2017-07-23, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja den såg jag också,kommer ihåg att bildtexten löd: "Lätt att släcka 98 "

Jag har funderat på vad det betyder?
Menar han törsten?
Det måste ha varit första året i Falun, för han hade kommentarer från kompisar att han skulle göra Falun osãkert....efter intag av alkohol...dåligt skämt,,men andå
Undrar varför 98 stod med, är tjejjen född 98 kanske, hon som ritat teckningen....men henne skall han väl inte slãcka...hmm
Slãcka livet är ju också en tanke., men han såg så glad ut där som nybliven 20-åring....

Är en låt som heter så
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3159473

Text 😱
https://www.google.se/amp/s/www.musixmatch.com/lyrics/Jonathan-Johansson/L%25C3%25A4tt-att-sl%25C3%25A4cka-98/amp
Citera
2017-07-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ja den såg jag också,kommer ihåg att bildtexten löd: "Lätt att släcka 98 "

Jag har funderat på vad det betyder?
Menar han törsten?
Det måste ha varit första året i Falun, för han hade kommentarer från kompisar att han skulle göra Falun osãkert....efter intag av alkohol...dåligt skämt,,men andå
Undrar varför 98 stod med, är tjejjen född 98 kanske, hon som ritat teckningen....men henne skall han väl inte slãcka...hmm
Slãcka livet är ju också en tanke., men han såg så glad ut där som nybliven 20-åring....

Jag tror Absolut Citron har artikelnummer 98.
Kan ju ha varit en sån han köpt och skulle "släcka".?

Den förklaringen i inlägget ovaför mitt är ju såklart den rätta!
Senast redigerad av Loppan678 2017-07-23 kl. 12:22.
Citera
2017-07-23, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Är en låt som heter så

Text 😱
https://www.google.se/amp/s/www.musixmatch.com/lyrics/Jonathan-Johansson/L%25C3%25A4tt-att-sl%25C3%25A4cka-98/amp

Oj, låten beskriver ju typ hans sinnesstämning +hela beskrivningen utav hans "resa"han nu gjort enligt alla observationer....
Citera
2017-07-23, 12:30
Medlem
Citat:
Oj, låten beskriver ju typ hans sinnesstämning +hela beskrivningen utav hans "resa"han nu gjort enligt alla observationer....

Precis vad jag tänkte på när jag läste texten. Han kanske inte alls trivdes i Malmö?!
Citera
2017-07-23, 12:44
Medlem
Citat:
Är en låt som heter så

Text 😱

Musiker lever ju ut sina känslor genom sin musik., man kan undra hur det blir när sommarlov tar vid och musicerandet ligger på sparlåga,blir alla känslor övermäktiga då? Illa illa

Minns själv när jag var 19 år,då drog jag iväg till Stockholm med mina skridskor mitt i vintern och åkte på nãtterna i Kungsträdgårdens på isbanan där, bodde på vandrarhemmet af Chapman, skeppet mitt på Skeppsholmen i två veckor, satt på pendeltåg och lyssnade på musik och ville allmãnt vara ifred med livet.
Vet att när jag väl ringde hem (fick dåligt samvete och började ju faktiskt lãngta efter min familj, så himla roligt var det ju inte att lalla omkring i storstan utan att ha en endaste person att snacka med.
Bara ytliga samtal, som vad en vara kostar i en kassa eller något. Inte kul alls. Livet är ju också så att vi människor har parollen att Sköt dej själv och skit i andra....det har nog Patrik känt av, han står sliten utmed en vãg och tanterna med hundar går omvãgar av rädsla för "mystisk ungdom ", så himla sorgset.......
Det värsta var att när jag äntligen ringde blev min mamma alldes hejdlöst gråtandes glad för när de hade ringt polisen för efterlysnng, hade de sagt att de inte kunde göra något, eftersom jag var myndig.

