2017-08-10, 00:37
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
En familj som kämpat så efter sin sons försvinnande, letat halmstrån, startat en grupp om över 20.000 medlemmar. Varit offentliga (som är väldigt ovanligt vid ett försvinnande) osv osv..

Varför har man inte gått ut med en hittelön?? Har dom inte råd själva, så löser nog sekten med en swish insamling...

Tror nog att om där finns någonsom vet någotkänner sig mer manad att träda fram då...

Istället "drar dom sig tillbaka" allt mer... sjukt skumt beteende faktiskt..

Hittelön tror jag säkert varit bra. Att de drar sig tillbaka är säkert för att de inte orkar hålla lågan brinnande. Först kommer ilskan och försöken att intala sig själv att han åker land och rike runt. Nu har sanningen börjat sjunka in. Och då kommer också den enorma tröttheten. Ångest tar mycket kraft.
Citera
2017-08-10, 00:37
Medlem
Eoppoyzs avatar
Har metalldetektorer använts vid sökandet? Mobil, nycklar och eventuella andra saker bör ju ge utslag om man är tillräckligt nära.
Citera
2017-08-10, 00:46
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Hittelön tror jag säkert varit bra. Att de drar sig tillbaka är säkert för att de inte orkar hålla lågan brinnande. Först kommer ilskan och försöken att intala sig själv att han åker land och rike runt. Nu har sanningen börjat sjunka in. Och då kommer också den enorma tröttheten. Ångest tar mycket kraft.

Ja precis.. och när den fysiska och psykiska orken börjar tyna , det är väl då man gör ett desperat "sista försök " till att få fatt i sanningen! =hittelön!

Ger mig fasen på att Patrik är med någon/några löjligt lojala (mot honom) vänner som håller honom gömd då han inte vill bli hittad av något ännu ej logiskt skäl..
Citera
2017-08-10, 00:48
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Ja att det blir en polisanmälan är väl inte så svårt att räkna ut om du utför ett brott mot en person
Det behövs ju inga vittnen för

Var ryktet kommer ifrån heller vilken substans det har vet jag ej , jag själv är väldigt tveksam men man ska aldrig säga aldrig . Jag trodde inte att en ung hästtjej kunde stycka en annan tjej 2014 heller när det va ett styckmord i Kumla/Askersund/hällabrottet .

Bara att avvakta och se var det slutar .

Jag menar, att någon måste anmäla brottet till polisen för, att en polisanmälan skall kunna upprättas!
För, att göra anmälan måste alltså någon känna till brottet!
Citera
2017-08-10, 01:03
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Det står i artikeln om kvinnans version. Sen vet ingen om Patrik verkligen ville hem.
Vad skulle han ha sagt? Jag vill inte hem men dom tvingar mig?

Det är ungefär som man möter nån bekant på gatan och dom frågar hur man mår. Bra svarar man oftast för inte drar man upp allt skit så där.

Artikeln finns länkad i trådstarten!
Citera
2017-08-10, 01:08
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Ville bara dela en sak som jag tänkte på tidigare, när jag trodde Patrik hade försvunnit frivilligt. (Nu tror jag tyvärr han har tagit sitt liv).

Patriks mamma har Parkinson. Det är en jobbig sjukdom som brukar förvärras allt eftersom. Min egen mamma dog av den sjukdomen. Tänkte att Patrik kanske tyckte det var så hemskt att se sin mamma bli sämre och sämre. Att han liksom inte orkade komma hem för att hans redan så dåliga mamma skulle "ta hand" om honom också. Och att han därmed försvann till en kompis istället.

Som sagt, tvivlar på det alternativet i dag nu när han varit borta så länge. Svårt att tro att han skulle lägga den bördan också på sin säkert redan belastade far.

www.sydsvenskan.se/2016-04-24/tank-att-fa-dansa-med-parkinson

"– Och bra att tvingas svänga och pendla med armarna. De blir gärna hängande rakt ner när man har Parkinson, fyller Carina Linfeldt i."

Vi har till och med sett, att CL är eller har varit med i en grupp om Parkinson.
Hon är / var med i styrelsen.
Citera
2017-08-10, 01:12
Medlem
Men om man inte vill bli hittad så räcker det väl att han själv kontaktar MSP och polisen och säger det? Han är ju vuxen och har inte någon skyldighet att dyka upp eller åka till sina föräldrar. Varför skulle man sitta och titta på helt obrytt när hela Sverige söker efter honom. Han skulle ju fonder lugnare om han hörde av sig och sade att han lever och mår bra, men vill bli lämnad ifred.

Av den anledningen tror jag att något har hänt honom.
Citera
2017-08-10, 01:47
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
En fråga har verkligen inte polisen rätt att komma åt uppgifter på en dator även om de inte misstänker något brott? Han är ju trots allt efterlyst i hela landet.

Varför skulle polisen ha det? Och ja, han är efterlyst men inte misstänkt för brott, han är "bara" försvunnen och det är inte det minsta olagligt.

Vad skulle du tycka om att det kom hem poliser till dig och gjorde en husrannsakan, trots att du inte var misstänkt för något. En polis som inte har mycket att göra för stunden kanske får tanken att göra lite slumpvisa husrannsakan mellan alla bilbränder och våldsbrott som sker runt om i landet.
Citera
2017-08-10, 02:06
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja men vad bra att du skrev detta ,nu förstår vi ju varför hans mamma inte kunde ta sig upp till Hallsberg.Och nu förstår vi ju att Patrik har en stor rädsla för att hamna i något liknande så han gör allt för att sina armar skall hålla sig rörliga = bli trummis !
smart ju..

Vi har väl inte den minsta aning om mamman är så dålig att hon inte kunde ta sig till Hallsberg. Det är ju inte så att man blir sängliggande den dagen man fått diagnosen Parkinson.

Vi har heller absolut ingen aning om huruvida Patrik har en stor rädsla för att drabbas av något liknande.
Citera
2017-08-10, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Vi har heller absolut ingen aning om huruvida Patrik har en stor rädsla för att drabbas av något liknande.

Det enda vi verkligen vet är väl att Patrik talade med Tågkvinnan, ringde sin mamma och sedan gick av tåget i Hallsberg samt att hans väskor återfunnits i Hallsberg? Allt som föräldrarna sagt/säger tillskriver jag lika mycket trovärdighet som de som ringt in tips till Polisen utifrån att de drömt om Patriks försvinnande.

Eller har jag missat något viktigt som är bekräftat?
Citera
2017-08-10, 02:16
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Dom som enligt ryktena tog livet av P , trodde aldrig att det skulle bli en sån cirkus som det blivit .
(Vem hade trott det förövrigt)

Vilka rykten, finns det rykten om något sådant, är det inte bara en spekulation eller en teori som någon här i tråden har lagt fram?
Citera
2017-08-10, 02:26
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Det enda vi verkligen vet är väl att Patrik talade med Tågkvinnan, ringde sin mamma och sedan gick av tåget i Hallsberg samt att hans väskor återfunnits i Hallsberg? Allt som föräldrarna sagt/säger tillskriver jag lika mycket trovärdighet som de som ringt in tips till Polisen utifrån att de drömt om Patriks försvinnande.

Eller har jag missat något viktigt som är bekräftat?

Nej, inget är bekräftat förutom att Patrik lånade en kvinnas mobil och ringde till någon. Minns inte om mamman själv verkligen har bekräftat att hon pratade med Patrik. Att väskorna har hittats kan väl anses vara bekräftat, min inte exakt var de hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in