2017-09-09, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har funderat lite över de första bilderna vi såg när Patrik hade nyligen försvunnit. Det var bilderna på Patrik när han åt åt sushi och också en bild där Patrik såg nästan drogad ut.
Tänker på att de bilderna kanske illustrerade att Patrik såg deprimerad ut. Kanske såg han lite sliten ut när han åkte från Falun? Viktnedgång och för lite sömn, rödblå under ögonen och deprimerad?
Bild 2:

Stor sökinsats efter försvunne Patrik, 22

Jag vet att du förstår att Patrik kan vara avliden också. Ville inte slå undan fötterna på dig, det var inte meningen! Förlåt. Tycker att du är stark som fortsätter att kämpa på här på tråden, trots att jag vet att du mår dåligt av hans försvinnande.

Jag har också ett litet hopp inom mig att han ska hittas levande. Men i mitt innersta förstår jag att det inte är logiskt.
Nej då, det är ingen fara. Jag förstår precis hur du menar 😊 Valet av efterlysningsbilderna har jag funderat mycket på. Jag fick en helt annan bild av P efter att jag sett filmen med studenttalet och bilder där han ser glad ut. Ibland ser det ju ut som olika personer och på de bilderna som jag nämnde ser han verkligen så trött ut (och lite ledsen med facit i hand).

Om man ändå hade nåt nytt att gå på. Det enda är väl att ge sig ut i terrängen och leta men det är som sagt enorma ytor och väldigt svår terräng på vissa platser. Det känns som ett omöjligt uppdrag, suck.
Citera
2017-09-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Hur ser det ut söder om Sannahed? Kan han ha vänt söderut, i en "båge" öster om Hallsberg?

Enligt kartan är det först öppna fält, sedan en del bebyggelse, sedan Västra Stambanan, därefter ytterligare jordbruk ett par km och sedan skogar. Är det möjligt att passera bebyggelsen utan att bli sedd? Det ser ut att finnas flera småvägar som leder ner mot skogen, alltså "storskogen" sydost om Hallsberg.
Ser man skogskanten från slätten?
Jag åkte och kollade längs järnvägsspåret vid "ryggsäcksgärdet" härom helgen och det finns inget staket där så det går att gå rakt över gärdena där till Sannahedsvägen. Det är öppna ytor så man syns garanterat från vägen eller husen om man går där när det är ljust. Sen är det ju en annan fråga om folk skulle lägga märke till det eller inte. Det går vägar åt alla möjliga håll som är tillgängliga från där bagagen hittades. Om man bara visste hur trolig Sannahedsobservationen var. Vet inte om man ser skogen från tåget men det är en bit att gå om Du tänker på området längs och kring Pålsbodavägen?
Citera
2017-09-09, 18:28
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Nej då, det är ingen fara. Jag förstår precis hur du menar 😊 Valet av efterlysningsbilderna har jag funderat mycket på. Jag fick en helt annan bild av P efter att jag sett filmen med studenttalet och bilder där han ser glad ut. Ibland ser det ju ut som olika personer och på de bilderna som jag nämnde ser han verkligen så trött ut (och lite ledsen med facit i hand).

Om man ändå hade nåt nytt att gå på. Det enda är väl att ge sig ut i terrängen och leta men det är som sagt enorma ytor och väldigt svår terräng på vissa platser. Det känns som ett omöjligt uppdrag, suck.

Ja! Varken "MPS" med besättning eller "FIKK" med anhang har klarat hela området och än mindre funnit några, som helst ledtrådar, så tyvärr har Du nog oddsen emot Dig.
Välvilja saknar Du dock inte!
Jag undrar om "MPS" fortfarande läser här och hur aktivt de andra eldsjälarna följer den här tråden.
Nu menar jag givetvis av dem, som fortfarande delger oss sina tankar och hypoteser!
"MPS" skrev väl aldrig utan "luskade" bara i hur våra spekulationer tog fart och om vi hittade nya, spännande infallsvinklar.
Citera
2017-09-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Ja! Varken "MPS" med besättning eller "FIKK" med anhang har klarat hela området och än mindre funnit några, som helst ledtrådar, så tyvärr har Du nog oddsen emot Dig.
Välvilja saknar Du dock inte!
Jag undrar om "MPS" fortfarande läser här och hur aktivt de andra eldsjälarna följer den här tråden.
Nu menar jag givetvis av dem, som fortfarande delger oss sina tankar och hypoteser!
"MPS" skrev väl aldrig utan "luskade" bara i hur våra spekulationer tog fart och om vi hittade nya, spännande infallsvinklar.
Tack, ja, tyvärr är det nog helt omöjligt och bortkastad tid. Märkligt ändå att det inte finns ett endaste litet spår efter honom. Har ingen aning om MPS eller FIKK läser här. Det är säkert många som följer oss med stort intresse.
Citera
2017-09-09, 20:39
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Tack, ja, tyvärr är det nog helt omöjligt och bortkastad tid. Märkligt ändå att det inte finns ett endaste litet spår efter honom. Har ingen aning om MPS eller FIKK läser här. Det är säkert många som följer oss med stort intresse.

