Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-22, 21:48
  #1
Medlem
Ja, hur gör jag för att producera extrema mängder saliv? Äter en medicin som gör mig torr i munnen och vill av en speciellt anledning kunna producera mycket saliv, ialf under en natt

Så, hur ska jag göra för att få så mycket saliv som möjligt?
Citera
2017-05-22, 22:18
  #2
Medlem
Salivin från Apoteket, kostar väl någon krona per tablett
Kan även rekommendera t.ex. membrasin, som hjälper mot torra slemhinnor. Bl.a. återfuktar det ögon, näsa och munhålan.
__________________
Senast redigerad av next-chapter 2017-05-22 kl. 22:25.
Citera
2017-05-22, 22:28
  #3
Medlem
EttStortSvins avatar
Sur mat är en stark stimulator för salivsekretionen. Så kör in en citron i käften så ska du nog få en rolig natt.
Citera
2017-05-22, 22:33
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLzj
Ja, hur gör jag för att producera extrema mängder saliv? Äter en medicin som gör mig torr i munnen och vill av en speciellt anledning kunna producera mycket saliv, ialf under en natt

Så, hur ska jag göra för att få så mycket saliv som möjligt?

Brittiska trupper under striderna mot ökenräven Rommel fick tipset att ha en liten sten (helst rund) i munnen när de gick genom öknen. Denna lilla sten satte igång salivproduktionen, så kroppen lurades att bli mindre torr/törstig.
Kanske ingen bra idé att ha en sten i munnen under natten när du sover, kom jag på nu... Du kan ju kvävas. Men generellt är det en god idé!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback