2017-07-20, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Ryggsäcken upptäcktes då men kan så klart ha legat där redan ett par timmar innan.

Okej , så det troliga är att han kastade den av sig nästan på en gång efter att han stigit av tåget och vandrat i glasgången, vidare ut mot Woodys och fälten ...inom första timmen...(spekulation).

Och sen gått (är det en cykelväg där?), mot Sannahed, och sen dagen efter setts i Hallsberg igen? Hmm.... weird....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-20 kl. 14:14.
Citera
2017-07-20, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Kvinnan L*na M*i*er som jag messade med, hon som såg en kille otroligt lik Patrik utmed Köpingsvägen, såg ju att han hade blåjeans,(inte ljusa byxor), och en mellanstor sandfärgad ryggsäck,som hon trodde att han köpt på woodys i utbyte mot den lilla Fi -snobbenryggsäcken.(Att han stoppat i det viktigaste ur de två andra väskorna i den nya....)

Det skulle ju faktiskt kunna vara så.

Det enda som jag undrar över då, är ju varför han klarade känslomässigt att överge sin dator.
Men som sagt, de är hemska att bära,långa sträckor....
Och att gå till Köping är ju en bit.
Nämnas skall att denne mycket lik Patrik-personen, stretade på med nerböjt huvud som om han var ledsen. Så., jao ....!?

En annan sak, det där telefonnumret som satt utanpå resväskan, var det en fingervisning ifrån honom om vart han tagit sig vidare, är det någon som vet ?
Tror att de kollat på Woodys om han var inne där-en av de 5 kollade filmerna. Woodys i Hallsberg är dessutom pyttelitet och säljer inte sådana saker.
Citera
2017-07-20, 14:03
Medlem
Citat:
Ja precis.

Spunkankan ,
Hur mycket tror du att det är Patrik själv som placerat den där, eller någon annan ?

Bara intressant vad du tror?

Tycker många tänker för mycket, jag utgår från att PL inte vill ha med ryggsäcken mer och göra så då kan jag bara utgå från vad jag själv skulle gjort i samma situation om det var jag. Men nu är det inte jag utan PL och i en eventuell psykos och i en eventuell förvirring och kanske i en känsla av att känna sig jagad/förföljd.
Citera
2017-07-20, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Okej, då ljuger föräldrarna som säger att han haft en deprision som kan utvecklats till en psykos? Eller är inte det heller en psykisk sjukdom?
De behöver inte ljuga för det, bara inte riktigt förstå vad en psykos är. En psykos är inte en sjukdom, det är ett tillfälligt psykiskt tillstånd där omgivningen runt dig ser ut att vara något helt annat än det egentligen är och man kan få plötsliga och ogenomtänkta infall att nu gör jag si eller så gör jag så.
Citera
2017-07-20, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Spår kan finnas på åkern, vad som helst, något en människa kan tappa som t e x telefon eller vad som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag började med en karta för ett ganska bra tag sedan. Men efterhand har det kommit lite olika uppgifter om var väskorna verkligen hittades ( även om jag tror att någon av positionerna känns troliga). Därför har det känts det dumt att göra en karta där iaf den stora väskan hittades.

Men våra "lokala" förmågor har bidragit med bra kartor och information "direkt från plats".

AlterEgo säger sig ha trovärdiga uppgifter om var ryggsäcken hittades (du kan söka uppgiften via hans namn i tråden)
Här är hans karta på var ryggsäcken hittades
https://www.google.se/maps/dir/Rickard+Erikssons+Byggvaruhus+AB,+Industrigatan,+H allsberg/59.0757971,15.1089321/@59.0725707,15.1065485,15z
/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x465c0c8bcad89481:0x8bc61 f110c137604!2m2!1d15.1104651!2d59.0706128!1m0!3e2

https://www.flashback.org/sp61202538

Resväskan har det snackats om att den hittades vid Woodys vd ett elskåp. Där hittade han två elskåp.

