2017-05-24, 22:27
Medlem
Tjena! Ända sedan jag kom in i puberteten (när jag var 14-15år) har jag varit röd i ansiktet.

Detta är något som stör mig jättemycket och jag har många gånger känt mig konstig pg.a detta. Jag dricker, röker eller snusar inte. Jag har inga allergier heller (som jag vet). Jag har aldrig tagit medicin över en långvarig period. Jag har inte varit hos en hudläkare än eller vårdscentralen eftersom jag känner mig lite dum. Eftersom det inte är något som gör ont.

Det jag vill veta är om det kanske finns någon medecin för detta?
Citera
2017-05-24, 22:30
Medlem
Högt blodtryck kanske.
Citera
2017-05-24, 23:25
Medlem
Du är inte dum om du går till en läkare utan att ha ont.
Sök på problemet både på svenska och engelska och se om det finns några tips, du är ju inte ensam om detta.
Annars boka en tid på vårdcentralen och hör med dem.
Citera
2017-05-24, 23:27
Bannlyst
Det vore dumt om du började sola och på det viset försökte dölja något som faktiskt inte betyder något.

Du får acceptera att du är lite rödlätt som många av dina olycksbröder på det brittiska fastlandet. :-P
Citera
2017-05-25, 07:50
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGB-
Tjena! Ända sedan jag kom in i puberteten (när jag var 14-15år) har jag varit röd i ansiktet.

Detta är något som stör mig jättemycket och jag har många gånger känt mig konstig pg.a detta. Jag dricker, röker eller snusar inte. Jag har inga allergier heller (som jag vet). Jag har aldrig tagit medicin över en långvarig period. Jag har inte varit hos en hudläkare än eller vårdscentralen eftersom jag känner mig lite dum. Eftersom det inte är något som gör ont.

Det jag vill veta är om det kanske finns någon medecin för detta?
Du kanske kan googla på rosacea och se om det passar in på dig.
I så fall finns det hjälp att få.

(Lite svårt att avgöra på din knapphändiga trådstart men skulle kunna vara en anledning i alla fall.)
Citera
2017-05-25, 08:08
Bannlyst
Jag vet att man aldrig ska underskatta folks oro. Men jag är lite över 40-år, och jag kan inte minnas någon som varit speciellt röd i ansiktet. Som du beskriver så borde jag i så fall kommit i håg dig.

Vad jag menar är att ibland är man kanske lite väl självmedveten. Gissningsvis har du ytliga blodkärl i fejjan.

Vill du dölja det så kan måttligt solande göra din hud lite mörkare. Men överdriv inte ditt solande. Och till sist, du lider inte av en allvarlig sjukdom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in