Som tur var hade jag sinnesnärvaro.att be personer om att få ringa hem, men på den tiden ca 25 år sen var man ju typ tvungen att gå in till någon eftersom mobiltelefoner ej var vanliga.
Det var ju lite lãskigt...men men
Citera
2017-07-23, 12:47
Medlem
@Evaeva.

Men snälla rara... Ni behöver ju inte ta i så ni skiter på er.
Hur i hela h-vete skulle det möjligtvis kunna vara relevant till hans försvinnande? Nu börjar ju även denna tråd spåra ur ganska kraftigt. Försäkringsbedrägerier, kidnappningar och mystiska hemliga meddelande i bilder från flera år tillbaka. Men kan ju tro att ni njuter av detta lika mycket som man påstår att föräldrarna beter sig konstigt.

Hur som haver. Jag har funderat mycket på detta. Jag kan hålla med om att vissa saker, beteenden från såväl P som familj och annat kan tyckas underligt, eller konstigt. Men så är det faktiskt väldigt ofta... Man kan få ett mysterium och hitta underliga saker i det mesta, om man vill det. Åter igen vill jag inflika modeordet BIAS. På samma sätt som föräldrarna väljer ut information för att få honom i en psykos, virrandes runt i landet på väg hem. Så plockar alla dessa "detektiver" ut den information dom behöver för att få det till någon slags mystisk komplott.

Att föräldrar beter sig olika i dessa sammanhang är ju allt annat än ovanligt och oftast så betyder det ingenting. Som jag ser det finns det bara två alternativ här.

1. Den "inre kretsen" i Hitta P vet att P lever. Dvs dom har haft någon form av kontakt efter den tid han påstås vara sedd senast. Behöver inte vara i närtid till idag, men ändå mer information än vi har. Därför håller dom fast vid att han lever.
2. Den "inre kretsen" vet precis lika mycket som alla andra och drar i alla halmstrån dom hittar. Dom skapar själva en bild av att P lever och alla som drar åt annat håll utesluts, för att dom "spekulerar". Själva så "sparar" dom bara den information som kan tyda på att P lever.
Man kan helt enkelt säga att dom är i en process där dom vägrar att ta till sig verkligheten och det mest sannolika. Ett förnekelse stadium helt enkelt.

Det sista är nog rätt vanligt och jag tror att man lägger energin på fel ställe när man fokuserar på anhörigas beteende i dessa sammanhang. Även OM det skulle ligga fulspel bakom blir det inte löst på detta sätt. P måste ju hittas först och främst. Och det gör man genom att gå igenom HELA Hallsberg.

Jag tror ju fortfarande på att han flippat och knatat iväg och på något sätt dött. Sen om det har att göra med att han är gay eller att hans pappa är jätte elak eller något annat, må så vara. Ingenting som hjälper i dagsläget att spekulera på ändå. Psykos eller inte, spelar egentligen inte heller roll.. Har själv sökt personer som försvunnit av psykiska orsaker och det finns inget vettigt beteendemönster alls, med eller utan psykos. Mins tex en person som "gick in i väggen". Hittades 5km i skogen (vid liv) förvirrad och medtagen. Visste själv inte hur han tagit sig dit. Dock hade platsen han tagit sig till betydelse då han kände till den. Men vägen dit var helt osammanhängande och ologisk.
Citera
2017-07-23, 12:51
Medlem
Vore ju fint om han efter ett antal månader,typ sommarlovet, dyker upp efter att ha varit hos kompisar för att bli en självständig självgående individ.
Undrars om vi kommer få reda på det då.
Är inte säker på att förãldrarna vill delge det +att missing people utav hänsyn (helt självklart), inte kommentarer eller berättar något.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-23 kl. 13:02.
Citera
2017-07-23, 12:53
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
När man gör en summering så blir man helt brydd..... en omtyckt kille med kompisar, får ägna sig åt sitt stora intresse musik, inte kriminell eller har drogproblem, ingen tidigare känd psykisk ohälsa utan möjligen lite dåligt lokalsinne, har ordnat sommarjobb..... att han ska helt plötsligt få för sig att ta sitt liv eller med den framtoning han har bli offer för ett brott o inte bli av med sin dator mm får jag inte ihop i min skalle 🙈 Nu säger väl inte det så mycket egentligen, 😄😄men jobbar med utsatta människor så nån känsla borde jag ändå fått efter många år inom den trassliga delen av vårt samhälle. 😣

