Citat:
Ursprungligen postat av
teoriman
Varje beslag dubblerar vinsten för gängbrottslingar eftersom det leder till att narkotika kan säljas en extra gång till missbrukare.
Med avkriminalisering och göra det lagligt att odla cannabis för eget bruk skulle däremot organiserad narkotikabrottslighet effektivt bekämpas. Därtill utan att ödsla samhälleliga resurser.
Det här kan även tillämpas på andra missbrukare som exempel amfetaminister och heroinister fast då med legalförskrivning och substitutionsbehandling istället.
Emellertid är inte nämnda åtgärder förenliga med målet om det utopiska narkotikafria samhället som etablissemanget eftersträvar sedan 1978.
För kännedom är Belgien exempel där bruk inte är kriminaliserad, legalförskrivning tillämpad och odling för eget bruk tillåten.
Kliniska studier har ju visat att det absolut bästa du kan behandla ett opiod/opiat missbruk med är just Cannabis.
Är det några missbrukare av den sorten som läser detta och vill bli kvitt sitt missbruk då kan jag rekommendera er att höra av er till Aureum healthcare i Stockholm, dem har substitutionsbehandling med Cannabis, du bokar ett möte sen är det klart.
Jag vet om ett par stycken som enligt dem har "fått livet räddat" av aureum, dem gav den här kliniken ett försök i opiodkrisen som kom i samband med Corona.
Från dag ett när dem fick Cannabis på recept så har dem inte rört någon annan substans än Cannabis.
Jag känner en enorm tilltro till dem och jag hoppas att många fler går samma väg till ett drägligare liv med enkla medel.
Behandlingshem och andra sekter finns det studier på att det hjälper inte ett dugg.