2017-05-25, 21:09
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Skulle en kvinna komma på tanken att ligga med en naturtrogen plastdocka?

Ja.

Män är, eller blir perviga pga stark sexuell drift.
Citera
2017-05-25, 21:14
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Ja, det menar jag. Konsekvenserna blir annorlunda däremot.
Kvinnor våldtar män?
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Ja.

Män är alltså varelser vi bör hålla inlåsta. Potentiellt farliga hela bunten.
Senast redigerad av SvartChili 2017-05-25 kl. 21:16.
Citera
2017-05-25, 21:20
Avstängd
Frawjons avatar
Citat:
Ja.

Precis. Män är inte mer äckel än kvinnor men tappar ofta omdömet p.g.a. sin sexualdrift.
Citera
2017-05-25, 21:22
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili

Speciellt vita män, bäst vi dödar hela bunten, eller hur?
Citera
2017-05-25, 21:24
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Precis. Män är inte mer äckel än kvinnor men tappar ofta omdömet p.g.a. sin sexualdrift.

Jag har sett hela dokumentärer om män som skaffat sig dockor bara för att kunna få ordning i huvudet. Att ge sig på djur eller andra är fel, givetvis, men att perva sig lite med en docka är inget fel så, skulle jag säga.
Citera
2017-05-25, 21:24
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Kvinnor våldtar män?

Ja, det finns kvinnor som våldtar män, män är däremot inte lika benägna att anmäla det hela. Det betyder däremot inte att antalet är lika mellan könen. Det en kvinna ser som en våldtäkt behöver inte en man definiera som en våldtäkt.

Du menar alltså att kvinnor inte våldtar män, det är enbart män som våldtar kvinnor?
Citera
2017-05-25, 22:31
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Ja, det finns kvinnor som våldtar män, män är däremot inte lika benägna att anmäla det hela. Det betyder däremot inte att antalet är lika mellan könen. Det en kvinna ser som en våldtäkt behöver inte en man definiera som en våldtäkt.

Du menar alltså att kvinnor inte våldtar män, det är enbart män som våldtar kvinnor?
Om mannen är medvetslös eller så full att han inte vet vad som händer. Annars har jag mycket svårt att tro på det. Att kvinnor skulle förgripa sig på andra kvinnor, barn,män och djur samt inkräkta på män i det offentliga rummet ens i närheten av hur män gör det är bara befängt.

Svar till TS: Det är förhoppningsvis socialt och kulturellt betingat att män är pervon i mycket högre utsträckning. Inte många kvinnliga blottare och fickrunkare som stryker sig mot främmande män på bussen, där ute,
Citera
2017-05-25, 22:34
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Speciellt vita män, bäst vi dödar hela bunten, eller hur?
Kan tänka mig koppel som ger kraftiga elstötar om de försöker slita sig eller komma för nära.
Citera
2017-05-25, 23:47
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Om mannen är medvetslös eller så full att han inte vet vad som händer. Annars har jag mycket svårt att tro på det. Att kvinnor skulle förgripa sig på andra kvinnor, barn,män och djur samt inkräkta på män i det offentliga rummet ens i närheten av hur män gör det är bara befängt.

Svar till TS: Det är förhoppningsvis socialt och kulturellt betingat att män är pervon i mycket högre utsträckning. Inte många kvinnliga blottare och fickrunkare som stryker sig mot främmande män på bussen, där ute,
Du har förutfattade meningar och bildat din uppfattning av vad media målat upp för dig.

Som sagt, inte många män tar anstöt av kvinnor som blottar sig eller stryker sig mot en man. Det gör inte att det inte sker, eller är identitiskt med vad män gör.

Här är ett exempel på en kvinnlig våldtäkt.

(FB) Min kusins fru är galen!!

Att det finns kvinnor som förgriper sig på barn existerar sannerligen, och djursex är absolut lika vanligt bland kvinnor som män.

Men som jag hävdat tidigare så är kvinnor oavsett om det är online eller IRL mycket försiktigare och mer ointresserade av att dela med sig av dessa saker, mycket pågrund av att det är ett större stigma för dom, dels för att de skäms mer samt att de förtrycker sin sexualitet i större grad än män generellt.
Citera
2017-05-25, 23:51
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Varför finns det så många män som inte kan sätta gränser? Som inte låter kvinnor vara ifred i det offentliga rummet?[/i] De trakasserar sexuellt, rör vid och gnider sig mot kvinnor på exempelvis bussen, stirrar oförskämt på dem, kommer med kommentarer. Samt även gör sådant mot andra män.[/i]

Varför finns det så många som begår sexuella övergrepp och varför är det mest män som ägnar sig åt sånt som tidelag (sätta på en ko) eller liknande avvikande beteenden? Skulle en kvinna komma på tanken att ligga med en naturtrogen plastdocka?

Det är väl knappast så bra för samhället (kollektivet) de mellanmänskliga relationerna och vår överlevnad.

Varför tror ni att det är så?

Har jag faktiskt aldrig sett eller hört talas om. Inte ens i utsatta områden. Känner endast en kvinna av flera dussintals vänner som berättat att hon blivit utsatt i tunnelbanan. Det var så ovanligt att det blev en stor grej bland alla bekanta.
Så att det är många män är mer än en grov överdrift. Däremot av det fåtal som är perversa är det män ja det stämmer. Och det är män oftast som begår sådana typer av brott.

Men förväxla inte dina dagdrömmar med verkligheten.
Citera
2017-05-26, 00:01
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Våldtäkt en lyckosam förökningsstrategi? Med trauma och barn som får en våldtäktsman som pappa. Och det faktum att graviditet inte är ett säkert utfall av nåt sånt. Du vet att det är naturvidrigt av primater att våldlta va? Nej det vet du ju inte förstås.

Hur tänker du?

Innan våldtäkt blev olagligt i äktenskapet kan jag lova att många barn i alldeles vanliga familjer i övrigt kommit till av vad som idag skulle betraktas som sexuellt övergrepp och är straffbart. Kanske till och med några av dina släktingar kom till så? Vi pratar inte ens medeltid nu utan 1900 tal

Jag säger inte att det är rätt, bara att det helt enkelt är den obekväma sanningen att det ju faktiskt inte alltid varit ett trauma. Deal with it

Nu är ju våldtäkt ett mänskligt begrepp, men hos primater ses sexuella beteenden i ännu större utsträckning än hos människor som vi utan tvekan skulle definiera som grova våldtäkter. Så pass vanligt hos vissa arter att honor bildar olika allianser och strategier för att stävja närmast dagliga "våldtäkter".

Alltså varifrån får du din världsbild? Den går ju tvärs emot all samlad kunskap om sexualitet och dess historia.
Citera
2017-05-26, 00:17
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Vi härstammar från primater. Du menar att evolutionen gör att män våldtar. Bevisligen inte. Det finns ingen vinst för mänsklighetn som art att reproducera sig genom att våldta. Säkrast är att ha sex med en villig, fertil kvinna.

Jag vet. Det var med flit. Större utrymme för diskussion.

Jo, du har helt fel. Evolutionen visar tvärtom across the board att frivilligt njutbart sex är undantaget inte regeln. Du ser detta hos en rad arter, har du tillexempel sett hur grymt hundar parar sig?

Så hos människan är det tvärtom ett undantag, och evolutionärt kan våldtäkt därför ses som en sista desperat åtgärd om vi nu ska blanda in det i diskussionen . Trots allt är chansen rätt stor att kvinnan blir gravid eller tror du att det inte är möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in