Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-08, 15:10
  #1417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Jag är också tveksam till att köpa just nu.
Känns som återhämtningen har varit lite för snabb och stor sedan krashen.
Var väl mer väntat det skulle ske en rusnng lite senare på hösten.

Jag kommer köpa vid all tme high för då vet man det kommer gå över och förbi.

Är du alltså tveksam till att köpa nu när den ligger på 3000 men om den går upp till ath, ca 4500 så köper du?
Citera
2021-08-08, 15:15
  #1418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 951002
Är du alltså tveksam till att köpa nu när den ligger på 3000 men om den går upp till ath, ca 4500 så köper du?

Vet du vad en bulltrap är?
Iaf så kan jag förklara lite.
Efter en stor dump så kan priset gå upp ganska mycket, men det finns inte tillräckligt med köpkraft och man når inte i närheten av ATH.
De kommande dagarna och veckorna blir intressanta.

Vi har sett flera bulltraps förut där folk tror att vi ska upp på samma nivåer som innan man det failar.
Når vi ny ATH så är det bekräftelse på att vi är i stark bullrun och inte någon bulltrap.

Självklart kan det va köpläge nu, jag säger 50/50 faktiskt.
Men jag orkar själv inte chansa för om det går ner härifrån kan vi mycket väl få vänta ett bra tag innan det går uppåt igen.
Citera
2021-08-08, 16:17
  #1419
Medlem
Hört talas om en dubbeltopp?

Alla är fria att använda sina pengar som de vill, men om du vill bli rik så överlåt förvaltningen av dina pengar till någon annan.
Citera
2021-08-09, 16:42
  #1420
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Jag är också tveksam till att köpa just nu.
Känns som återhämtningen har varit lite för snabb och stor sedan krashen.
Var väl mer väntat det skulle ske en rusnng lite senare på hösten.

Jag kommer köpa vid all tme high för då vet man det kommer gå över och förbi.
Satan vilket korkat uttalande, det tar nog priset. Hoppas ingen är dum nog att lyssna på dig. Har du hört talas om dubbeltopp?
Citera
2021-08-09, 17:17
  #1421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Satan vilket korkat uttalande, det tar nog priset. Hoppas ingen är dum nog att lyssna på dig. Har du hört talas om dubbeltopp?

Haha, om någon är dum så är det du.
Du vet för fan inte ens vad en dubbeltopp är.

En dubbeltopp är inte något som sker med mågra månaders mellanrum.
Dessutom är en dubbeltopp 2 olika all time high.
Det innebär alltså att om första toppen var på 4200 usd så kommer andra toppen ligga kanske kring 6000-8000 usd eller så.

Lär om, lär rätt.
Citera
2021-08-09, 17:46
  #1422
Medlem
se_där...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Haha, om någon är dum så är det du.
Du vet för fan inte ens vad en dubbeltopp är.

En dubbeltopp är inte något som sker med mågra månaders mellanrum.
Dessutom är en dubbeltopp 2 olika all time high.
Det innebär alltså att om första toppen var på 4200 usd så kommer andra toppen ligga kanske kring 6000-8000 usd eller så.

Lär om, lär rätt.
A double top is an extremely bearish technical reversal pattern that forms after an asset reaches a high price two consecutive times with a moderate decline between the two highs.

Läs på mer här:
https://www.investopedia.com/terms/d/doubletop.asp
Citera
2021-08-09, 18:44
  #1423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Haha, om någon är dum så är det du.
Du vet för fan inte ens vad en dubbeltopp är.

En dubbeltopp är inte något som sker med mågra månaders mellanrum.
Dessutom är en dubbeltopp 2 olika all time high.
Det innebär alltså att om första toppen var på 4200 usd så kommer andra toppen ligga kanske kring 6000-8000 usd eller så.

Lär om, lär rätt.
Väldigt nära att rapportera ditt inlägg som trams.
Citera
2021-08-09, 20:29
  #1424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
Väldigt nära att rapportera ditt inlägg som trams.

Vänligen visa mig en dubbeltopp där andra toppen INTE varit mycket högre än den första.

Dubbeltopp menas under en 4 års cykel.
Så vi såg första toppen i vintras.
Nu är vi MÖJLIGEN uppåtgående igen och kan kanske se en andra top i början av 2022 eller.
Men som sagt en dubbeltopp

Detta här är en dubbeltopp: https://pbs.twimg.com/media/E2FU99aWUAQNUuG.png
Citera
2021-08-09, 20:45
  #1425
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Jag är också tveksam till att köpa just nu.
Känns som återhämtningen har varit lite för snabb och stor sedan krashen.
Var väl mer väntat det skulle ske en rusnng lite senare på hösten.

