Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-04, 19:49
Medlem
Kafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Precis som vanligt. Kanske lite tröttare då.

Åh jävlar
Citera
2006-11-09, 13:56
Medlem
Testar mitt spörsmål här istället då jag antar att jag var i fel tråd sist, det kanske har tagits upp tidigare i denna tråd också men det får bero.

Hur mycket liknar kokainruset amfetaminruset? Om man har haft dåliga upplevelser av längre tids amfetaminbruk såsom paranoida föreställningar o.d, är det hög sannolikhet att man får liknande besvär av kokain? Avser inte ett långtidsbruk, utan några näsor.

Vill också gärna, om ni orkar, ha en liten beskrivning av ett normalt koksrus, dvs tiden efter första linan fram till dess att det är dags att tanka.
Citera
2006-11-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G_Stöt
Testar mitt spörsmål här istället då jag antar att jag var i fel tråd sist, det kanske har tagits upp tidigare i denna tråd också men det får bero.

Hur mycket liknar kokainruset amfetaminruset? Om man har haft dåliga upplevelser av längre tids amfetaminbruk såsom paranoida föreställningar o.d, är det hög sannolikhet att man får liknande besvär av kokain? Avser inte ett långtidsbruk, utan några näsor.

Vill också gärna, om ni orkar, ha en liten beskrivning av ett normalt koksrus, dvs tiden efter första linan fram till dess att det är dags att tanka.

dom 2 går inte jämföra, tar du tjack en dag så måste du ta nästa mm. för att man ska orka/vilja gå ut å va normal..

tar du koks så är du precis som du va innan du tog dagen efter...
hur det känns - är du på festhumör å drar en så blir man några grader mer festsugen typ.. har jag tråkigt å drar så blir det inte så mycket tycker inte jag.
Citera
2006-11-09, 14:22
Medlem
Tack ska du ha Reptil. Men du det här att man blir helt återställd - det finns alltså ingen avtändning att tala om i den bemärkelsen då?
Citera
2006-11-09, 20:05
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Om man har haft dåliga upplevelser av längre tids amfetaminbruk såsom paranoida föreställningar o.d, är det hög sannolikhet att man får liknande besvär av kokain? Avser inte ett långtidsbruk, utan några näsor.

Nej. En timme eller två efter att du har tagit sista linan så bör du kunna äta och sova som en helt vanlig man.
Citera
2006-11-10, 14:26
Medlem
FallenAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebajser
stenar drar man inte i linor. man snokar upp skiten i en glaspipa. fan kuddrar du om din white-trash hora

Det kanske var stenar, som i hårt packat pulver, inte stenar som i "jag-är-en-hardcore-junkie-&-kokar-själv" Din lilla charmör där
Citera
2006-11-13, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Nej. En timme eller två efter att du har tagit sista linan så bör du kunna äta och sova som en helt vanlig man.

Låter förbannat utsökt. Tack.
Citera
2006-11-13, 19:02
Medlem
m96mafrs avatar
Citat:

Ska jag beskriva ruset med ett ord blir ordet "lycka". Avtändningen är i regel mycket snäll. Har man provat tjack så blir man garanterat nöjd med hur mycket bättre kokaruset är, så länge det nu varar.
Citera
2006-12-13, 19:54
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Vem vet, det kanske är riktig kola..
Därför så många vill vara skådisar..Hehe.. Nej men jag vet faktiskt inte, men skulle kanske gissa på krossad dextrosol, eller mjöl eller vad som helst som ser ut som vitt pulver och inte smakar allt för illa i halsen sen..

Mjöl är det nog inte. Gav mig på att snorta mjöl nån gång på mellanstadiet, började blöda näsblod som en galning.
Citera
2006-12-13, 20:06
Medlem
LeroyThugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MYRSLOKEN
Fortsättning på FAQ om Kokain

Biverkningar av dopamin-bortfallet:

Nu kan jag ju enbart svara först av egen erfarenhet där. Jag tycker självförtroendet rasar enormt. Efter utsöndringen av dopamin känner man sig tom och liten. Visst efter enbart en helkväll med kola är tomheten överkomlig. Fast efter många helger med kola kan man känna sig otroligt liten och med noll självförtroende.
Enligt andra: Om du har bra psyke och inte är lagd för självömkan så klarar du dig fint, men de flesta gör det inte. Tja, det är på topp mest hela tiden men en liten törn får det efter en natt med kola. Däremot så går det över rätt snabbt. Drar slutsatsen att alla är olika och alla får olika svårt med avtändningen där. Precis som med alla andra droger. Vissa märker inget och vissa får en helvetisk AT.

Hur kan du göra för att minska ev. AT

Drick vatten under ruset. Svårt att tänka på då du ofta drar linorna på en krog eller under fest. Jag menar vem fan tänker på att dricka H2O under ett rus på fest.
Men jag lovar du kommer må så hemskt mycket bättre dagen efter, precis som med alkohol. Sen dagarna innan och efter och emellan rusen ät och sköt om kroppen riktigt, mycket frukt, som med E är bananer bra, då de omvandlas till 5-HTP. Sen om du ska vara igång länge, ät något, även om det bär emot. Du har ingen aptit, men kommer må så mycket bättre under AT'n och nergången om du har någon näring i kroppen.

Älskar alla kokain första gången?

Svar: Nej.
Det kan krävas många nätter innan du lär dig gilla/älska kolan och dess egenskaper.
Dels för att du inte drar rätt, och dels för att du drar ner allt i halsen. Mitt misstag de första gångerna. Och du kommer känna att du inte får de önskvärda underbara ruset du hör talas om och önskar dig.
En bra teknik kan vara att "bygga upp" ruset.
Dvs. du drar små linor med korta mellan rum, alltså inte med 40 min mellanrum utan kanske med 20-30 min mellan rum. Och då som sagt små linor, inte 0,1 grams, utan mycket mindre. Testa er fram!

Särskilda kännetecken för att du fått tag i bra kola:

Slicka på det eller gnugga in tandköttet med det och du kommer bli totalbedövad i käften.
Tyvärr blandar de flesta eller iaf många kranar ut det med tandläkarbedövning, och Xylocain som är ett lokalbedövande medel. Tyvärr har jag inga exakta siffror. Någon som vet?

.
Ang AT på Koks, har funkat bra för mig hittills att ta lite brunt om morgonen när man vaknat. Huvudvärken (som jag får) försvinner, samt känns det så djävligt bra. =) Vet inte om det funkar likadant för er andra.
Citera
2006-12-13, 22:47
Medlem
Mr Oranges avatar
angående AT på kola vs tjack några stora skillnader under den fasen?
blir sjelv deprimerad och får hyfsad ångest på tjack men kola är nytt för mej o tänkte ta oskulden nu till nyår
Citera
2006-12-18, 01:08
Medlem
Dr.Jekylls avatar
En favorit fick jag levererad i helgen.
En snubbe hade köpt kola som skulle vara "ruskigt bra".
Det var så bra, sa han - att tandköttet inte ens domnar om man gnider in det med kolan. Det är ju allt de blandar ut med som gör så, inte kokainet påstod han självsäkert. Han var skitglad över sitt fina kola han betalat 900 kr/grammet för och tyckte att den extra hundralappen var ju ingeting. Hoppas det var bra vetemjöl...

Vet inte om detta är en vanlig urban myth, men jag vill ialllafall varna alla som hör detta att det är verkligen andra vägen om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in