Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-01-03, 00:13
Medlem
_virus_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Hmm, tja, jo. Fast jag motsätter mig att Ecstasy är en coctaildrog. Ecstasy är MDMA, punkt och slut. Är det nåt annat så är det inte ecstasy.

Inte för att jag menar att vara otrevlig, men din definition av ecstasy är rätt så både oviktig och felaktig. Piller som innehåller mdma är BRA ecstasy, men det finns gott om knappar som innehåller annat också men fortfarande är ecstasy. Tjack som blivit utblandat med t.ex. dextrosol är fortfarande tjack, eller hur? Det är inte bara saker som håller en renhet på 100% som kallas sitt egentliga namn.
Citera
2006-01-03, 00:37
Medlem
du borde kanske ta upp att flesta inte uppskattar drogen alls de första gångerna. Det är väl det som är kokainets gåta
Citera
2006-01-03, 00:58
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Fortsättning på FAQ om Kokain

Biverkningar av dopamin-bortfallet:

Nu kan jag ju enbart svara av egen erfarenhet där. Jag tycker självförtroendet rasar enormt. Efter utsöndringen av dopamin känner man sig tom och liten. Visst efter enbart en helkväll med kola är tomheten överkomlig. Fast efter många helger med kola kan man känna sig otroligt liten och med noll självförtroende.

Älskar alla kokain första gången?

Svar: Nej.
Det kan krävas många nätter innan du lär dig gilla/älska kolan och dess egenskaper.
Dels för att du inte drar rätt, och dels för att du drar ner allt i halsen. Mitt misstag de första gångerna. Och du kommer känna att du inte får de önskvärda underbara ruset du hör talas om och önskar dig.
En bra teknik kan vara att "bygga upp" ruset.
Dvs. du drar små linor med korta mellan rum, alltså inte med 40 min mellanrum utan kanske med 20-30 min mellan rum. Och då som sagt små linor, inte 0,1 grams, utan mycket mindre. Testa er fram!

Särskilda kännetecken för att du fått tag i bra kola:

Slicka på det eller gnugga in tandköttet med det och du kommer bli totalbedövad i käften.
Tyvärr blandar de flesta eller iaf många kranar ut det med tandläkarbedövning, och Xylocain som är ett lokalbedövande medel. Tyvärr har jag inga exakta siffror. Någon som vet?

.
Har lagt in följande nya frågor i FAQ'en. Ska oxå be en moderator flytta upp den så den hör ihop med den långa överst, då den är för lång ochinte går att fylla på mer.
Pga, trötthet glömde jag vara så smart att göra ett eget tomt Edit-inlägg under den.

NU ska/MÅSTE Fröken Myrslok knoppa, Zzzzzzzzz.. !!
Citera
2006-01-03, 01:48
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Fortsättning på FAQ om Kokain

Biverkningar av dopamin-bortfallet:

Nu kan jag ju enbart svara först av egen erfarenhet där. Jag tycker självförtroendet rasar enormt. Efter utsöndringen av dopamin känner man sig tom och liten. Visst efter enbart en helkväll med kola är tomheten överkomlig. Fast efter många helger med kola kan man känna sig otroligt liten och med noll självförtroende.
Enligt andra: Om du har bra psyke och inte är lagd för självömkan så klarar du dig fint, men de flesta gör det inte. Tja, det är på topp mest hela tiden men en liten törn får det efter en natt med kola. Däremot så går det över rätt snabbt. Drar slutsatsen att alla är olika och alla får olika svårt med avtändningen där. Precis som med alla andra droger. Vissa märker inget och vissa får en helvetisk AT.

Hur kan du göra för att minska ev. AT

Drick vatten under ruset. Svårt att tänka på då du ofta drar linorna på en krog eller under fest. Jag menar vem fan tänker på att dricka H2O under ett rus på fest.
Men jag lovar du kommer må så hemskt mycket bättre dagen efter, precis som med alkohol. Sen dagarna innan och efter och emellan rusen ät och sköt om kroppen riktigt, mycket frukt, som med E är bananer bra, då de omvandlas till 5-HTP. Sen om du ska vara igång länge, ät något, även om det bär emot. Du har ingen aptit, men kommer må så mycket bättre under AT'n och nergången om du har någon näring i kroppen.

