekta svaret:
Evolutionen har gjort den manliga sexualiteten helt annorlunda än den kvinnliga genom att ibland göra opportunism, risktagande och till och med våldtäkt till lyckosamma förökningsstrategier för en del. Ärftligt alltså. Går inte att socialkonstruera bort.
du kan få vara ett djur. Jag är en människa. När vi ändå är på det. Du kan få vara en myrslok
Citera
2017-05-26, 08:06
Medlem
Svaret på tråden är.. Kvinnor älskar såna män.
Citera
2017-05-26, 11:01
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Jo det är synd att det blev förbjudet för det är så naturligt för män att sprida sina gener på det sättet.
Jag säger inte att det var bra, bara hur det gick till. Kannibalism är också ett naturligt/vanligt mänskligt beteende men det är inte heller nåt jag förespråkar.
Citera
2017-05-26, 11:23
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Har jag faktiskt aldrig sett eller hört talas om. Inte ens i utsatta områden. Känner endast en kvinna av flera dussintals vänner som berättat att hon blivit utsatt i tunnelbanan. Det var så ovanligt att det blev en stor grej bland alla bekanta.
Så att det är många män är mer än en grov överdrift. Däremot av det fåtal som är perversa är det män ja det stämmer. Och det är män oftast som begår sådana typer av brott.

Men förväxla inte dina dagdrömmar med verkligheten.
Det där med att män gnider sig mot kvinnor på bussen var hämtat från en tråd här och användes mer som en symbol för att män då och då utsätter kvinnor för s¨ånt som innebär att de inkräktar på deras kroppar. Nej, naturligtvis är det inte så att män konstant utsätter kvinnor för sånt. Men det förekommer lite för ofta. Allra vanligast förstås i krogmiljö. Och genom trakasserier på nätet.

Jag undrar bara varför det är till största delen män som beter sig så? Och varför det är män som verkar ha svårt att kontrollera sin sexualitet och lätt går överstyr? För jag tror inte på att det är lika vanligt bland kvinnor.
Citera
2017-05-26, 12:00
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Det där med att män gnider sig mot kvinnor på bussen var hämtat från en tråd här och användes mer som en symbol för att män då och då utsätter kvinnor för s¨ånt som innebär att de inkräktar på deras kroppar. Nej, naturligtvis är det inte så att män konstant utsätter kvinnor för sånt. Men det förekommer lite för ofta. Allra vanligast förstås i krogmiljö. Och genom trakasserier på nätet.

Jag undrar bara varför det är till största delen män som beter sig så? Och varför det är män som verkar ha svårt att kontrollera sin sexualitet och lätt går överstyr? För jag tror inte på att det är lika vanligt bland kvinnor.
Eftersom du verkar vara ung och söt rekommenderar jag att du tar ett diskplockarjobb på Golden Hits om du vill bedriva fältstudier kring hur vanligt det är med kvinnor som tafsar
Citera
2017-05-26, 12:12
Bannlyst
Tror att många män är utsvultna på sex, och med tiden tappar dom alla filter och i ren desperation försöker dom visa att dom är kåta för att locka kvinnor, väldigt grottmännisko-aktigt med andra ord.
Anledningen till att tjejer inte gör det är för att dom kan ha sex när dom vill tror jag, vill inte skylla på konkurrens men många män är som sagt utsvultna och desperata tyvärr!
Citera
2017-05-26, 13:00
Medlem
Så mycket hat mot män i den här tråden.

Det är så mannens natur är, sluta hata på dem för sättet de är skapta på. Jag älskar kåta män som tar för sig, vad ska vi kvinnor till med heliga och blyga män? Inte våldtäktsmän förstås, men de allra flesta civiliserade män kan vara hur kåta och flirtiga som helst utan att gå så långt som att våldta.

Hur kul är inte det med arbetskollegor som är charmiga och berör en i ens kvinnlighet, sexigt.

Jag älskar kåta män!
Citera
2017-05-26, 13:08
Medlem
StyleWarss avatar
Män dör oftare i olyckor och väldigt mycket oftare i krig.

Anledningen till att män tar höga risker (olyckor) och går ut krig (skyddande av by/nation/familj) stavas nog testosteron. Som ni ser av exemplen ovan kan man bli rätt dum i huvudet av testosteron om vi tittar på det rent intellektuellt, men samtidigt är det en stark faktor för vår evolution.

På det här civiliserade sättet vi uppträder med nu (verkar vara en konstant misogyn orgie i lokaltrafiken dock?) har vi inte gjort länge alls. Förr uppmuntrades män att bejaka de manliga gå-rätt-på-stenhårt karaktärsdragen. Denna uppmuntran är fortfarande normen precis som på medeltiden i de flesta civilisationer.

Vad gäller tidelag så är jordnötssmör och en schäfer en inte helt ovanlig kombination för mången kvinna.
Bondesamhällets förvandling till tjänsteekonomi gör att manligt tidelag är för svårt logistiskt helt enkelt. Man hittar exakt vad man vill ha på Craigslist och vips står det en 18-åring/porrstjärna/enäggstvillingar/gimp utanför dörren.

Detta är givetvis tabu att tala om, men bottnar i samma skäl till ensamhet.
Strävandet mot mitten för könsroller. Ingen vet hur man uppträder mot varandra på ett normalt sätt. Allt känns bara avigt. Män är som kvinnor, kvinnor är som män. Fast så får man inte säga eftersom det inte finns några skillnader mellan män och kvinnor (förutom att män är sämre och mer dumma i huvudet?).

