2017-07-19, 23:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Nu kanske jag tänker fel igen.. Men de behöver väl inte misstänka brott, för att söka där. De kan väl söka där av samma anledning som alla andra ställen..?

Ja, precis. Vet inte om du tänker fel?

Jag tror för min del inte alls att Missing People misstänker brott.

Har bara en undran varför de letar just där? Vittnen? Annat? Om det är av någon särskild anledning.
Visserligen ett ställe med mycket brott, sjöar mm, men ändå inte så väldigt nära Hallsberg.
Hur och tänker de sig att Patrik tagit sig dit?

Nu har ju några i tråden här sagt att det dels möjligen har funnits vittnen som skulle ha sett Patrik i Sannahed ( se inlägg tidigare idag, sant eller inte sant) och att det går ganska lätt att på småvägar ta sig till Hällabrottet.

Men absolut, varför inte. Det är ju ändå ett ställe som är "riskfyllt" för en förvirrad eller en suicidal person.
Citera
2017-07-19, 23:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Precis.
Nu hittade jag en person i tråden 29/5, som skrivit om vittnet i Sunnahed:

https://www.flashback.org/sp60858245
Och lite längre ner, #172:

Längre änså kom jag inte den "sanningen". Nu iaf.

Citat;

"Han gick mot sannahed/rala i måndags (sågs av vittne), men sedan setts i Hallsberg igen på tisdagen! Polisen vet om detta!"

Ingen som har tänkt tanken att det var den som placerade ryggsäcken på andra sidan diket som iakttogs. Måste inte ha varit P. Och var det samma vittne som såg den här personen två dagar i rad så tyder det på att det var en lokal förmåga som promenerade runt med P:s ryggsäck.

Enligt uppgift i tråden så kan man gå från M*rktjänst tvärs över åkern till den plats där ryggsäcken hittades. Måste inte vara någon på företaget, bara noterar att det kan vara den vägen ryggsäcken färdades till andra sidan diket.
Citera
2017-07-19, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Absolut
Eller som sagt var följt vägen
Vem lägger märke till någon bara sådär ?

Han kanske gick vidare från Sannahed till Hällabrottet den första dagen,kom till ett stup,ångrade sig, kände att han ville hem igen på enklare sätt än att snirkla mellan vattenfyllda gruvhål
Hans förvirring hade kanske släppt en bit när adrenalinet satte igång när han kanske nästan for över en ravinkant
Han tänkte att genväg är senväg, va f-n , jag hittar väskorna igen och sätter mig på tåget hem.
Men då kommer nästa insikt,var fasen ÄR väskorna?
Och han blir förvirrat olycklig och vet varken ut eller in....
Jao,,,sen vet jag inge mer,kommer inte på fortsättning på denna spekulation...hmm..vet ni?

Han kanske sov i Sannahedskogen över natten och insåg att det inte var något för honom , och ville därför hitta sina grejjor (resväskan o datorn) och bli "normal"igen. Hem till mamma., duscha o lägga sig att sova i en ren skön säng.....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-19 kl. 23:31.
Citera
2017-07-19, 23:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Tror du inte det är fält som man inte får beträda? Var är de där rapsfälten man pratar om?

Den där gulgröna ringlande ormen är väl ett dike? Tänker bara att den där dykaren som var inne gjort ett fantastiskt jobb!! 👏

"Diket" är Ralaån.
Den leder ner till (iaf vad jag kan nu se på kartan 2) av de tre dammarna som det pratats om?...tror jag.

https://kartor.eniro.se/?c=59.084636,15.137272&z=14&q=%22hallsberg%22;geo
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1739484169414511&set=gm.33585815683 5750&type=3&theater
Citera
2017-07-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Citat;

"Han gick mot sannahed/rala i måndags (sågs av vittne), men sedan setts i Hallsberg igen på tisdagen! Polisen vet om detta!"

Ingen som har tänkt tanken att det var den som placerade ryggsäcken på andra sidan diket som iakttogs. Måste inte ha varit P. Och var det samma vittne som såg den här personen två dagar i rad så tyder det på att det var en lokal förmåga som promenerade runt med P:s ryggsäck.

