Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-06-16, 11:02
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Folk snackar om att man blir sjukt kåt på tjack, och kan maratonrunka i timmar. Själv blir jag inte alls kåt på tjack, men gaaalet kåt på Kola. Bara jag?

Nej tycker det är extrem skillnad sen för att maraton runka på kola i timmar behöver man stor (& dyra) mängder. Kanske har du inte tagit tillräckligt mycket tjack?
Citera
2020-06-17, 23:30
Medlem
Tänkte bidra till att uppdatera FAQ lite. Har studerat kemi och doktorerat i farmakologi. Kokain är välidgt beroendeframkallande och skapar mycket problem. Väljer en trots det att testa menar jag,med stöd i blandade studier, att det maximalt bör intas 4 ggr om åter. Kokain som många vet binder hämmarna av dopamin vilket bokstavligen säger till hjärnan att släppa på alla spärrar för här ska dopamin in. Återställandet samt undvikandet av ett beroende eller ett bruk bör därför ges upp emot tre månader för att säkerställa att synapser och balans i hjärnkemin ej förändrats. Själv väljer jag bort droger men, jag hoppas att ni som tar håller er säkra och inte glömmer bort att ni är värdefulla oavsett vad! Simma lugnt / Drim
Citera
2020-06-18, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drimopolis
Tänkte bidra till att uppdatera FAQ lite. Har studerat kemi och doktorerat i farmakologi. Kokain är välidgt beroendeframkallande och skapar mycket problem. Väljer en trots det att testa menar jag,med stöd i blandade studier, att det maximalt bör intas 4 ggr om åter. Kokain som många vet binder hämmarna av dopamin vilket bokstavligen säger till hjärnan att släppa på alla spärrar för här ska dopamin in. Återställandet samt undvikandet av ett beroende eller ett bruk bör därför ges upp emot tre månader för att säkerställa att synapser och balans i hjärnkemin ej förändrats. Själv väljer jag bort droger men, jag hoppas att ni som tar håller er säkra och inte glömmer bort att ni är värdefulla oavsett vad! Simma lugnt / Drim
Det det vet 70% av alla redan men skiter i!

Har en fråga till dig som du kanske inte kan svara på mem hät kommer den.
När jag tar kokain (näsan) så får 1-5 dagar med extrem "allergiska" syntom kliar satan i gommen, nyser och har den här tröttheten man har vid extrem pollenallergi, samt min näsa rinner som en kran. Har du nån anaing om varför det kan vara så?
Citera
2020-06-19, 06:18
Medlem
Michael-ScarNs avatar
postar här så slippar ja starta en ny tråd i "drog-akuten"

körde benzo, bra tjack & koks för ca 2 dygn sen och alkohol på det alla 3 går på gaba receptorer
som vi alla vet, till saken har huvudvärk men framförallt så känns skallen så enormt varm
och det går inte över känns som man kört mdma i en vecka och hjärnan doppad i en fritös.

Finns det något sätt att fylla på gaba som man tex kan göra med serotonin med 5htp bananer etc?
är hyfsad påläst och det bör väl inte vara någon fara på taket bara ta det lugnt över midsommar
och hålla mig borta ifrån substanser... men är smått orolig för det här känns som Serotoninergt syndrom
beskrivs, har 5htp & benso hemma men det känns bara som kasta mer bensin på brasan lr?

har en hink med kallt vatten som ja kör ner huvudet lite då & då hjälper lite men tkr det borde
släppt vid det här läget men icke.... några tips?
Citera
2020-06-19, 06:24
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
postar här så slippar ja starta en ny tråd i "drog-akuten"

körde benzo, bra tjack & koks för ca 2 dygn sen och alkohol på det alla 3 går på gaba receptorer
som vi alla vet, till saken har huvudvärk men framförallt så känns skallen så enormt varm
och det går inte över känns som man kört mdma i en vecka och hjärnan doppad i en fritös.

Finns det något sätt att fylla på gaba som man tex kan göra med serotonin med 5htp bananer etc?
är hyfsad påläst och det bör väl inte vara någon fara på taket bara ta det lugnt över midsommar
och hålla mig borta ifrån substanser... men är smått orolig för det här känns som Serotoninergt syndrom
beskrivs, har 5htp & benso hemma men det känns bara som kasta mer bensin på brasan lr?

har en hink med kallt vatten som ja kör ner huvudet lite då & då hjälper lite men tkr det borde
släppt vid det här läget men icke.... några tips?
nja, är bara benso och alkohol som går på gaba, kokain och amfetamin går dock på noradrenalin och dopamin.
huvudvärken har säkert att göra med uttorkning, resterande symptom är troligtvis bara AT, finns inte så mycket man kan göra åt saken.
Citera
2020-06-19, 07:30
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
nja, är bara benso och alkohol som går på gaba, kokain och amfetamin går dock på noradrenalin och dopamin.
huvudvärken har säkert att göra med uttorkning, resterande symptom är troligtvis bara AT, finns inte så mycket man kan göra åt saken.

mjahaa blandar ihop gaba & dopamin , igår hade ja lite AT med det lindrades med
multibruss,några resorb & en näve benzo och även under ruset är ja noga med
få i mig minst en kebabrulle inc resorb & magnesium etc så pigg och glad är ja idag.

Nu känns det gött efter stått 30 min i duschen med iskallt vatten på skallen, men känner hur
fritösen kokar i skallen..Var sista gången man ja körde tjack & koks tsm även om de funkar för visa.
Tack för info Och glad midsommar lemon-skunk-420
Senast redigerad av Michael-ScarN 2020-06-19 kl. 07:33.
Citera
2020-06-19, 08:19
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
mjahaa blandar ihop gaba & dopamin , igår hade ja lite AT med det lindrades med
multibruss,några resorb & en näve benzo och även under ruset är ja noga med
få i mig minst en kebabrulle inc resorb & magnesium etc så pigg och glad är ja idag.

Nu känns det gött efter stått 30 min i duschen med iskallt vatten på skallen, men känner hur
fritösen kokar i skallen..Var sista gången man ja körde tjack & koks tsm även om de funkar för visa.
Tack för info Och glad midsommar lemon-skunk-420
gla midsommar på dig med
Citera
2020-06-23, 17:48
Medlem
Vad gäller förvaring av kokain. Hur länge kan man förvara det innan det blir dåligt? Förvaras i ett mörkt kassaskåp i rumstemperatur. Bor hemma så kan ej förvara i kyl/frys. Kommer åka på semester om ca 1 månad och fått chans att köpa sjyst ladd för en bra peng nu. Så frågan är om det är värt att slå till och spara eller om man ska strunta i det och köpa några dagar innan man drar?
Citera
2020-06-23, 20:39
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingenvatrorubre
Har du nån anaing om varför det kan vara så?
Det är vanliga symtom vid lättare stroke i nucleus lentiformis. Men det är ingen fara, vila en timme eller två.
Senast redigerad av HenryBaketiss 2020-06-23 kl. 20:41.
Citera
2020-06-23, 20:58
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
Även amfetatjack har inverkan på GABA-receptorer.

Dopaman har många funktioner.

Jag är Gud.
Citera
2020-06-23, 21:33
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBaketiss
Även amfetatjack har inverkan på GABA-receptorer.

Dopaman har många funktioner.

Jag är Gud.
jasså, agerar det agonist eller antagonist då?
Citera
2020-06-23, 21:44
Medlem
HenryBaketisss avatar
Citat:
jasså, agerar det agonist eller antagonist då?
Ingen aning, faktiskt. Men jag drar gissningen att det är varken eller.

Som jag nämnde innan: dopman har många funktioner.

Jag är Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in