Upuaut har varit på plats och inspekterat och även gjort en karta som visar två elskåp nära Woodys där det finns uppgifter om att den stora väskan hittades och gångbro över tågspåren:
https://kartor.eniro.se/m/hnJB1
https://www.flashback.org/sp61244225

Skulle vara roligt om vi kunde slå våra kloka huvuden ihop och tillsammans fick ihop en karta med de troliga platserna för var de båda väskorna hittades och hur Patrik kan ha gått från stationen till detta område.

Har blivit lite trött av alla olika uppgifter och pga att det fattas källhänvisningar till vissa uppgifter blir det svårt att hitta trovärdiga uppgifter.

Jag utgår från att det är AlterEgos uppgifter om ryggsäcken stämmer då det är förstahandsuppgifter enligt honom.

Men hjälp mig nu:
Var hittades den stora väskan? Vilka trovärdiga uppgifter har vi runt denna och länkar till uppgifterna (eller andra källor) som är väldigt bra att ha.

Man kan inte gå så många olika vägar till Woodys från där han kom ner. Det finns en liten gångväg åt höger alternativt en vanlig liten asfaltsväg mellan två stora områden med cementrör. Antar att han tagit någon av dom.
Citera
2017-07-20, 14:07
Medlem
[quote=Livingmyownlife|61258580]Men alltså.
Ett vittne som ni skriver gick ut med att hon såg P i orten hällabrottet, eller påväg dit.

När lämnades den infon?

Man har ett färskt vittne i närheten av hans försvinnande som såg honom och utrycker att det VAR han, men ändå letar man i Hallsberg i 2 månader

Hade han kunnat räddats om de letat på rätt ställe direkt?[/QUOTE
vart hittar du den infon?
Citera
2017-07-20, 14:07
Medlem
Citat:
Okej , så det troliga är att han kastade den av sig nästan på en gång efter att han stigit av tåget och vandrat i glasgången, vidare ut mot Woodys och fälten ...inom första timmen...(spekulation).
Den spekulationen tror jag starkt på.
Citera
2017-07-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Har det framkommit om de hittat något i datorn? Har han gått i självmordstankar borde där finnas någon googling i den angående det.

Jag har slagits större delen av livet med självmordstankar men likväl aldrig googlat något om det öht. Men det kanske bara är jag som är ovanlig? Oavsett tänker jag att det likväl kan va tvärt om, att en fullt frisk välmående människa kan googla något bara pga intresse utan att det ska vara något misstänksamt alls med det.

Så att säga "borde" tycker jag ett inkorrekt antagande. Däremot så säger jag inte att det inte skulle finnas ledtrådar av värde i den. Vet inte hur polisens resurser är fördelade i det här fallet men dom borde ju kollat/kolla datorn. Inget för någon utan kunskap att gräva i direkt.
Citera
2017-07-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Okej, då ljuger föräldrarna som säger att han haft en deprision som kan utvecklats till en psykos? Eller är inte det heller en psykisk sjukdom?
Polisen tror att en psykos kan ha inträffat om jag förstått allt rätt och då med föräldrarnas bild om PL, men ingen läkare har fastställt det. Sjukdomar som är psykologiska finns det massor av en är depression absolut, men nu pratar vi om ett tillstånd som psykos är.
Citera
2017-07-20, 14:17
Medlem
Citat:

Och sen gått (är det en cykelväg där?), mot Sannahed, och sen dagen efter setts i Hallsberg igen? Hmm.... weird....

Skulle du gå den vägen om du känner dig förföljd ?
Citera
2017-07-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Man kan inte gå så många olika vägar till Woodys från där han kom ner. Det finns en liten gångväg åt höger alternativt en vanlig liten asfaltsväg mellan två stora områden med cementrör. Antar att han tagit någon av dom.

Har missing people eller FIKK letat bland cementrören?
Citera
2017-07-20, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Skulle du gå den vägen om du känner dig förföljd ?

Nope jag skulle nog sätta mig på en plats mitt på åkern med utsikt åt alla håll., på min vakt....
Typ en stor sten eller ett träd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in