Citat:
Ursprungligen postat av
Internetsnubbe
Fan vad man blir irriterad av att läsa denna tråden.
Har en hel hög ringa narkotikabrott, säkert ett tiotal tal då jag bor i fel område. Är inte kriminell i något annat land i Europa förutom just här då mitt brott är att varva ner efter jobb med cannabis 😂
Stör inte en käft och aldrig tjänat en krona på det heller dessutom , stämplad kriminell helt i onödan.
Skaffa barn kan man glömma med då staten lär hålla det barnet så långt borta från mig som möjligt när man är en sån skurk som drar i sig ca 5g per månad i sin lugna vrå innan läggdags. Nytt jobb? Nope går ej pga menace to society 😁
Börjat ana att vis upprättelse är på gång då nästan hela världen börjat slappna av men då kommer V av alla och vill kriga på ännu mer.
Herrejävlar vilket efterblivet land vi lever i. Sprängningar,skjutningar, våldtäkter 24/7 men nej då är prio att göra fucking Jonte,16, till kriminell då han köpt ett paket OCB som civarna som hängt vid chipshyllan hela dagen för skattepengar lagt märke till.
Beklagar din situation. Skulle du bo i annat europeiskt land hade du inte blivit brottsling genom själva bruket. I flera länder erbjuds även alternativ till straff för innehav. Här däremot jagas du och andra brukare som ett led i att med repressiv narkotikapolitik eftersträva ett narkotikafritt samhälle som varken politiker eller myndigheter tror infrias. Ändå bedrivs den politiken som faktiskt inte ens får utredas. Inte heller frågas vad kriminaliseringarna har lett och ska leda till fast frågan aldrig förr har varit mer motiverad.
Istället för att erbjuda fler medicinsk cannabis, tillåta odling för eget bruk samt att inte kriminalisera brukarna som inte ens borde vara kriminaliserade, eller helt enkelt legalisera och reglera cannabis, får brukarna med etablissemangets propaganda dessutom skulden för att langare skjuter på varandra.
Gällande partiledardebatten kan utspelet ses som enskilt och tas med en nypa salt. (V) har avkriminalisering i partiprogrammet sedan 1988 då de var enda parti som var emot kriminaliseringen. Partiledarens utspel förändrar i alla fall inte innehåll i partiprogram som bestäms på någon partikongress.