2017-07-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
What? Det var helt ny info för mig, trots att jag följt gruppen från start. Och folk undrar varför det blir så mycket spekulationer.

Men i faktarutan hos gruppen stod det/står det (inte kollat på sistone) att resväskan hittades 500 m från stationen!

PS Kan säga att det börjar bli riktigt spänt i inlägget av pappan där han vill ha inkvartering för två från Hallsberg i Stockholm. De behövs ju i Hallsberg. Och varför inte gå ut med info var Patrik då sågs i Stockholm så att alla kan spana? Flera relevanta frågor som försöks tystas. 😮😠
Vad fan är det här?
Så nu har de ingen aning om resväskan heller
Inte rätt kläder
Osv
Det luktar skumt
Citera
2017-07-13, 20:43
Medlem
Citat:
Det har sagts förut men SÅ märkligt att familjen inte åkte upp redan på tisdagen när Patrik försvann. Då kan han ju mycket väl vara i livet, han kan ha trillat nånstans, skadad, behöver sina föräldrar. Men pappan "klarade" inte det. 🙄

Nu, när de kommer att hitta en död kropp OM de hittar något, funkar det att åka dit. Obegripligt.

Åh andra sidan - om man vet att det inte finns något att hitta, så ... så kan man ju lika gärna åka till Stockholm. 😈 😎
Han kanske inte klarade det i rädsla av att åka dit för något
Har tanken slagit er?
Och han klarar att hänga o tidningen för det är ju världens story 🤔😱😱
Citera
2017-07-13, 20:44
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Vad fan är det här?
Så nu har de ingen aning om resväskan heller
Inte rätt kläder
Osv
Det luktar skumt

Luktar som en hund - nej, en hel kennel - är begraven 🐶🐶
Citera
2017-07-13, 20:48
Medlem
Citat:
Luktar som en hund - nej, en hel kennel - är begraven 🐶🐶
Det var någon gång där i början som saker inte stämde i artiklarna heller
Vad mamman sa om telefonen
Ena gången så var det så andra si
För mkt är konstigt för att vara en slump 😳
Citera
2017-07-13, 21:00
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Han kanske inte klarade det i rädsla av att åka dit för något
Har tanken slagit er?
Och han klarar att hänga o tidningen för det är ju världens story 🤔😱😱

Intressant.
När han får en tidningsintervju går det bra att åka. Som till Göteborg. Finns det en stockholmstidning som vill göra ett reportage nu, kanske? 😉😉
Citera
2017-07-13, 21:04
Medlem
Har de ens kollat hans boende i falun? Kanske han är hemma.
Citera
2017-07-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Någon här som tycker att pappans hållning och leende är lite märklig:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6737358

Han verkar ju inte särskilt mager heller och inte gått ner så mycket i vikt med tanke på hans oro fast han kanske äter mer istället? Jag tycker att det här fallet är väldigt obehaglig, inte en endaste fynd efter 7 veckor! Det skulle vara någon dykare som skulle söka idag fast det verkar inte ha hänt något :S
Han ser obehaglig ut! Och nyklippt, går man till frissan och fixar sig när sonen är spårlöst försvunnen??
Citera
2017-07-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Vad i helskotta har hans hållning och leende med saken att göra?

Några giltiga belägg för detta?

Någon länk till NA-artikeln?

Motivera.
För att de motsäger både varandra och sig själva. De svarar inte när man frågar var det inte är sökt när man erbjuder sig. Uppgifterna ändrar sig hela tiden. Pappan hoppas på att det ska komma mycket folk på söken - inte att de ska hitta Patrik... Först ville föräldrarna att man skulle hålla fast Patrik om man såg honom, han är 22 år gammal inte em 3-åring som rymt från förskolan. De skriver något likn 'det finns två alternativ och det ena vill vi inte ens tänka på, därför förutsätter vi att Patrik lever och pga psykos och dåligt lokalsinne irrat bort sig och försöker hitta hem', här skulle man önska liiiite verklighetsförankring.
Citera
2017-07-13, 21:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Han ser obehaglig ut! Och nyklippt, går man till frissan och fixar sig när sonen är spårlöst försvunnen??

De flesta människor försöker antagligen att leva som vanligt, inget märkligt att folk klipper sig, görs ibland även inför en begravning förmodar jag.

Ponera att en av dina nära anhöriga försvinner spårlöst på en plats som du kan nå inom rimlig tid och utan stora uppoffringar. Hade du genast tagit dig dit för att söka eller hade du stannat hemma i en och en halv månad för att därefter besöka sökuppbådet som famlar i blindo?

Allvarligt talat så blir jag inte klok på hur allting hänger ihop i den här händelsen.
Citera
2017-07-13, 21:20
Medlem
CallePhilles avatar
Svårt att sia om vad som är normalt agerande eller inte av anhöriga när en person försvinner. Jag kan hålla med om att föräldrarna tycks ha agerat lite märkligt, men gruppen och allt vad den innebär med att de hamnar i blickfånget, påverkar säkert också. Det är så vitt jag vet första gången det är ett så stort engagemang i en Facebook-grupp för en försvunnen person.
Det första de borde ha gjort, eller i alla fall den ena föräldern samt kanske en annan anhörig borde ha varit att åka upp och leta efter honom. Det är den normala impulsen när ett barn försvinner, tänker jag.
De har ju ett gäng admins som styr gruppen med utropstecken och hjärtbombningar. Jag minns inte hur gruppen startade, om det var föräldrarna själva eller utropstecknet eller någon likasinnad? Någon som kommer ihåg? Var det utropstecknet eller någon annan än föräldrarna så har de kanske själva halkat in i efterhand.
Det finns otroligt många andra försvinnanden som knappt uppmärksammas. Det är därför lite höljt i dunkel hur anhöriga agerar. "Hitta Patrik" innebär att allt kring föräldrarnas agerande och beteende granskas, på gott och ont. MPS och FIKK tillåter inte att anhöriga är med vid sök. Kanske har polisen avrått föräldrarna från att åka upp?
Citera
2017-07-13, 21:25
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
De har ju ett gäng admins som styr gruppen med utropstecken och hjärtbombningar. Jag minns inte hur gruppen startade, om det var föräldrarna själva eller utropstecknet eller någon likasinnad? Någon som kommer ihåg? Var det utropstecknet eller någon annan än föräldrarna så har de kanske själva halkat in i efterhand.
Ser nu att en Admin startade gruppen 7 juni. Pappan lades till samma dag och mamman och utropstecknet dagen därpå.
Citera
2017-07-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Svårt att sia om vad som är normalt agerande eller inte av anhöriga när en person försvinner. Jag kan hålla med om att föräldrarna tycks ha agerat lite märkligt, men gruppen och allt vad den innebär med att de hamnar i blickfånget, påverkar säkert också. Det är så vitt jag vet första gången det är ett så stort engagemang i en Facebook-grupp för en försvunnen person.
Det första de borde ha gjort, eller i alla fall den ena föräldern samt kanske en annan anhörig borde ha varit att åka upp och leta efter honom. Det är den normala impulsen när ett barn försvinner, tänker jag.
Det finns otroligt många andra försvinnanden som knappt uppmärksammas. Det är därför lite höljt i dunkel hur anhöriga agerar. "Hitta Patrik" innebär att allt kring föräldrarnas agerande och beteende granskas, på gott och ont. MPS och FIKK tillåter inte att anhöriga är med vid sök. Kanske har polisen avrått föräldrarna från att åka upp?

Det kan ju vara så att de inte åkte upp för att de hade lillebroderns student att planera? Att de inte ville förstöra den mer för honom?

Men, det hela ter sig mycket skumt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in