Jag kommer köpa vid all tme high för då vet man det kommer gå över och förbi.

Okej, är det därför du hade väntat i 6h på dina BTC igår?
(FB) Bitcoins från BTCX har inte kommit fram

Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Haha, om någon är dum så är det du.
Du vet för fan inte ens vad en dubbeltopp är.

En dubbeltopp är inte något som sker med mågra månaders mellanrum.
Dessutom är en dubbeltopp 2 olika all time high.
Det innebär alltså att om första toppen var på 4200 usd så kommer andra toppen ligga kanske kring 6000-8000 usd eller så.

Lär om, lär rätt.

Riktigt skrämmande hur clueless du är, det krävs en snabb googling för att ta reda på vad en double top/bottom är men det är tydligen för krävande för dig.

https://www.investopedia.com/terms/d...and-bottom.asp

Läs på och lär dig litegrann innan du börja kasta smörja omkring dig. Sen skulle jag verkligen rekommendera dig att HODLa istället för att tradea baserat på din "knowledge" och random twitter/youtube konton, är som gjort att förlora pengar.
Citera
2021-08-10, 02:51
  #1426
Medlem
stickadhalsduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryLarry
32-50 ETH är en lagom investering för medelsvensson. Dock är medelsvensson inte samma sak som mediansvensson, så alla har inte ens dessa pengar. Svårt att investera något man inte har.

Tack för påminnelsen att detta faktiskt är flashback. Normala svennar har ju såklart en miljon sek liggandes att kasta in i ETH. Förövrigt bor jag i USA och har en lön som definitiv är högre än medelsvensson men dessvärre sitter jag trotts detta inte inne på $100K som jag är villig att investera i ETH.
Citera
2021-08-10, 03:01
  #1427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stickadhalsduk
Tack för påminnelsen att detta faktiskt är flashback. Normala svennar har ju såklart en miljon sek liggandes att kasta in i ETH. Förövrigt bor jag i USA och har en lön som definitiv är högre än medelsvensson men dessvärre sitter jag trotts detta inte inne på $100K som jag är villig att investera i ETH.
Du har åtminstone tagit med dig jantelagen dit. Hoppas du hittat någon kompis som orkar med dig ändå.

Fetmarkerat är ditt beskymmer, ingen annans.

EDIT: Någon som inte är du kanske förtjänar en bättre förklaring. Det är markant större skillnad mellan fattig/rik i Sverige än i USA, per gini index. Vi tävlar med Ryssland, inte USA. Medelsvensson har alltså det hyfsat bra ställt. Mediansvensson har det dåligt ställt. Stickadhalsduk skulle antagligen ligga över median men under medel i Sverige.
__________________
Senast redigerad av LarryLarry 2021-08-10 kl. 03:04.
Citera
2021-08-10, 05:26
  #1428
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Okej, är det därför du hade väntat i 6h på dina BTC igår?
(FB) Bitcoins från BTCX har inte kommit fram



Riktigt skrämmande hur clueless du är, det krävs en snabb googling för att ta reda på vad en double top/bottom är men det är tydligen för krävande för dig.

https://www.investopedia.com/terms/d...and-bottom.asp

Läs på och lär dig litegrann innan du börja kasta smörja omkring dig. Sen skulle jag verkligen rekommendera dig att HODLa istället för att tradea baserat på din "knowledge" och random twitter/youtube konton, är som gjort att förlora pengar.

Sergiorant har rätt men du förstår inte vad han menar.
En dubbeltopp under en bullrun är där vi ser en topp, priset går ner kraftigt under några månader eller så för att sedan ta nya tag och göra en ny, högre topp. Dubbletopp på kortare persepektiv och ren trading är inte vad vi menar, för sådant händer hela tiden inom alla marknader, itne bara krypto.

Det har diskuterats av många som kan TA att detta är en marknadascycle likt 2013 och inte en blow off top like 2017.

En stor förklaring till detta är att bitcoin har blivit populär investering bland företag.
Det blir liksom början på en ny fas.
Kollar man på en som Benjamin Cowen så säger han det är förlängt.
Alltså att det går långsammare och att vi möjligtvis får se en bullrun top 2022.

Ingen vet säkert, men det är ju väldigt tydligt att 30k USD bitcoin var väldigt lågt och många anser det var botten på denna cycle.
Brukar va så att botten på en cycle brukar va där föregående cycletopp slutade.
Förra slutade kring 20k usd, så helt osannolikt är det väl inte att vi någon gång under de kommande 3.5 åren faller ner till under 30k.
__________________
Senast redigerad av etan1112 2021-08-10 kl. 05:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback