2017-09-25, 15:24
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men där på perrongen var han ju inte ledsen, för han trodde ju han var på rätt station och vandrade hurtigt iväg mot tågskärmen där han skulle kolla vilken perrong hans tåg till Malmö skulle gå (när han väl blev medveten om att han var på helt fel plats för att kunna göra det han skulle göra ,då kom ångesten osv. )I det läget han var ,i kamerafånget ,där var han ju helt ovetandes om hur läget var .
Så varför skulle han fly då ?

Det kan ju vara så, och att P först sitter kvar på tåget i 10 minuter utan att titta efter eller att fråga någon, sedan får en breakdown för att det är fel, men det har ju diskuterats nästan till leda om han verkligen trodde att han var i Mjölby. Det är så konstigt.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2017-09-25 kl. 15:37.
Citera
2017-09-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Det kan ju vara så, och att P först sitter kvar på tåget i 10 minuter utan att titta efter eller att fråga någon, sedan får en breakdown för att det är fel, men det har ju diskuterats nästan till leda om han verkligen trodde att han var i Mjölby. Det är så konstigt.

Ja men han kan ju inte få breakdown av att sitta kvar på tåget ?

Tåget som han satt på gick ju till Mjölby ,så så länge han var kvar på tåget behövdes ingen breakdown ,om han bara hade suttit kvar de två resterande minuterna och låtit tåget åka vidare ,så hade han kommit dit han skulle ,därför förstår jag inte varför han inte satte kvar ?
Det steg ju på nya resenärer till råga på allt ,så då borde han väl förstått att tåget skulle vidare?

Det gäller ju att lyssna på vad tågrösten säger !

Den säger att : -Nu är det 15 minuters paus här i Hallsberg innan tåget kör vidare mot Motala-Mjölby .
Det vet jag att högtalarrösten säger ,eftersom jag reser med just det tåget ett antal ggr under året

Det var ju slut på batteri i mobilen ,men om det INTE hade varit det , så är det ändå väldigt dumt att ha lurar i öronen med musik i , just vid tågstopp ,för då kan man faktiskt missa viktig information om vidare färd etc.
Senast redigerad av evaveva 2017-09-25 kl. 16:40.
Citera
2017-09-25, 16:41
Medlem
Citat:
Ja men han kan ju inte få breakdown av att sitta kvar på tåget ?

Tåget som han satt på gick ju till Mjölby ,så så länge han var kvar på tåget behövdes ingen breakdown ,om han bara hade suttit kvar de två resterande minuterna och låtit tåget åka vidare ,så hade han kommit dit han skulle ,därför förstår jag inte varför han inte satte kvar ?
Det steg ju på nya resenärer till råga på allt ,så då borde han väl förstått att tåget skulle vidare?

Det gäller ju att lyssna på vad tågrösten säger !

Den säger att : -Nu är det 15 minuters paus här i Hallsberg innan tåget kör vidare mot Motala-Mjölby .
Det vet jag att högtalarrösten säger ,eftersom jag reser med just det tåget ett antal ggr under året

Vi vet ju inte hur han mådde psykiskt och därmed vet vi inte hur han "funkade" just då. Han kanske inte hörde något alls av vad rösten i högtalarn sa. Eller så hörde han det, men "tog inte in" det. Och ett "breakdown" kan ju komma av precis allt - han kanske letade efter något i ryggsäcken, som var jätteviktigt just då, men så hittar han det inte och då bryter han ihop och går av. (Inte ens en spekulation, men en "påvisning" om att det inte alltid behöver vara något "stort" som gör att vågskålen vippar över..)
Citera
2017-09-25, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Vi vet ju inte hur han mådde psykiskt och därmed vet vi inte hur han "funkade" just då. Han kanske inte hörde något alls av vad rösten i högtalarn sa. Eller så hörde han det, men "tog inte in" det. Och ett "breakdown" kan ju komma av precis allt - han kanske letade efter något i ryggsäcken, som var jätteviktigt just då, men så hittar han det inte och då bryter han ihop och går av. (Inte ens en spekulation, men en "påvisning" om att det inte alltid behöver vara något "stort" som gör att vågskålen vippar över..)

Ja jag förstår .
Ja då finns det ju ingen som helst logik vi kan följa i detta händelseförlopp , så då blir det svårt att lösa någonting utav vad som kan ha hänt ,eller vad han kan ha tänkt .

