2017-08-14, 21:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Tottenham could step up interest in Lazio forward Keita Balde, 22, after he was left out of his club's Supercoppa Italiana squad. (Mirror)

Hur är Mirrors trovärdighet? KB är annars en bra spelare.
Citera
2017-08-14, 22:09
Medlem
Skulle ju vara intressant om Barca fortsätter med dessa konstiga värvningar och gör ett par riktigt taskiga säsonger. Mest för att se om Messi trots detta blir kvar i laget; för lojalitetsdiskussionens skull
Citera
2017-08-14, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur är Mirrors trovärdighet? KB är annars en bra spelare.
Medium skulle jag säga. Många rykten som flödar genom den tidningen, men oftast är det inte totalt påhittat skräp.
Citera
2017-08-14, 22:39
Medlem
Paulinho blir verkligen en av de underligaste värvningarna den här sommaren. Dyr för sin ålder och sin kapacitet.

Vad händer i Real om PSG landar Mbappé? Det verkar ju som om Real gått all in på att försöka få in fransmannen genom försäljningarna av James och Morata. Men slinker han ur Zidanes händer så är man väl ändå svagare än i fjol, även om Asensio lär må bra av att det inte är så trångt på dom offensiva platserna längre.

Men kommer Real verkligen låta en sommar passera (där man sitter på en hel del cash från försäljningar och dylikt) utan att göra en rejäl tröjsäljarvärvning? Eller är detta ett mer förnuftigt Real som ger Ceballos, Asensio och kanske Mayoral(?) chanser istället? Mer Pavones än Zidanes så att säga.

Just nu ser båda dom spanska giganterna svagare ut än tidigare
Citera
2017-08-14, 23:03
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
PSG däremot måste man ge creed till. De har lyckats köpa en spelare som är topp 5 i världen trots att de spelar i en liga som är rankad fjärde bäst i Europa. Utöver Neymar så har de lyckats bygga en av Europas mest namnkunniga och starkaste trupper på bara 1-2 år trots att förutsättningarna inte varit dom bästa då de spelar i en liga som är långt ifrån de tre bästa och inte har någon historia (status är lika viktigt som pengar för en fotbollsspelare i sin prime).

Vette tusan om jag kan hålla med där. Förutsättningarna är bättre i PSG än något annat lag då dem har obegränsade tillgångar som dessutom tillåter dem kringgå regelverk och annat som ingen annan fotbollsklubb kan göra. Dem är garanterade titlar då dem spelar i en "sämre" liga (femte bästa i världen), bortsett från förra säsongen som nog får ses som ett undantag. Sen tycker jag det visat sig att pengar går före all form av status och sportslig framgång hos spelare. Går inte att förklara att neymar går dit annars.
Citera
2017-08-14, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vette tusan om jag kan hålla med där. Förutsättningarna är bättre i PSG än något annat lag då dem har obegränsade tillgångar som dessutom tillåter dem kringgå regelverk och annat som ingen annan fotbollsklubb kan göra. Dem är garanterade titlar då dem spelar i en "sämre" liga (femte bästa i världen), bortsett från förra säsongen som nog får ses som ett undantag. Sen tycker jag det visat sig att pengar går före all form av status och sportslig framgång hos spelare. Går inte att förklara att neymar går dit annars.

Det är ju tydligt att Neymar lämnade Barcelona p.g.a. pengar men det betyder inte att han bara gick för pengarna. Sportslig framgång kommer det ju bli i form av ligatitlar och cuptitlar. Sen har han ju möjligheten att vinna CL också.

//Siegestor
Citera
2017-08-14, 23:20
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Paulinho blir verkligen en av de underligaste värvningarna den här sommaren. Dyr för sin ålder och sin kapacitet.

Vad händer i Real om PSG landar Mbappé? Det verkar ju som om Real gått all in på att försöka få in fransmannen genom försäljningarna av James och Morata. Men slinker han ur Zidanes händer så är man väl ändå svagare än i fjol, även om Asensio lär må bra av att det inte är så trångt på dom offensiva platserna längre.

Men kommer Real verkligen låta en sommar passera (där man sitter på en hel del cash från försäljningar och dylikt) utan att göra en rejäl tröjsäljarvärvning? Eller är detta ett mer förnuftigt Real som ger Ceballos, Asensio och kanske Mayoral(?) chanser istället? Mer Pavones än Zidanes så att säga.

Just nu ser båda dom spanska giganterna svagare ut än tidigare

Offensivt är vi mycket svagare än i fjol men att Barcelona förlorade Neymar gör att det inte är akut som innan att få in Mbappé.

Den tiden James och Morata fick kommer till största del ersättas av Bale och Asensio. Man borde satsa på att hämta in en bättre reservanfallare (om Mbappé är omöjlig) och en högerback så är det tillräckligt.

Zidane sa till Perez att han var nöjd med truppen som den var med Morata. Det var Morata själv som ville lämna.
Citera
2017-08-14, 23:29
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Ingen tvekan att Neymar aldrig stuckit till Paris om han inte hade fått dubbelt så stor lön.
Citera
2017-08-15, 03:03
Medlem
Korders avatar
Mycket vill ha mer, antar jag. Själv tycker jag det är smått obegripligt om man väljer att byta ner sig sportsligt för att tjäna mer pengar när lönen man har sen tidigare gör både en själv, ens barn och ens barnbarn rika.
Citera
2017-08-15, 06:25
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Mycket vill ha mer, antar jag. Själv tycker jag det är smått obegripligt om man väljer att byta ner sig sportsligt för att tjäna mer pengar när lönen man har sen tidigare gör både en själv, ens barn och ens barnbarn rika.

Men det har man ju vetat och fattat kring Neymar från dag ett. Redan i de jävla förhandlingarna med Barcelona bakom Santos rygg förstod man ju att något är fel på både far och son.

Farsan lurade väl Santos på typ 400 miljoner kronor. Sen har det fortsatt på inslagen väg med nya kontrakt varje säsong. Så att Neymar värderar sina pengar mer än karriär är alldeles uppenbart. Och bra är väl det, med tanke på hur överskattad han är och att rimligen aldrig kommer bli en ballon d'or vinnare.
Citera
2017-08-15, 10:45
Medlem
4522s avatar
Nu när Paulinho går till Barcelona är det inte annat än man minns tillbaka på dom hetska diskussionerna huruvida Paulinho eller Luiz Gustavo var den bättre fotbollsspelaren. Det här måste ha varit cirka 4 år sedan. Jag stod tryggt i Paulinhos hörn och gör det idag också. Tycker inte värvningen är särskilt märklig, om han får förtroende så tror jag han kommer att bli en väldigt nyttig rollspelare i Barcelona. Det känns som att de saknar den typen av mittfältare och hans kombination av fysik, driv och fullvärdig funktionell teknik lär sticka ut mer i Spanien.
Citera
2017-08-15, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Varför bry sig om det sportsliga när man kan tjäna pengar? Det är väl ändå därför man jobbar i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in