Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
Nej jag ger inte dricks.. varför skulle jag?-har ju betalat för deras tjänster redan.
ända gång jag kan tänka mig ge dricks är om jag tycker att de har "slitit" för mycket förhållande till vad de tar betalt... vilket aldrig händer
Dricks är som jag ser det en extra belöning ifall någon har utfört sitt arbete bra INTE en obligatorisk delbetalning av en tjänst. Jag vet inte ifall jag kommer att ge dricks när det blir dags för mig att sätta mig under nålen men det kan vara värt att tänka på.
Ofta lönar det sig att dricksa lite. T.ex om man är ute och dricker så är det alltid bra att dricksa bartendern ordentligt i början av kvällen för då får du oftast lite extra uppmärksamhet senare och inte lika svårt att beställa när det är fullt av folk. Om du dricksar frisören så kommer han oftast ihåg dig till nästa gång och anstränger sig lite extra. Åker du taxi så kan det hända att du får deras egna mobilnummer att ringa. Utmärkt en nyårsafton då det är nästan omöjligt att få tag på en ledig bil. Därför tror jag att det kan löna sig att dricksa sin hårt arbetande tatuerare också.