Hans framtoning sade mig för längesedan, att han kan ha blivit medlockad av någon med icke goda avsikter. P verkar godtrogen.

Jag tycker fortfarande, att den arbetsgivare, som anställt P borde ha hörts. Det kanske han / hon har utan vår vetskap, men jag menar, att en intervju borde offentliggöras.
Citera
2017-07-23, 12:54
Medlem
Citat:
Är en låt som heter så

Text 😱

Musiker lever ju ut sina känslor genom sin musik., man kan undra hur det blir när sommarlov tar vid och musicerandet ligger på sparlåga,blir alla känslor övermäktiga då? Illa illa

Minns själv när jag var 19 år,då drog jag iväg till Stockholm med mina skridskor mitt i vintern och åkte på nãtterna i Kungsträdgårdens på isbanan där, bodde på vandrarhemmet af Chapman, skeppet mitt på Skeppsholmen i två veckor, satt på pendeltåg och lyssnade på musik och ville allmãnt vara ifred med livet.

Vet att när jag väl ringde hem (fick dåligt samvete och började ju faktiskt lãngta efter min familj, så himla roligt var det ju inte att lalla omkring i storstan utan att ha en endaste person att snacka med.

Bara ytliga samtal, som vad en vara kostar i en kassa eller något. Inte kul alls. Livet är ju också så att vi människor har parollen att Sköt dej själv och skit i andra....det har nog Patrik känt av, han står sliten utmed en vãg och tanterna med hundar går omvãgar av rädsla för "mystisk ungdom ", så himla sorgset.......

Det värsta var att när jag äntligen ringde blev min mamma alldes hejdlöst gråtandes glad för när de hade ringt polisen för efterlysnng, hade de sagt att de inte kunde göra något, eftersom jag var myndig.

Som tur var hade jag sinnesnärvaro.att be personer om att få ringa hem, men på den tiden ca 25 år sen var man ju typ tvungen att gå in till någon eftersom mobiltelefoner ej var vanliga.

Det var ju lite lãskigt...men men
vet att jag sov hos hmm ....kompisar , om man nu kan kalla dem så, jo , (hetalinjenvänner , men de var snälla,hade väl änlavakt antar jag) ,
Varför jag gjorde allt detta,vette Gudarna....

Men det kändes behövligt att få se om man kunde klara sig på egen hand,det var otroligt viktigt minns jag....
nog talat om mig

, ville bara ge en inblick i hur han kanske gör,går igenom en personlig utveckling på egen hand...
Vore ju fint., för då lever han ju fortfarande, grabben,,,,(mannen ),,,,
Citera
2017-07-23, 13:11
Medlem
Citat:
Är en låt som heter så

Text 😱

Okii, nu e jag med., Tusen tack
Citera
2017-07-23, 13:15
Medlem
Citat:
Massa text
Ja... Den texten passar in på typ alla som bott i Malmö. Byt ut ortsnamn och och det passar in på dom flesta i ungdomsåren.
Texten tar upp Malmö och han relaterade (för flera år sedan, vad jag förstått) just för att den handlade om Malmö. Noll betydelse egentligen... Intressant story men helt meningslös för att lösa hans försvinnande. Om han nu inte ville till Malmö eller ej så är han fortfarande försvunnen. Varför skulle han vara spårlöst borta i två månader för att han inte vill till Malmö? Om han lever i hyfsat Ok skick så skulle någon veta det och det skulle komma fram. Så enkelt är det...
Citera
2017-07-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
@Evaeva.