.
Har nu lagt till ytterligare 2 viktiga frågor.
Citera
2006-01-03, 04:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _virus_
Inte för att jag menar att vara otrevlig, men din definition av ecstasy är rätt så både oviktig och felaktig. Piller som innehåller mdma är BRA ecstasy, men det finns gott om knappar som innehåller annat också men fortfarande är ecstasy. Tjack som blivit utblandat med t.ex. dextrosol är fortfarande tjack, eller hur? Det är inte bara saker som håller en renhet på 100% som kallas sitt egentliga namn.

Så du påstår att en knapp som innehåller säg DXM och MDA är ecstasy bara för att det kallas för det? I beg to differ. Ecstasy är det så kallade coin name som MDMA har precis som 5-MEO-DiPT kallas för foxy. Är det nåt annan än just det så är det nån som luras. Tjack slaget med dextro är tjack slaget med dextro, varken mer eller mindre. Men, visst - jag förstår vad du menar, jag tycker bara inte att du har rätt. Är mjölk blandat med O'boypulver fortfarande mjölk?
Citera
2006-01-03, 14:25
Bannlyst
Kanon BRA skriven FAQ, SLOKEN!!!

Riktigt bra läsning!

Lycka till med upphållet, btw. Det klarar du.
Citera
2006-01-03, 14:53
Medlem
Tjacktorskens avatar
Bra initiativ sloken. Har länge velat se FAQ's om både kokain och amfetamin.. Dels för att det är så jävla mycket noobs som frågar om samma saker i det här forumet. Men mest för att dumma småkids inte ska dra i sig för mycket och råka illa ut för att dem inte vet hur dem ska dosera. Småkids ska inte ta droger överhuvudtaget men jag tog själv droger innan jag fyllde 18 så jag är inte rätt killa att moralpredika.
Citera
2006-01-03, 17:35
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Stort tack till er båda, Tjacktorsken och Furio!

Alltid kul att skriva något som uppskattas.
Dock är den inte klar ännu, utan jag kommer editera, så länge frågor trillar in.

Tack för stöttningen om uppehållet oxå, och snygga pupiller oxå, Furio, btw.
Citera
2006-01-03, 21:43
Bannlyst
Citat:

Tack för stöttningen om uppehållet oxå, och snygga pupiller oxå, Furio, btw.
Tack, Sloken!
Du hade också snygga pupiller på din senaste avatar, nu har du en lång näsa, Fröken Myrslok.

Fresten, skulle du kunna tömma din inbox, den är full, så man kan skicka PM?
Citera
2006-01-05, 01:38
Medlem
fnattes avatar
"Ecstasy och MDMA: Vanlig kombo, har jag, hör o häpna inte testat själv. Men många vänner till mig säjer det är underbart. Lycka + ännu mer lycka enligt dem. Och så ännu mer speed!"

Jag och andra i min umgängeskrets tycker att det är helt värdelöst med
Kola + Mdma, då jag tagit kola innan mdma't så har jag inte fått någon
effekt alls av Mdma't.

Alltså varning för att ladda på innan man knaprar i sig e, slöseri.
Citera
2006-01-05, 17:13
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnatte
"Ecstasy och MDMA: Vanlig kombo, har jag, hör o häpna inte testat själv. Men många vänner till mig säjer det är underbart. Lycka + ännu mer lycka enligt dem. Och så ännu mer speed!"

Jag och andra i min umgängeskrets tycker att det är helt värdelöst med
Kola + Mdma, då jag tagit kola innan mdma't så har jag inte fått någon
effekt alls av Mdma't.

Alltså varning för att ladda på innan man knaprar i sig e, slöseri.
Hur blir det om man tar E, och sen efter några timmar drar man kola under några timmar? Typ under nergången på E? Kommer man tillbaka till euforin? Blir det öht någon lycka alls?
Mina vänner ska kanske skatta sig lyckliga då, jag får väl testa själv efter den 27 mars då kanske..
Citera
2006-01-05, 20:38
Medlem
Diamanten_s avatar
Jätte bra skrivet! Fick svar på mina frågor om detta iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in