Citat:
Ursprungligen postat av
CallePhille
Svårt att sia om vad som är normalt agerande eller inte av anhöriga när en person försvinner. Jag kan hålla med om att föräldrarna tycks ha agerat lite märkligt, men gruppen och allt vad den innebär med att de hamnar i blickfånget, påverkar säkert också. Det är så vitt jag vet första gången det är ett så stort engagemang i en Facebook-grupp för en försvunnen person.
Det första de borde ha gjort, eller i alla fall den ena föräldern samt kanske en annan anhörig borde ha varit att åka upp och leta efter honom. Det är den normala impulsen när ett barn försvinner, tänker jag.
Jag tror att de flesta tänker så.
Att ordna med en student istället för att aktivt leta efter sitt barn, vad prioriterar man, vad är viktigast?
Jag köper att man kanske avvaktar några dagar eftersom att det handlar om ett vuxet barn som har rätt att inte höra av sig och göra sig okontaktbar. Föräldrarna känner sin son bäst av alla förmodar jag, och med tanke på att man visste att P mådde dåligt och att det var därför som han skulle resa hem så tycker jag att det är märkligt att man inte åkte upp tidigare istället för att vänta i en och en halv månad.
Märkligt att man vill se platsen där P försvann först efter en och en halv månad, istället så har man varit i Göteborg.
Man har benhårt gått på linjen att P lider av en psykos och är förvirrad. Vad har hänt som nu gör att Hallsberg, MPS samt FKK känns angeläget. Har man kommit till sans eller är man påverkad av till exempel den här tråden. Har man upptäckt att man har agerat märkligt eller vad har hänt?