Men snälla rara... Ni behöver ju inte ta i så ni skiter på er.
Hur i hela h-vete skulle det möjligtvis kunna vara relevant till hans försvinnande? Nu börjar ju även denna tråd spåra ur ganska kraftigt. Försäkringsbedrägerier, kidnappningar och mystiska hemliga meddelande i bilder från flera år tillbaka. Men kan ju tro att ni njuter av detta lika mycket som man påstår att föräldrarna beter sig konstigt.

Hur som haver. Jag har funderat mycket på detta. Jag kan hålla med om att vissa saker, beteenden från såväl P som familj och annat kan tyckas underligt, eller konstigt. Men så är det faktiskt väldigt ofta... Man kan få ett mysterium och hitta underliga saker i det mesta, om man vill det. Åter igen vill jag inflika modeordet BIAS. På samma sätt som föräldrarna väljer ut information för att få honom i en psykos, virrandes runt i landet på väg hem. Så plockar alla dessa "detektiver" ut den information dom behöver för att få det till någon slags mystisk komplott.

Att föräldrar beter sig olika i dessa sammanhang är ju allt annat än ovanligt och oftast så betyder det ingenting. Som jag ser det finns det bara två alternativ här.

1. Den "inre kretsen" i Hitta P vet att P lever. Dvs dom har haft någon form av kontakt efter den tid han påstås vara sedd senast. Behöver inte vara i närtid till idag, men ändå mer information än vi har. Därför håller dom fast vid att han lever.
2. Den "inre kretsen" vet precis lika mycket som alla andra och drar i alla halmstrån dom hittar. Dom skapar själva en bild av att P lever och alla som drar åt annat håll utesluts, för att dom "spekulerar". Själva så "sparar" dom bara den information som kan tyda på att P lever.
Man kan helt enkelt säga att dom är i en process där dom vägrar att ta till sig verkligheten och det mest sannolika. Ett förnekelse stadium helt enkelt.

Det sista är nog rätt vanligt och jag tror att man lägger energin på fel ställe när man fokuserar på anhörigas beteende i dessa sammanhang. Även OM det skulle ligga fulspel bakom blir det inte löst på detta sätt. P måste ju hittas först och främst. Och det gör man genom att gå igenom HELA Hallsberg.

Jag tror ju fortfarande på att han flippat och knatat iväg och på något sätt dött. Sen om det har att göra med att han är gay eller att hans pappa är jätte elak eller något annat, må så vara. Ingenting som hjälper i dagsläget att spekulera på ändå. Psykos eller inte, spelar egentligen inte heller roll.. Har själv sökt personer som försvunnit av psykiska orsaker och det finns inget vettigt beteendemönster alls, med eller utan psykos. Mins tex en person som "gick in i väggen". Hittades 5km i skogen (vid liv) förvirrad och medtagen. Visste själv inte hur han tagit sig dit. Dock hade platsen han tagit sig till betydelse då han kände till den. Men vägen dit var helt osammanhängande och ologisk.

Jo kan hålla med., det lustiga i kråksången är att inne på Youtube såg jag ett klipp ifrån några år tbx,
när Patrik satt på julafton i en motorbåt och garvade åt att vi svenskar satt och frös i Sverige medans han skulle dyka bland valar.
Så lite gaist är det i grabben.
Vem vet, han sket kanske i att sitta på psyk,och drog till Thailand för stipendiepengarna.
Skulle jag ha gjort,när alla nära och kãra anser att man är psykotisk,ibland kan man blir just det utav de man måste tvingas umgås med, har ni inte haft en tanke i de banorna ?
På videon påpekade han verkligen hur himla cool han var att han satt där och inte här i Sverige.
Jag blev nästan full i skratt, tänk om han driver med oss tusenfallt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in