2018-01-05, 20:35
Medlem
Salvatore.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Intressant värvning. Ska ha gått för endast £15m vilket för mig är en gåta med tanke på hans ålder och nationalitet. Kan visa sig bli ett riktigt kap för Chelsea.

Han satt på ett utgående kontrakt. Kunde gått till Chelsea under deadline day förra fönstret men ångrade sig. Om man vill vara cynisk så gjorde han så för han visste att en fet sign-on bonus väntade nu i Januari. Riktigt grisigt gjort mot sin moderklubb isåfall.
Citera
2018-01-05, 21:54
Medlem
snillet_1s avatar
Tosun klar för Everton:

https://twitter.com/Everton/status/949381697400922113
Citera
2018-01-06, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Barcelona vill ha Coutinho nu i vinter och det är vad de siktar på. Planen är Coutinho + Yerry Mina in nu och Griezmann i sommar.

Det senaste jag såg var att Coutinho i princip var klar. 142 milj. pund varav tjugo skulle vara tilläggsklausuler.
Citera
2018-01-06, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salvatore.
Han satt på ett utgående kontrakt. Kunde gått till Chelsea under deadline day förra fönstret men ångrade sig. Om man vill vara cynisk så gjorde han så för han visste att en fet sign-on bonus väntade nu i Januari. Riktigt grisigt gjort mot sin moderklubb isåfall.
Jag känner till omständigheterna kring affären samt vad som hände i somras men måste ändå säga att jag tycker det är ett förvånansvärt lågt pris. Barkley är trots allt en riktigt bra spelare och har förmodligen sina bästa år framför sig.

Skulle det stämma att han skrev på nu p.g.a. bonusar är det för jävligt. Men, men, pengar....
Citera
2018-01-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag känner till omständigheterna kring affären samt vad som hände i somras men måste ändå säga att jag tycker det är ett förvånansvärt lågt pris. Barkley är trots allt en riktigt bra spelare och har förmodligen sina bästa år framför sig.

Skulle det stämma att han skrev på nu p.g.a. bonusar är det för jävligt. Men, men, pengar....
Jag tycker snarare det är fullt rimligt pris. Om 6 månader skulle han kosta 0 :- så jag ser inte hur man skulle förmå någon klubb att betala mer än 15.
Citera
2018-01-06, 17:57
Medlem
Imbazs avatar
Verkar som phil är klar. Jag hade fel, trodde han skulle dra i sommar.

£142m. Kat-ching.

Då blir det väll en jäkla massa in rykten till Lfc nu då.
Citera
2018-01-06, 18:04
Medlem
foool13s avatar
Sky Sports:
Citat:
BREAKING NEWS

Barcelona are close to concluding a deal worth £145m with Liverpool for the transfer of Philippe Coutinho, we understand.

Discussions between the two clubs have been underway for several weeks and both the fee and payment schedules have been agreed and a deal is close.

Coutinho will fly to Barcelona as soon as the deal is concluded, with a medical expected to be carried out on Monday.

Edit: BBC: "Close"
http://www.bbc.co.uk/sport/football/42592508
Senast redigerad av foool13 2018-01-06 kl. 18:11.
Citera
2018-01-06, 18:14
Medlem
Imbazs avatar
coutinho
Senast redigerad av Imbaz 2018-01-06 kl. 18:20.
Citera
2018-01-06, 19:25
Medlem
NirvanAs avatar
Sjuka summor det blir.. Kommer ni ihåg när 50-100M Euro var mycket, var inte längesen

Barcelona är nu connectad till de 3 dyraste värvningarna affärerna i historien (Neymar, Coutinho, Dembele)... Mbappé är fortfarande på lån om man ska vara exakt.
Senast redigerad av NirvanA 2018-01-06 kl. 19:30.
Citera
2018-01-06, 20:01
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Guillem Balague believes reports that Coutinho has paid 15m euros towards the deal are true
Citat:
But Mundo Deportivo claim Coutinho has now stepped in to take matters into his own hands and is willing to pay €15m (£13.3m) of his own money to ensure a deal goes through.

Han är alltså villig att betala 15 m euro ur egen ficka för att få igenom flytten... dedicated.
Citat:
"It is a story which comes from his entourage"
Kanske är BS.
Citera
2018-01-06, 20:04
Medlem
Coutinho presenterad av Barcelona - fan va gott
Citera
2018-01-06, 20:16
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Att det skulle ske nu eller till sommaren var tydligt. Nu har klubben haft lite mer tid att förbereda sig. Antar att de flesta tror att Lemar är ersättaren man hoppas på och det är absolut inte omöjligt. Många verkar ha glömt bort Pulisic som Klopp verkar ha velat ha i flera år. Tror nog att han fortfarande vill ha honom. Men hur ofta har jag rätt... Kan man få någon i januari över huvud taget? Klubben hade tålamod med Keita och van Dijk medan man tog in andra hands alternativet(?) Salah i somras.

Mycket pengar givetvis och fans kommer ta till allt som finns för att få detta till en bra försäljning. Kanske blir laget i slutändan bättre men jag kommer definitivt att sakna honom. En kreativ spelare skulle man nog kunna hitta som ersättare men laget behöver någon som kan bota med avslut utanför straffområdet. Det kan bli värre att hitta. Hur som helst, en spelare som vill lämna lämnar förr eller senare. Är glad att han inte gick i somras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in