Citat:
Ursprungligen postat av
Passepartout
Och hur ändrar man tillbaka till det gamla? "brute-force:a design anno 1997 med Bootstrap anno 2015" är som grekiska för mig (dvs fattar nada).
Har du en mac så trycker du två gånger i snabb följd med två fingrar(på touchpaden) på texten du vill läsa så blir den mycket stor och läsbar.. Om du inte har en touchpad finns det möjlighet att göra samma med musen sök på google på "smart zoom safari" eller nåt sånt.
Även jag har en mac och för mig är texten mycket läsbar och tom bättre än den gamla så jag fattar inte vad problemet är.
Ge det lite tid så kommer dom även fixa så att man kan byta teman, tills dom gjort det finns det flera alternativ för hur man själv kan byta font på en hemsida genom tillägg i webbläsaren eller genom att ställa in en minsta-font i safari genom akriv -> inställningar -> avancerat -> visa aldrig en font mindre än XX<- där väljer du typ 14px så kommer du nog aldrig ha problem igen med att saker blir för litet.
Det finns dessutom liknande alternativ i alla webbläsare.
Ontopic:
Angående den nya designen så förstår jag faktiskt inte riktigt varför title-baren måste vara så jävla stor. den svarta raden skulle enkelt kunna vara tpy 15-20 px hög och den vita samma. Dvs typ 40-50px tillsammans istället för typ 80-90 eller vad det är nu. Dessutom borde kontrasten mellan det svarat och det vita minskas, sätt en gråare vit och en gråare svart alternativt gör hela i samma färg och dela med en linje eller något, det är en väldigt olycklig kombination att ha två extrema kontraster högst upp i fönstret helat iden då det helt klart påverkar förmågan att fokusera på texten, man blir helt enkelt väldigt distraherad.
Tänker spontant att #333 högst upp och #eee längst ner hade antagligen blivit mycket bättre utan att ha provat det.. Antar att man hade vart tvungen att byta font-färg till en vitare i det mörka fältet men ja.. Det är egentligen det största problemet just nu då det tar stort fokus från innehållet.