2017-08-04, 10:52
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men nu tycker jag att ni drar iväg alldeles för snabbt!
Kan förstå att det känns spännande.

Men hur skulle denna historia hänga ihop??

Nu pratar vi om unga människor som eventuellt ska hängas ut.

Asylboende pratar OY om. Kan det var någon som vill ha bort boendet?

Ta reda på mer innan ni gör något!

Falun är ändå en ganska stor stad med 56 000 invånare i kommunen.
När gick killen sin utbildning i Falun? Vilken utbildning? Finns väl många människor i Hallberg som bott i Falun eller på annat sätt har anknytning dit.
Vi har ju fått info om att Patrik inte kände någon i Hallsberg. Man kan ju förstås alltid känna någon som inte så många av ens bekanta känner till.

Men hur hänger historien ihop??

Dessutom skulle hela historien knytas ihop med att Patriks resa på tåget, någon som hämtar honom någonstans- väskorna som blivit kvar och kapellet- liklikt i området.
Eller skulle han råkat gömma sig precis nära det område där liklukten eventuellt har funnits?

Jag tycker att ni definitivt drar för hårda växlar på denna info.

Hen som kommit denna information säger att huset Hult 116 ägs av en 17 åring som är skriven i en lägenhet inne i Hallsberg med 3 andra personer. Det har ju inte att göra med vad Hult 116 används till, i detta läge iaf
Citera
2017-08-04, 10:53
Medlem
Citat:
Men nu tycker jag att ni drar iväg alldeles för snabbt!
Kan förstå att det känns spännande.

Men hur skulle denna historia hänga ihop??

Nu pratar vi om unga människor som eventuellt ska hängas ut.

Asylboende pratar OY om. Kan det var någon som vill ha bort boendet?

Ta reda på mer innan ni gör något!

Falun är ändå en ganska stor stad med 56 000 invånare i kommunen.
När gick killen sin utbildning i Falun? Vilken utbildning? Finns väl många människor i Hallberg som bott i Falun eller på annat sätt har anknytning dit.
Vi har ju fått info om att Patrik inte kände någon i Hallsberg. Man kan ju förstås alltid känna någon som inte så många av ens bekanta känner till.

Men hur hänger historien ihop??

Dessutom skulle hela historien knytas ihop med att Patriks resa på tåget, någon som hämtar honom någonstans- väskorna som blivit kvar och kapellet- liklikt i området.
Eller skulle han råkat gömma sig precis nära det område där liklukten eventuellt har funnits?

Jag tycker att ni definitivt drar för hårda växlar på denna info.
Jag har bara delat en spekulation. Sen får man ju ta det till sig eller avfärda det som man vill. Kanske P känner denna Falun studerande eller så har det inget med P alls att göra.
Citera
2017-08-04, 10:55
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Undrar om det blir sök idag med hundar eller om de tagit bort den tanken. Hittar ingen info om detta längre.

Men kanske info nedan gäller fortfarande?
http://www.na.se/blaljus/efter-luktlarmet-polisen-fortsatter-soka-i-hallsberg-kallar-in-specialhundar

ja det undrar jag med nu är ju tom artikeln borta på na's hemsida låg som näst mest lästa artikel förut ,finns kvar på na's fb men man undrar ju !
Citera
2017-08-04, 10:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vilka frågor handlar det om enligt dig?

Tror du inte att det går att koka ihop en teori kring eventuella asylsökare?

Jag kan ge dig en försmak, svarttaxi, narkotika, bacha bazi, kan utveckla det sedan om det blir aktuellt.

bacha bazi =
Citat:
Bacha bazi är en utbredd företeelse i Afghanistan där unga pojkar tas ifrån sina (fattiga) familjer i 11-13-årsåldern som sexslavar till äldre män som ofta är rika affärsmän och krigsherrar. De unga pojkarna lär sig dansa och sjunga. De får sedan klä ut sig till kvinnor och dansa för äldre män. Sexuella övergrepp förekommer också mot pojkarna.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi

Menar du allvar?
Patrik sexslav?
Citera
2017-08-04, 11:02
Medlem
[quote=Piavik|61394530]Jag har bara delat en spekulation. Sen får man ju ta det till sig eller avfärda det som man vill. Kanske P känner denna Falun studerande eller så har det inget med P alls att göra.[/QUOTE

Om det finns något samband mellan P o Falunstudenten så funderar jag på om det kan ha varit honom P sa typ "PUSS o KRAM" till i telefonsamtalet på tåget. Vilken ty av relation har/hade de isf? Vänner eller förhållande?
Citera
2017-08-04, 11:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Knyt ihop det till mord på en vanlig student som är på väg hem till mamma och pappa för att han enligt klasskompisar, lärare och föräldrar inte mått bra, till ett mord när killen kliver av på fel station i Hallsberg!

Agatha Christie (kan inte låta bli att retas med dig!)

Det är du som försöker att knyta ihop det till ett mord.

Vi andra nöjer oss med att det faktiskt kan finnas en koppling, om än vag, mellan P och Hallsberg, det är detta som är intressant i nuläget. Om det sedan går att utveckla är en annan fråga, en fråga om spekulation och grävande.

Kopplingen mellan P och Hallsberg kan då vara att en person som har studerat i Falun där P också studerade har en direkt koppling till området där det påstås ha luktat lik genom ett sjuttonårigt förmodat ensamkommande barn. P förmodas vara avliden, därför har likdoften en betydelse i det här pusslet.

Med största sannolikhet så betyder det här ingenting, men är hitintills det mest intressanta spåret eftersom att det finns verifierbar substans i det.
Citera
2017-08-04, 11:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
bacha bazi =

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi

Menar du allvar?
Patrik sexslav?

I nuläget inget att spekulera i, men som sagt, det kan visa sig vara värt att ta upp till diskussion beroende på om polisen hittar ett lik eller inte.

Med Bacha bazi menar jag att det är inte ovanligt att ensamkommande pojkar ägnar sig åt våldtäkt på yngre eller jämnåriga pojkar, odiskutabelt.

Glöm inte att P:s dator fanns i en av väskorna, således handlar det åtminstone inte om ett rån, och datorer får ju de ensamkommande till höger och vänster.
Citera
2017-08-04, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Hen som kommit denna information säger att huset Hult 116 ägs av en 17 åring som är skriven i en lägenhet inne i Hallsberg med 3 andra personer. Det har ju inte att göra med vad Hult 116 används till, i detta läge iaf

En 17 åring får väl inte ens äga ett hus i sverige eller?
Citera
2017-08-04, 11:10
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
ja så svårt va det ju inte ,men jag vill inte hänga ut namnet ...än

Men om det är samma person så har han tränat fotboll i Hyllinge som ligger i Skåne 🤔
Citera
2017-08-04, 11:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145

57Emma skiljer antagligen inte på att äga en fastighet och att vara skriven på adressen som fastigheten ligger på.

Antagligen slarv från 57Emmas sida.

Jag tror att vi kan utgå ifrån att sjuttonåringen inte äger fastigheten.
Citera
2017-08-04, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145

Var det inte ett HVB-hem? Iaf mycket märkligt att en 17-åring har tillgång till egen lägenhet medan det är bostadsbrist överallt. Dessutom är det väl inte säkert att han är "17"?
Citera
2017-08-04, 11:21
Medlem
Är inte så att denne 17 åringen dyker upp på lite olika ställen pga att han flyttat runt mellan olika HVB hem och eniro/hitta/ratsit inte är de snabbaste att ändra bokföringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in