Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-12-04, 23:37
Medlem
Precis hämtat 2 gubbar kola från en ny kran för mig. Folk hypat att det är bra grejer, och testat nu. Gör de det ska men absolut inget wow. Blir väldigt igen kladdigt runt näsgången som klister. Tar man grejerna på fingertoppen och gnider emellan så försvinner väldigt långsamt och blir som kladd/smet. Vad kan det ha bankats med när det blir kladd kladd? Typ binder ihop sig, svårt o få till fint pulver

Mitt vanliga jag kör är fett och verkligen inget kladd o skit.
Citera
2020-12-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fivesix
Precis hämtat 2 gubbar kola från en ny kran för mig. Folk hypat att det är bra grejer, och testat nu. Gör de det ska men absolut inget wow. Blir väldigt igen kladdigt runt näsgången som klister. Tar man grejerna på fingertoppen och gnider emellan så försvinner väldigt långsamt och blir som kladd/smet. Vad kan det ha bankats med när det blir kladd kladd? Typ binder ihop sig, svårt o få till fint pulver

Tja
Har enstaka gånger haft riktigt bra grejer som varit ganska kletigt. Fastnar på tallriken och man får hacka som satan (alt. Köra en "hot plate").
Dock gissar jag på att ditt är bankat med något socker(glukos)/laktos.
Testa skölja näsborrarna försiktigt en stund efter intag med ljummet vatten.
Blöt fingertopparna och rengör borrarna försiktigt.

Bara gissningar från min sida dock.
Lycka till
Citera
2020-12-12, 21:09
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fivesix

är det väldigt kladdigt så kan det vara någon typ av socker i det.
Citera
2020-12-23, 18:43
Medlem
Fattar inte hur ni som dricker öl med kola. Fan ölen går går knappt ner med dom domnade läpparna. Och nej inte första gången med kola men med öl ja. Måste hitta nåt annant..😕
Citera
2020-12-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell80
Gokväll!

Var på AW hos en kollega ikväll, drack två öl och lite lätt salongsberusad. Traskade hem och fick för mig att ringa en kille jag köpt av för längesen. Köpte 1g, provade en liten liten lina då jag är ovan, kan nojja att det är nåt farligt utbankat etc. Kände nåt litet så efter 45 min drog jag två linor normal size.

Nu 15 min efter känns halsen bedövad/tjock, lätt lätt eufori och händer/fingrar är kalla. Känns ok men inget himlastormande. Är jag kanske för mesig hur mycket jag drar i mig?
Har skummat igenom tråden men blir inte klok på hur kokain ska se ut, lukta etc. Tycker det jag fick idag har en doft av ättika, inte känt det förr, är det normalt? Ej stark smak i näsan eller när jag provade gnugga lite mot tandköttet. Dock helt ok känsla i kroppen nu.

Nu när jag läser min text flinar jag, mest svammel 😆

Samma skit här, köper sällan koks nuförtiden just för tre anledningar: skiten kan va bankad åt helvete med gud vet vad, har haft mina dåliga rus. Nummer två priset, speciellt
När det är skräp koks som jag ofta får när det är från gatan.

Ruset är överskattat som fan, och är de bra riktig kola du fått så äre bara dem tre första rusen som är bra sen är det slöseri på pengar.
Nä finns så många bättre droger där ute.
Senast redigerad av ajakz 2020-12-24 kl. 23:38.
Citera
2020-12-26, 17:40
Medlem
Finns säkert fler trådar om detta men vill ha information från någon som verkligen vet hur man gör.

Du som svarar ska gjort samma sak själv.
Hur renar jag mitt ladd på bästa sätt?
Vill inte ha crack.

Tacksam för svar 😁
Citera
2020-12-27, 00:38
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4.blocks
Finns säkert fler trådar om detta men vill ha information från någon som verkligen vet hur man gör.

Du som svarar ska gjort samma sak själv.
Hur renar jag mitt ladd på bästa sätt?
Vill inte ha crack.

Tacksam för svar 😁

Kemiskt ren aceton (utan olja, det är inte nagellack du ska ta bort). Öppnad förpackning förvaras troligtvis bäst i frysen då där är torrt; Aceton är hygroskopiskt, dvs drar åt sig fukt (=vatten). Vatten löser kola (=no bueno).

Om du Googlar hittar du sidor som beskriver det mer ingående, men väldigt enkelt förklarat:

Kokain är olösligt i aceton, medans många andra ämnen som kan användas för att spä ut det inte är det.

-Krossa din kola och häll det i en mindre behållare.
-Häll på aceton och rör runt en stund.
-Häll blandningen i ett filter.
-Skrapa av det som fastnade i filtret och lägg det för torkning på t.ex. en glasskiva.
(Om man vill kan man "tvätta" det ett par ggr för att försäkra sig om att allt det oönskade verkligen har löst sig)
-Hacka ner större "kakor" efterhand så torkar det snabbare. När allt ser ut att vara torrt, hacka som fan!
-Låt det fortsätta torka och hacka då och då så att acetonet lättare dunstar.

När allt ser frid och fröjd ut, mal ner det till fint pulver och låt det torka ytterligare! Säg från start till slut, 24 h. Man vill inte få aceton i näsan!
Citera
2020-12-27, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Kemiskt ren aceton (utan olja, det är inte nagellack du ska ta bort). Öppnad förpackning förvaras troligtvis bäst i frysen då där är torrt; Aceton är hygroskopiskt, dvs drar åt sig fukt (=vatten). Vatten löser kola (=no bueno).

Om du Googlar hittar du sidor som beskriver det mer ingående, men väldigt enkelt förklarat:

Kokain är olösligt i aceton, medans många andra ämnen som kan användas för att spä ut det inte är det.

-Krossa din kola och häll det i en mindre behållare.
-Häll på aceton och rör runt en stund.
-Häll blandningen i ett filter.
-Skrapa av det som fastnade i filtret och lägg det för torkning på t.ex. en glasskiva.
(Om man vill kan man "tvätta" det ett par ggr för att försäkra sig om att allt det oönskade verkligen har löst sig)
-Hacka ner större "kakor" efterhand så torkar det snabbare. När allt ser ut att vara torrt, hacka som fan!
-Låt det fortsätta torka och hacka då och då så att acetonet lättare dunstar.

När allt ser frid och fröjd ut, mal ner det till fint pulver och låt det torka ytterligare! Säg från start till slut, 24 h. Man vill inte få aceton i näsan!

Tack för hjälpen
Citera
2020-12-29, 20:49
Medlem
Allvarligt, hur fan kan ni sitta och drogliberala om kokain som förstör era hjärnor. Ni blir självgoda uppblåsta idioter. Relationer förstörs, skulder, ångest och beroendesjukdomen kommer som ett brev på posten.
Ert egna dopamin förstörs och ni kommer inte kunna känna glädje på naturlig väg då kokainet kidnappat era hjärnor.
Just nu tror ni att ni har kontroll, det tror alla.... men snart går det utför.
Sök hjälp, jag tror inte detta var er livsdröm.
Citera
2021-01-01, 03:56
Asså min fästman och jag tog kokain vid 16 redan, drack ett glas champagne innan, tagit krut å jag o han har haft en jobbig uppväxt, jag har mediterat på sistone å inte han men jag har tidigare nyår mått piss, ett tecken från gud,.om.man jobbar med sig själv blir man belönad? Är lite borta men han blev dålig redan vid 17 å är med van med droger än mig, satt å pratade med gud i alla timmar sedan dess å han satt å.mådde pissdåligt på fyllan. Ringde till o med min pappa o sa att jag förstod honom å har känt mig shyst sen 16, ba tagiy 0.3 gram. Som sagt brukar jag va min fästman varje gång men jag blir belönad nu. För att må bra måste du komma nära upplysning så ni vet. Göra något själv innan ni tar droger. Vi tog pga trauma å jag har snackat sen 16 å min fästman varit tyst fast han också är traumatiserad men inte som jag uppenbarligen, snackat med gud konstant för han mått dåligt som jag gjort i alla år. För å må bra, gör något själva annars blir ni inte belönade. Detra e ett ytterligare tecken från Gud. Han finns o.möter er halvvägs. Å killar å män, hjärntvätt e farligt, gråt när ni e ledsna annars blir ni avstängda o gör något för å må bra så blir ni belönade. Tar droger varje nyår, som.släpper fram det man håller instängd annars, ringde min pappa o förlåt honom för all misshandel. Droger har Gud skapat av en anledning. Gör.det en gång per år.eller med måtta å ta hand.om er när ni år nyktra

Tagit kokain en gång förut å kunde inte sova på 20h medan alla andra däckade på 4h , tagit det 4h å mådde illa. Tackar iaf kratom för ångestlindring å knappt någon avtändning. Min fästman tål inte kratom eller droger uppenbarligen fast han hanterat det fint innan men det blev kaos idag
Senast redigerad av Bellsiii 2021-01-01 kl. 04:02.
Citera
2021-01-01, 04:58
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Tagit kokain en gång förut å kunde inte sova på 20h medan alla andra däckade på 4h , tagit det 4h å mådde illa. Tackar iaf kratom för ångestlindring å knappt någon avtändning. Min fästman tål inte kratom eller droger uppenbarligen fast han hanterat det fint innan men det blev kaos idag

Okej... Du tror på Gud och har fått tag på dålig kola?!
Citera
2021-01-01, 05:06
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Okej... Du tror på Gud och har fått tag på dålig kola?!
Sedan jag slutade dricka å ta droger ofta, likaså min fästman så.har jag tagit tag i mitt mående, mediterat o kört wim hof breathing senaste halvåret medan min fästman inte gjort något framsteg och tidigare år skadade jag mig själv å inte han, å då brukade jag må värst av alkohol å skapade fler problem, nu var det tvärtom å.han mådde piss redan efter en champagne å 0.1 g kokain. Vi tar detta varje nyår för att komma åt vårt undermedvetna å han däckade vid 17, för han inte mediterat å tagit hand om sig.själv på sistone. Tar man hand om sig själv å kommer nära gud, upplysning blir man belönad. Varför är de flesta i Sverige icke troende å mår skit? Tänk lite extra, å ta hand om dig själv, kan räcka med meditation så belönas du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in