2025-01-23, 22:39
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Om det är bra grejer kommer du svara inom 3 minuter eller någon annan dag.

Jag vettefan om jag kommer svara faktiskt bror. Det är torsdag vettu!
Citera
2025-01-25, 07:14
Medlem
deepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akklari1
Är det någon som testat använda Zolpidem/Stilnoct för att landa och somna efter en kväll på kokain? Hatar sömnlösheten jag får efter ett kola-race så undrar om sömntabletter kan hjälpa.

Skulle nog inte rekommendera att landa på stilnoct, det funkar kanske att somna på men skulle vara mitt sista val. Ifall jag inte somnar när jag tar zolpidem så kan ja få lite obehagliga hallucinationer, spindlar är vanligt att se. Om du kan få tag i xanor, stesolid så är dem bättre när du ska avrunda, eller varför inte zopiklon som är för sömn. Den verkar ganska likt en vanlig bensodiazepin, lättar lite på ev ångest och funkar bra att somna på.
Citera
2025-01-25, 12:28
Medlem
Drumedarens avatar
Varje gång jag drar ladd utan alkohol så blir jag bara lite kallsvettig och får knappt nått rus. Men såfort jag har alkohol i mig får jag det ruset alla pratar om, känner mig helt enkelt bäst i världen typ. Vad fan beror det på? Är det bara jag eller är det en normal grej?
Citera
2025-01-30, 01:59
Medlem
Av vad jag hört så omvandlas kokain i kroppen till ett annat ämne. En snabb Google sökning gav svaret;

Kokain och etanol kan kombineras i levern av enzymet karboxylesteras och bilda kokaetylen som är en lika potent drog som kokain.
Kokaetylen har dessutom längre halveringstid och därför när man kombinerat kokain- och etanolintag ger det både en förstärkt och en förlängd stimulerande effekt.

Google is ur friend. Varsågod ❤️
Citera
2025-01-30, 07:52
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanilj
Av vad jag hört så omvandlas kokain i kroppen till ett annat ämne. En snabb Google sökning gav svaret;

Kokain och etanol kan kombineras i levern av enzymet karboxylesteras och bilda kokaetylen som är en lika potent drog som kokain.
Kokaetylen har dessutom längre halveringstid och därför när man kombinerat kokain- och etanolintag ger det både en förstärkt och en förlängd stimulerande effekt.

Google is ur friend. Varsågod ❤️

Som när man blandar Alkohol och Metylfenidat så metaboliseras det om till Etylfenidat, som är något starkare än Metylfenidat och lite längre halveringstid
Citera
2025-01-30, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Som när man blandar Alkohol och Metylfenidat så metaboliseras det om till Etylfenidat, som är något starkare än Metylfenidat och lite längre halveringstid

Yes sir. Precis
Men ja har en tanke.. Hur mkt alkohol tror ni man behöver dricka/ha i sig innan det faktiskt metaboliseras till det ämnet?? Har tänkt lite på det. Räcker det liksom med en bärs eller bör man dricka hela kvällen? Ja är inte den som tycker om alkohol, smaken är inget för mig men kan absolut få i mig nån bärs eller nått glas vin utan större problem
Citera
2025-01-30, 17:27
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanilj
Yes sir. Precis
Men ja har en tanke.. Hur mkt alkohol tror ni man behöver dricka/ha i sig innan det faktiskt metaboliseras till det ämnet?? Har tänkt lite på det. Räcker det liksom med en bärs eller bör man dricka hela kvällen? Ja är inte den som tycker om alkohol, smaken är inget för mig men kan absolut få i mig nån bärs eller nått glas vin utan större problem

