Citat:
Hur hårdare tag menar du att det kommer bli? Förra året dömdes 100.000 personer för ringa, samtidigt mördades 124 av dödligt våld, menar du att polisen ännu ett år kommer ha skeva prioriteringar och pria offerlösa brott samtidigt som gäng och klaner tillåts rota sig hårdare i samhället?Ja, det är spännande och roligt för dem som brukar besöka dessa länder, men har sett en liten oroande utveckling, ju positivare länderna i Europa blir mot cannabis, ju hårdare tag tar Sverige, tyvärr.
Sverige kommer bli det absolut sista landet i världen att legalisera cannabis, och i den nya ANDT strategin som jag läste idag nämns absolut inget nytt, ordet avkriminalisering nämns inte ens.
Men jag är faktiskt rätt så övertygad om att efter 2025 när den ska ses över igen så har folk hunnit bli lite mer anpassade till verkligheten.
Är vi överens där, att före 2025 kommer det bara bli hårdare och hårdare tag mot det egna bruket, för att efter det kanske gå mot en linje där man vill rädda liv istället för att ta dem.
Innan 2025 kommer ingen avkriminalisering ske här i Absurdistan, delar vi den åsikten?
Sverige kommer bli det absolut sista landet i världen att legalisera cannabis, och i den nya ANDT strategin som jag läste idag nämns absolut inget nytt, ordet avkriminalisering nämns inte ens.
Men jag är faktiskt rätt så övertygad om att efter 2025 när den ska ses över igen så har folk hunnit bli lite mer anpassade till verkligheten.
Är vi överens där, att före 2025 kommer det bara bli hårdare och hårdare tag mot det egna bruket, för att efter det kanske gå mot en linje där man vill rädda liv istället för att ta dem.
Innan 2025 kommer ingen avkriminalisering ske här i Absurdistan, delar vi den åsikten?
Jag tror inte det kan bli så mkt hårdare utan att polisen tappar det lilla förtroendet som finns kvar därute, gängfrågan är den nya invandringsfrågan, men visst mer övervakning kommer flera partier gå till val på.
Det kommer definitivt ske under 2020-talet, legaliseras det i Danmark kommer det påverka utfallet för oss, sen får vi se vad som händer i andra eu-länder samt fallet Andreas Thörn.
I dagsläget skiter jag faktiskt i legalisering, vi måste få till en avkriminalisering fortast möjligt, staten lär ändå bara skatta sönder låghaltiga thc-produkter med värdelösa öppettider så Ahmed och grabbarna kan forsätta pusha dunder för 100kr grammet.