Citat:
Ursprungligen postat av
Ziaya
Varför finns det så många män som inte kan sätta gränser? Som inte låter kvinnor vara ifred i det offentliga rummet? De trakasserar sexuellt, rör vid och gnider sig mot kvinnor på exempelvis bussen, stirrar oförskämt på dem, kommer med kommentarer. Samt även gör sådant mot andra män.
Varför finns det så många som begår sexuella övergrepp och varför är det mest män som ägnar sig åt sånt som tidelag (sätta på en ko) eller liknande avvikande beteenden? Skulle en kvinna komma på tanken att ligga med en naturtrogen plastdocka?
Det är väl knappast så bra för samhället (kollektivet) de mellanmänskliga relationerna och vår överlevnad.
Varför tror ni att det är så?
Din intelligenskvot är hög.
Det beror väl på var du befinner dig? Jag märker själv knappt av det i offentligheten. Ska man inte få lov att stirra oförskämt? Jag ser själv ut som en buse när jag glor på människor på tåg/buss. Är jag nu en våldtäktsman?
Sverige är fortfarande ett fritt land (inte länge till) så om man kommenterar något/någon låt personen göra det, trodde vi hade yttrandefrihet.
Dålig kvinnosyn. Du ser det på många flyktingar som begår sexuella övergrepp. Jag säger inte nu att alla invandrare gör detta men en majoritet som begår sexuella övergrepp kommer från en annan kultur. Eller det kanske inte är det "rätta" svaret du söker? Det är bara den vita mannens fel?
Ge mig källa på att det är mest män som ägnar sig åt tidelag. Det är säkert många kvinnor också men det är inget vi ska tala om för kvinnor är perfekta. Precis som att ingen bryr sig när en kvinna begår övergrepp på prepubertala människor.
Vad är ditt problem med "sex-dolls" eller "realdolls" som de också kallas. Jag använder inte det skitet men varför ska andra inte få göra det? Har du problem med att män inte underordnar sig kvinnor? Men finns väl kvinnor som faktiskt har använt naturtrogna dockor så förstår inte varför du ställer denna frågan.
Det kommer alltid finnas ondska i världen precis som det alltid kommer finnas godhet. Du kommer aldrig kunna förinta ondskan. Den är här för att stanna.
//Siegestor