Och hur skall vi då kunna hitta honom om det inte fanns någon som helst normal logik i hans beteende ?
Senast redigerad av evaveva 2017-09-25 kl. 16:48.
Citera
2017-09-25, 17:07
Medlem
Citat:
Ja jag förstår .
Ja då finns det ju ingen som helst logik vi kan följa i detta händelseförlopp , så då blir det svårt att lösa någonting utav vad som kan ha hänt ,eller vad han kan ha tänkt .

Och hur skall vi då kunna hitta honom om det inte fanns någon som helst normal logik i hans beteende ?

Det kanske fanns ett jättelogiskt beteende, bara det att han lyckats "smita emellan" och därmed finns inga vittnen. Vi vet ju varken bu eller bä.

Jag tror Förövrigt att han kommer hittas av en slump.
Citera
2017-09-25, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Det kanske fanns ett jättelogiskt beteende, bara det att han lyckats "smita emellan" och därmed finns inga vittnen. Vi vet ju varken bu eller bä.

Jag tror Förövrigt att han kommer hittas av en slump.

Men om hans beteende var så logiskt ,varför vill han inte bli funnen ?
Citera
2017-09-25, 19:54
Medlem
Citat:
Men om hans beteende var så logiskt ,varför vill han inte bli funnen ?

Det kan bara han veta.
Citera
2017-09-25, 20:45
Medlem
Strax handlar det om P i Brottscentralen på tv.

Edit: De visade filmen från perrongen och pappan bekräftar till 100% att det är P. Polisen får fortfarande in en del tips men det har inte lett till nåt hittills. MPS har gjort 19 sök och en del mindre sök.
Senast redigerad av AlterEgo69 2017-09-25 kl. 20:55.
Citera
2017-09-25, 21:19
Medlem
Slog mig helt plötsligt nu att han kanske ångrade sig o ville tillbaka till Falun o skolan trots allt. Han kanske kände där på tåget att han ville vara med till slutet med sina klasskompisar. Klart det hjälper ju inte att förstå var han tog vägen sen, men kan ju vara en förklaring till att han tvärt klev av. Kan det stämma på nåt sätt utifrån det håll han sen kan antas ha rört sig?? Tänker ni som har lokalkännedom kanske vet. 🙄
Citera
2017-09-25, 22:06
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Slog mig helt plötsligt nu att han kanske ångrade sig o ville tillbaka till Falun o skolan trots allt. Han kanske kände där på tåget att han ville vara med till slutet med sina klasskompisar. Klart det hjälper ju inte att förstå var han tog vägen sen, men kan ju vara en förklaring till att han tvärt klev av. Kan det stämma på nåt sätt utifrån det håll han sen kan antas ha rört sig?? Tänker ni som har lokalkännedom kanske vet. 🙄

Visst han kan ha ångrat sig och ville tillbaka de sista veckorna.
Då tycker jag man kollar när nästa tåg till Falun går, inte att man dumpar väskor här och där. Eller menar du att han tänkt lifta tillbaka?
Citera
2017-09-25, 22:18
Medlem
Min intuition säger att Patrik styrdes med järnhand - av pappan.
Ekonomin, vad han skulle plugga osv.

Det lilla jag såg i Hitta Patrik-Gruppen på Facebook så verkar det ha varit samma sak där. Admin hårt styrda av pappan och allt skulle återkopplas till honom, bara honom och han såg även till vad som fick postas i gruppen.

Patrik som är/var 22 år fick aldrig testa att vara tonåring och gå sin egen väg. Han skulle gå långt inom musiken som var hans pappas dröm.

I Hallsberg ringde han ett sista samtal till en vän som kunde hjälpa honom, bara han tog sig dit.
Han tänkte: F**k him, jag kör! Jag tänker inte åka tillbaka hem igen. Nu ska jag leva mitt eget liv.

Han dumpade väskorna lite öde. Hade han ställt dom kvar på tåget eller på stationen så hade någon ropat på honom och han kanske hade hunnit ångra sig.

Han liftade till vännen på okänd ort.
* Självklart min spekulation.
Citera
2017-09-25, 22:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Strax handlar det om P i Brottscentralen på tv.

Edit: De visade filmen från perrongen och pappan bekräftar till 100% att det är P. Polisen får fortfarande in en del tips men det har inte lett till nåt hittills. MPS har gjort 19 sök och en del mindre sök.

Tack för tipset.
Kollade på Expressens LIVE TV. MPS ska fortsätta med söken också, fick vi veta.
http://www.expressen.se/tv/nyheter/brottscentralen/live/live-tv-se-brottscentralen-21-september/
Senast redigerad av notknapparen 2017-09-25 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in