Förr i tiden drog killarna tjejerna i håret i skolbänken när de var förtjusta i dem. Blir nog misshandelsanmälan om en unge försöker idag, men lik förbannat skriker vuxna tjejer efter att man ska just dra dem i håret, ta strypgrepp, slänga runt dem i sängen etc. De KRÄVER det med hunger och kan till provocera fram vår inre neandertalare.

Den starka individen som alltid ska klara sig själv är kanske inte alltid är så bra, och alla känner sig inte som den starka ostoppbara. Kanske behövs det här testosteronet i en familjekonstellation som patriark? För att alla ska bli någotsånär rättskruvade i huvudet och se hur man behandlar en kvinna (Pappa/Mamma) eller hur tjejer ser på saker (syrra/syrras polare):

https://thefatherlessgeneration.word...om/statistics/

Tl;Dr
Testosteron, kulturskillnader och feministisk familjepolitik
Senast redigerad av StyleWars 2017-05-26 kl. 13:12.
Citera
2017-05-26, 19:23
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Eftersom du verkar vara ung och söt rekommenderar jag att du tar ett diskplockarjobb på Golden Hits om du vill bedriva fältstudier kring hur vanligt det är med kvinnor som tafsar
Inte så överdrivet ung men jävligt söt. Har redan jobb men jag kanske kan klä ut mig och gå dit. Kanske testa undercover en dag. Sociologiskt experiment.
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Män dör oftare i olyckor och väldigt mycket oftare i krig.

Anledningen till att män tar höga risker (olyckor) och går ut krig (skyddande av by/nation/familj) stavas nog testosteron. Som ni ser av exemplen ovan kan man bli rätt dum i huvudet av testosteron om vi tittar på det rent intellektuellt, men samtidigt är det en stark faktor för vår evolution.

På det här civiliserade sättet vi uppträder med nu (verkar vara en konstant misogyn orgie i lokaltrafiken dock?) har vi inte gjort länge alls. Förr uppmuntrades män att bejaka de manliga gå-rätt-på-stenhårt karaktärsdragen. Denna uppmuntran är fortfarande normen precis som på medeltiden i de flesta civilisationer.

Vad gäller tidelag så är jordnötssmör och en schäfer en inte helt ovanlig kombination för mången kvinna.
Bondesamhällets förvandling till tjänsteekonomi gör att manligt tidelag är för svårt logistiskt helt enkelt. Man hittar exakt vad man vill ha på Craigslist och vips står det en 18-åring/porrstjärna/enäggstvillingar/gimp utanför dörren.

Detta är givetvis tabu att tala om, men bottnar i samma skäl till ensamhet.
Strävandet mot mitten för könsroller. Ingen vet hur man uppträder mot varandra på ett normalt sätt. Allt känns bara avigt. Män är som kvinnor, kvinnor är som män. Fast så får man inte säga eftersom det inte finns några skillnader mellan män och kvinnor (förutom att män är sämre och mer dumma i huvudet?).

Förr i tiden drog killarna tjejerna i håret i skolbänken när de var förtjusta i dem. Blir nog misshandelsanmälan om en unge försöker idag, men lik förbannat skriker vuxna tjejer efter att man ska just dra dem i håret, ta strypgrepp, slänga runt dem i sängen etc. De KRÄVER det med hunger och kan till provocera fram vår inre neandertalare.

Den starka individen som alltid ska klara sig själv är kanske inte alltid är så bra, och alla känner sig inte som den starka ostoppbara. Kanske behövs det här testosteronet i en familjekonstellation som patriark? För att alla ska bli någotsånär rättskruvade i huvudet och se hur man behandlar en kvinna (Pappa/Mamma) eller hur tjejer ser på saker (syrra/syrras polare):

https://thefatherlessgeneration.word...om/statistics/

Tl;Dr
Testosteron, kulturskillnader och feministisk familjepolitik
Japp. Svaren i tråden är rätt lika. Testosteron, den naturlige aggressive, överkåte mannen, samhället som försöker kväva hans naturliga drifter och tvinga honom att bete sig respektfullt. Men så har vi hamnat i denna situation. Där alla tvingas vara hen! Och lagarna säger att män inte får vara hur perviga som helst och inte får slå ner sina fiender hur som helst. REN ONDSKA.

Ja, sen har det ju alltid funnits så många som inte passar in i rollen som den högljudde bråkmakaren. Men ändå. Det är ju det naturliga.

Vi män måste tillåtas vara de korkade pervon vi är. Jävla feminister!
Citera
2017-05-26, 19:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Att många män är svin beror i grunden på att många kvinnor gillar män som beter som svin eller är sk badboys och tar vad de vill ha. Ta då dessa kvinnor som nu grottfolk gjorde. Statistiken visar liksom att dessa män generellt har större lycka att nu hitta kvinnor och ständigt nya kvinnor. Så det är i mångt och mycket ett accepterat beteende som nu kommer från det då andra könet. Män i samma stor utsträckning skulle liksom inte tycka detsamma om kvinnor som betedde sig på lika vis. Så problemet ligger väl då minst lika mycket hos det kvinnliga könet som stort varför nu detta beteende anses som attraktivt. Där ligger väl förklaringen till att man nu ska söka efter Alfa-hanar som hona och då blir det möjligen lite felkoppling rätt ofta att de nu som är mest svinigast betraktas som det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in