Enligt uppgift i tråden så kan man gå från M*rktjänst tvärs över åkern till den plats där ryggsäcken hittades. Måste inte vara någon på företaget, bara noterar att det kan vara den vägen ryggsäcken färdades till andra sidan diket.

Nu kommer jag vara elak,det var en kille från Stalan som såg honom första dagen, är han möjligen den lokala förmågan?
En annan sak som jag grunnat på länge, är att en kvinna med hund var ute och gick över åkern någon/några dagar efter att Patrik försvunnit, och såg då en manlig figur helt plötsligt ute på en åker med gröda på, han tittade ner i marken och pyssla med något, hon visste om hur Patrik såg ut., så det var inte han., men hennes tanke var: -vad gör den där personen där?
Detta var innan missing people hade börjat med sina sök.
Citera
2017-07-19, 23:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Nu kommer jag vara elak,det var en kille från Stalan som såg honom första dagen, är han möjligen den lokala förmågan?
En annan sak som jag grunnat på länge, är att en kvinna med hund var ute och gick över åkern någon/några dagar efter att Patrik försvunnit, och såg då en manlig figur helt plötsligt ute på en åker med gröda på, han tittade ner i marken och pyssla med något, hon visste om hur Patrik såg ut., så det var inte han., men hennes tanke var: -vad gör den där personen där?

Men bor du i Hallberg eller hur har du hört det där?
Citera
2017-07-19, 23:50
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:

Vad är Stalan?

Den killen såg jag i förrgår på en åker i Halland. Just så där, han tittade ner och pysslade med något! (Nä, ursäkta men vi stog och tittade och undrade vad han gjorde)
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag tänker främst på att den som iakttogs kan ha varit en lokal förmåga.

I övrigt så tycker jag att den där kvinnan med hund ska peka ut platsen där en manlig figur uppehöll sig. Grävde kanske ner en mobiltelefon där.
Citera
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ok, jag förstår hur du tänker.

Men varför skulle Missing People misstänka att ett brott är begånget?

Och om de misstänkte det, borde de då inte ha något indicium, något som tyder på att ett brott är begånget. Och om de misstänker det för att de har "kött på benen" borde väl ändå polisen vara inkopplad? Ingenstans har jag läst om att någon skulle tro att det finns minsta misstanke i nuläget om att ett brott är begånget?

Och dessutom, varför skulle Missing People tänka att han skulle finnas just i Hällabrottet om ett brott var begånget?
Då skulle han ju kunna finnas var som helst?
"Var som helst" KAN då vara i Hällabrottet!
Citera
2017-07-19, 23:55
Medlem
Citat:
Ja, precis. Vet inte om du tänker fel?

Jag tror för min del inte alls att Missing People misstänker brott.

Har bara en undran varför de letar just där? Vittnen? Annat? Om det är av någon särskild anledning.
Visserligen ett ställe med mycket brott, sjöar mm, men ändå inte så väldigt nära Hallsberg.
Hur och tänker de sig att Patrik tagit sig dit?

Nu har ju några i tråden här sagt att det dels möjligen har funnits vittnen som skulle ha sett Patrik i Sannahed ( se inlägg tidigare idag, sant eller inte sant) och att det går ganska lätt att på småvägar ta sig till Hällabrottet.

Men absolut, varför inte. Det är ju ändå ett ställe som är "riskfyllt" för en förvirrad eller en suicidal person.

Sannahed vet jag nämndes i "Hitta Patrik" för en tid sedan.

Nog för att jag hoppas att han hittas, men kanske inte längst ner där..
Citera
2017-07-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tänker främst på att den som iakttogs kan ha varit en lokal förmåga.

I övrigt så tycker jag att den där kvinnan med hund ska peka ut platsen där en manlig figur uppehöll sig. Grävde kanske ner en mobiltelefon där.

Ja jag blev irriterrad på att hon inte tjeckade upp det lite senare (det klart att gå fram och fråga precis då kan ju vara farligt.
Hon har en schäfer så på sätt och vis skulle hon kunnat våga sig fram.
Men det var gröda sådd och hon är van att inte gå på sådden.
Citera
2017-07-20, 00:01
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Tänk om han ligger i ett ombytesskåp på byggarbetsplatsen, så som Lisa gjorde....

"Omklädningsskåpen" lär ha använts ett otal gånger sedan dess!
Han skulle ha plockats ut för längesedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in