Det ska tydlige krävas ganska höga doser etanol för att göra metaboliten Etylfenidat märkbar. Men vad man kan ha i bakhuvudet är att alkohol gör så att kroppen tar upp ca 40% mer Dexmetylfenidat och för det krävs det inga stora mängder
Citera
2025-01-31, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det ska tydlige krävas ganska höga doser etanol för att göra metaboliten Etylfenidat märkbar. Men vad man kan ha i bakhuvudet är att alkohol gör så att kroppen tar upp ca 40% mer Dexmetylfenidat och för det krävs det inga stora mängder

aaah i see Inte för ja gillar Etylfenidat så jättemkt, men koks lär ju oxo då tas upp bra mkt bättre och MER för den delen. I guess..
Jag får väl ta o prova. Gillar ba inte tanken att mixa Kokain, Sub, Lyrica och sen även alkohol på det. Skulle dock inte tro jag avlider då ja mixat allt de övriga utan alkoholen då jämt o de funkar hur bra som helst.

Har dom 2 sistnämnda som medicin sen många många år tillbaka. Så att försöka klippa dom för en dag vet jag kmr göra mig feting sjuk. haha, dessa inrikes-problem man har alltså ^^ Får köra minsta dosen ja kan på medicinerna just den dagen man testar mixa me alkohol Blir nog awesome
Citera
2025-02-01, 03:52
Medlem
Osguts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Nyfiken fråga till er som tar kola i ensamhet: hur mycket brukar ni ta? Asså om ni snortar? Fått höra att det är ovanligt att man tar 1g under en kväll (3-4h) men vet ej vad är normalt enligt er? Då snackar jag typ 8/10 kola svensk inte sån där utbankad bajskola. Har testat en del så tror mig veta vad är bra skit eller dålig skit

Om det är bra räcker en gubbe gott och väl. Då har jag för avsikt att somna vid 04-05 utan någon annan hjälp än alkohol. Om det är av sämre kvalité/ köpt av någon random snubbe, brukar det gå åt 2g. Kör aldrig några race längre utan lägger ner senast 07-08. Det händer inte så mycket efter tag helt enkelt. Alkoholen kommer ikapp en och jag ser ingen mening att fortsätta. Oavsett om det är ladd i Sverige eller övriga välden. Tillslut blir jag mer bäng än påtänd. Använder aldrig tabletter för att landa heller.
Citera
2025-02-01, 04:26
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaunted
Samma men att ta kokain oralt är att slösa då kan man lika gärna ta det analt

Mjae.. En del forskning tyder på att oralt administrerad kokain ger samma (eller större) effekt som nasalt. "Problemet" är att det tar lång tid innan det når blodomloppet (säg 30 min) och ännu längre tills man peakar (60-90 min). Hur det fungerar analt har jag ingen aning om!
Citera
2025-02-01, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Mjae.. En del forskning tyder på att oralt administrerad kokain ger samma (eller större) effekt som nasalt. "Problemet" är att det tar lång tid innan det når blodomloppet (säg 30 min) och ännu längre tills man peakar (60-90 min). Hur det fungerar analt har jag ingen aning om!

Hört en del folk kör rövpannor på koks (känner ingen personligen men) så är ja ju ändock jävla nyfiken som fan på om skillnaden är stor? Nån måste ju veta lite mera om detta då skjuta det är totalt uteslutet för min del + jag är för snål att slösa på mitt egna godis ifall de inte skulle ge nått alls 😅🙏

Att bomba de har jag faktiskt aldrig hört någon göra eller ens tipsa om. Så är tveksam till att de värt om du inte sitter på Scarface mängder 🤑

Tacksam för svar från ni som har äkta erfarenheter. Renligheten på det ja får från min kontakt ligger runt 50-60% om det nu skulle ha någon betydelse över om de värt ett test. Syftar mest på analt då.
Senast redigerad av wanilj 2025-02-01 kl. 05:07.
Citera
2025-02-03, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Tagit 2g kola tagit sen 20:00 har sen ca 2v nån eller några dagars mellanrum hit och dit del har tolerans blandat med blå och sub som jag har tolerans på. Kan jag dö? Fö potent kola testat en del i sverige skulle ge den 8,7/10 i effekt.
Det måste vart skit i ditt vita. Du lever märker jag.

Kan ta en OD och nästan dö hamna likblek på golvet för mycket mindre mängd ihop med alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in