• 1
  • 2
2006-01-02, 23:19
Medlem
Rekommenderas det att man ger tatueraren dricks, för att eventuellt få en bättre tatuering.. Om så ger man dricksen före eller efter jobbet.
Citera
2006-01-02, 23:20
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SANTO
Rekommenderas det att man ger tatueraren dricks, för att eventuellt få en bättre tatuering.. Om så ger man dricksen före eller efter jobbet.

Gör du det när du går och klipper dig?
Citera
2006-01-02, 23:36
Medlem
Tatueraren lär väl göra sitt bästa för att tatueringen ska bli så bra som möjligt, oavsätt om han får dricks eller inte, och tatueraren får nog lön för sin möda än då...
Citera
2006-01-03, 01:30
Medlem
Miyus avatar
Citat:

Um.. jag tror tatueraren gör sitt bästa utan dricks. Det blir liksom inte bättre motiv if you slips him/her some money :P
Citera
2006-01-03, 01:48
Medlem
azwethinkweizs avatar
Citat:

Du ska ge dricks efter. Då får du en mycket bättre tatuering.

Som dom andra säger. Nej. Tatueraren gör så gott han kan utan dricks..
Citera
2006-01-03, 11:43
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Gör du det när du går och klipper dig?
Jag dricksar om jag blir nöjd med klippningen och skulle troligtvis agera på samma sätt om jag blir tatuerad. Självfallet ger man dricks efteråt men hur mycket bör man lägga? Om man gör flera sittningar så gör man väl det efter sista sittningen eller vid eventuell ifyllning. Jag är dock ingen ärrad tatueringsveteran så jag har ingen aning vad som är kutym men dricks tycker jag är en självklarhet för en bra utförd tjänst även om det är många som är snåla med det.

Jag skulle nog vilja säga att detta var den första icke-skit-tråden som SANTO skapat. Ett stort grattis, n00b.
Citera
2006-01-03, 11:59
Medlem
Nej jag ger inte dricks.. varför skulle jag?-har ju betalat för deras tjänster redan.

ända gång jag kan tänka mig ge dricks är om jag tycker att de har "slitit" för mycket förhållande till vad de tar betalt... vilket aldrig händer
Citera
2006-01-03, 12:32
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puttezippo
Nej jag ger inte dricks.. varför skulle jag?-har ju betalat för deras tjänster redan.

ända gång jag kan tänka mig ge dricks är om jag tycker att de har "slitit" för mycket förhållande till vad de tar betalt... vilket aldrig händer
Dricks är som jag ser det en extra belöning ifall någon har utfört sitt arbete bra INTE en obligatorisk delbetalning av en tjänst. Jag vet inte ifall jag kommer att ge dricks när det blir dags för mig att sätta mig under nålen men det kan vara värt att tänka på.

Ofta lönar det sig att dricksa lite. T.ex om man är ute och dricker så är det alltid bra att dricksa bartendern ordentligt i början av kvällen för då får du oftast lite extra uppmärksamhet senare och inte lika svårt att beställa när det är fullt av folk. Om du dricksar frisören så kommer han oftast ihåg dig till nästa gång och anstränger sig lite extra. Åker du taxi så kan det hända att du får deras egna mobilnummer att ringa. Utmärkt en nyårsafton då det är nästan omöjligt att få tag på en ledig bil. Därför tror jag att det kan löna sig att dricksa sin hårt arbetande tatuerare också.
Citera
2006-01-03, 16:02
Medlem
Washuwants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
Dricks är som jag ser det en extra belöning ifall någon har utfört sitt arbete bra INTE en obligatorisk delbetalning av en tjänst. Jag vet inte ifall jag kommer att ge dricks när det blir dags för mig att sätta mig under nålen men det kan vara värt att tänka på.

Ofta lönar det sig att dricksa lite. T.ex om man är ute och dricker så är det alltid bra att dricksa bartendern ordentligt i början av kvällen för då får du oftast lite extra uppmärksamhet senare och inte lika svårt att beställa när det är fullt av folk. Om du dricksar frisören så kommer han oftast ihåg dig till nästa gång och anstränger sig lite extra. Åker du taxi så kan det hända att du får deras egna mobilnummer att ringa. Utmärkt en nyårsafton då det är nästan omöjligt att få tag på en ledig bil. Därför tror jag att det kan löna sig att dricksa sin hårt arbetande tatuerare också.

mm det stämmer... men självklart dricksar man om man vill men bara om tatueringen blev välgjord o inte rena picasso ( det kanske vore snyggt med picasso men då ska man ha bett om det)... annars ska jäveln betala dig.. men som sagt, om du vill så varför inte? det är upp till dig.. ajuste sen beror det på hur mkt dinero du har
Citera
2006-01-03, 17:46
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Att dricksa tatueraren är ingen norm,
men det är naturligtvis trevligt för tatueraren i fråga när så sker.
Inte minst för att det visar på rejäl uppskattning av hans/hennes hantverk.
Att dricksandet har med kvaliteten på nästa tatuering att göra är däremot nonsens.
Varje seriös tatuerare gör alltid sitt bästa.
Citera
2006-01-03, 17:52
Bannlyst
Foljande hander alltid nar jag och min tatuerare diskuterar pris:

edberg: Na, vad tror Du?

Tatueraren: Tja, kommer att kosta ca. 1,500 spann...

edberg: Ah, va fan, Du far 1,800 spann...

Detta hander alltid och jag lagger alltid pa en summa, darmed inte sagt att han hojer priset for det gor han inte...
Citera
2006-01-03, 18:45
Medlem
När jag tänker efter har jag faktiskt gett dricks på 500 spänn två gånger.
Men det var när jag körde hela armen + att jag fick krita två gånger, men det var så billigt än då, betalade ungefär 1000:- per gång (3-6 timmar) och resultatet vart över förväntan..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in