Jag misstänker också, att många följer oss med intresse och spänning.
I de flesta andra fall jag följt och följer vill vänner och andra närstående bringa ljus över försvinnandena i stället för, att, som här, mörka "världens Story" trots, att föräldrarna vädjat om hjälp med sökandet!
Citera
2017-09-10, 08:03
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Jag åkte och kollade längs järnvägsspåret vid "ryggsäcksgärdet" härom helgen och det finns inget staket där så det går att gå rakt över gärdena där till Sannahedsvägen. Det är öppna ytor så man syns garanterat från vägen eller husen om man går där när det är ljust. Sen är det ju en annan fråga om folk skulle lägga märke till det eller inte. Det går vägar åt alla möjliga håll som är tillgängliga från där bagagen hittades. Om man bara visste hur trolig Sannahedsobservationen var. Vet inte om man ser skogen från tåget men det är en bit att gå om Du tänker på området längs och kring Pålsbodavägen?

Ja, där Västra Stambanan går in mot Hallsberg österifrån (tågen från Stockholm). Vägen från Pålsboda ser ut att gå parallellt, nära. För att nå skogen måste ju också den banan passeras. På kartan står det också Norrby Domarringar. Är det stängsel längs järnvägen där? Är det övergångar med bommar på flera ställen? Flera av småvägarna ser som sagt ut att leda rakt söderut från Pålsbodav mot skogen. En del bebyggelse bland fälten.

Jag tänkte om skogskanten kanske gått att se från exempelvis domarringarna eller från Sannahed, men det bör vara ca 3-5 km. (Från tåget norrifrån skulle skogen kunna ha varit synlig rakt fram på några km avstånd om P suttit till vänster i tågets färdriktning, dvs strax innan banan böjer in till höger mot Hallsberg.)
Senast redigerad av pudellus 2017-09-10 kl. 08:18.
Citera
2017-09-10, 08:16
Medlem
Citat:
Ja, där Västra Stambanan går in mot Hallsberg österifrån. Vägen från Pålsboda ser ut att gå parallellt, nära. På kartan står det också Norrby Domarringar. Är det stängsel längs järnvägen där? Är det övergångar med bommar på flera ställen? Flera av småvägarna ser som sagt ut att leda rakt söderut från Pålsbodav/järnvägen mot skogen.
Ska faktiskt ut till det området idag så jag ska kolla. Norrby domarringar ligger efter Sannahedsvägen och inte alls i närheten av järnvägsspåret. På Pålsbodavägen ute vid Hallsbergs kyrka går det en bro som leder över spåret. Den vägen leder till en stor skog. Det finns vanliga övergångar här och där men de är inte så många längre. Återkommer.
Citera
2017-09-10, 08:24
Medlem
Citat:
Ja, där Västra Stambanan går in mot Hallsberg österifrån (tågen från Stockholm). Vägen från Pålsboda ser ut att gå parallellt, nära. För att nå skogen måste ju också den banan passeras. På kartan står det också Norrby Domarringar. Är det stängsel längs järnvägen där? Är det övergångar med bommar på flera ställen? Flera av småvägarna ser som sagt ut att leda rakt söderut från Pålsbodav mot skogen. En del bebyggelse bland fälten.

Jag tänkte om skogskanten kanske gått att se från exempelvis domarringarna eller från Sannahed, men det bör vara ca 3-5 km. (Från tåget norrifrån skulle skogen kunna ha varit synlig rakt fram på några km avstånd om P suttit till vänster i tågets färdriktning, dvs strax innan banan böjer in till höger mot Hallsberg.)
Mellan järnvägen och skogen i öst går som sagt Sannahedsvägen där det ligger hus längs så gott som hela vägen mellan Hallsberg och Sannahed. Jag tror att det är svårt att se skogen om man sitter på tåget men jag är inte 100% säker. Det var ett tag sen jag åkte tåg där men det kanske finns andra som vet?
Citera
2017-09-10, 08:26
Medlem
Citat:
Mellan järnvägen och skogen i öst går som sagt Sannahedsvägen där det ligger hus längs så gott som hela vägen mellan Hallsberg och Sannahed. Jag tror att det är svårt att se skogen om man sitter på tåget men jag är inte 100% säker. Det var ett tag sen jag åkte tåg där men det kanske finns andra som vet?

Edit: Från domarringarna kan du garanterat se skogen för där är det bara gärden emellan.
Citera
2017-09-10, 08:38
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag känner stor beundran för ditt starka engagemang!

Också väldigt imponerad av alla saker du gjort för att få klarhet i vad som hänt.
Jag är inte alls inne på samma spår som du( tror absolut inte att han håller sig undan, eller att P var rädd för föräldrarna) men tycker att du har många bra idéer och tänker lite "out of the box". Du är inte en som bara sitter och "likar".

Mycket bra jobb du gör!

Citat:
Du är fantastiskt engagerad och det ska du ha en eloge för. Jag säger så här att så länge P inte hittas död så är ju allt möjligt. Jag har inte pratat med föräldrarna utan har bildat min uppfattning utifrån HP, media osv. Det som gör det här så märkligt är ju hans bagage. Det lämnar så många frågor. Många tänker nog att man inte gör sig av med sina tillhörigheter så där om man lever men jag tror att P möjligen bara struntade i allt av nån anledning. Jag hoppas verkligen inte att han irrade bort sig i en psykos och försvann i skogen. Det är det värsta som kan ha hänt och den tanken gör mig riktigt illa berörd.

Tack snälla ni.
Jag tror faktiskt många gör samma sak, bl.a ni här i tråden. Genom att spekulera fram olika scenarion och du AlterEgo är ju ute och kikar i Hallsberg och ger folk en bild av hur det faktiskt ser ut. Du hjälper oss här att vara våra ögon.

Jag tycker det är viktigt att absolut inte låsa sig vid en teori så ni får gärna tro att han är död ena dagen och andra dagen sitter på en krog i Mallis och drömmer sig bort. Ju fler teorier desto bättre och man ska komma ihåg att P försvinnande inte är ett lotteri. Ingen kommer vinna högvinsten för man gissat rätt.

Om man "spånar" vidare på att han dumpade väskorna för att dra (inte dö) och skapa sig ett nytt hemligt liv. Låt säga att kranförarens OBS är riktig och även kvinna vid vägen.. Vad hade han för tanke då? Vart skulle han lifta?

Är det någon som vet om han har haft några andra kända alias på olika sidor på nätet eller är patrikpopsicle det enda kända?
Citera
2017-09-10, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag misstänker också, att många följer oss med intresse och spänning.
I de flesta andra fall jag följt och följer vill vänner och andra närstående bringa ljus över försvinnandena i stället för, att, som här, mörka "världens Story" trots, att föräldrarna vädjat om hjälp med sökandet!
Ja, det är mycket som är märkligt. Många ville verkligen ställa upp och hjälpa till men järnet smiddes inte medan det var varmt, så att säga. Det blev dubbla budskap i det motsägelsefulla beteendet. Man ville ha hjälp men styrde med järnhand och var inte tillmötesgående alls. Ingen bra kombination tyvärr om man ber allmänheten om hjälp. Men nån vän eller släkting borde ju ha skrivit här, åtminstone för att dementera när tankarna farit iväg alltför långt 🤔
Citera
2017-09-10, 08:56
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ja, det är mycket som är märkligt. Många ville verkligen ställa upp och hjälpa till men järnet smiddes inte medan det var varmt, så att säga. Det blev dubbla budskap i det motsägelsefulla beteendet. Man ville ha hjälp men styrde med järnhand och var inte tillmötesgående alls. Ingen bra kombination tyvärr om man ber allmänheten om hjälp. Men nån vän eller släkting borde ju ha skrivit här, åtminstone för att dementera när tankarna farit iväg alltför långt 🤔

Jag vet inte om "några vänner" skrivit här, men EN utgav sig för, att vara "nära vän!" Den personen skrev väl inte fler än ett inlägg?
Några "sektmedlemmar" och pappan har skrivit här några gånger utan, att ge någon information, som lett oss framåt.
Jo, fina kartor har tillhandahålllits oss!
till "sektmedlemmar" räknar jag även de tre / fyra "sektbossar" och utträdda "bossar!" Med "utträdda" menar jag dem, som sagt upp sig eller blivit uppsagda ifrån uppdraget av diverse mer eller mindre suspekta anledningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in