Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-27, 17:00
  #49
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Vem lyssnar på folk med drogproblem tror du??
Lever du i en fantasivärld????

Du som säkert lever i en fantasi värld där alla som burkar droger är "problematiska " Vakna upp ur din koma och se verkligheten i stället.
Citera
2017-05-27, 22:01
  #50
Medlem
Det är en vanlig myt att man inte känner sig bäng första gången man röker. Det beror med stor säkerhet på att de allra flesta inte röker rätt första gången. Att andas in rök djupt ner i lungorna är inte det lättaste.

I kombination med kasst röka och överdrivna förväntningar på ruset så är det inte konstigt att myten spridits vidare.
Citera
2017-05-27, 22:06
  #51
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowban
Det är en vanlig myt att man inte känner sig bäng första gången man röker. Det beror med stor säkerhet på att de allra flesta inte röker rätt första gången. Att andas in rök djupt ner i lungorna är inte det lättaste.

I kombination med kasst röka och överdrivna förväntningar på ruset så är det inte konstigt att myten spridits vidare.
Precis. Men man tycker ju att myten borde dö ut. Hör folk inte hur jävla knepigt det låter liksom? vissa tror att man måste "aktivera" cannabinoid systemet. Som redan är aktiverat från födseln.
Det vore ju konstigt om det nu skulle behövas, det vore ju som att man måste dricka alkohol ett par gånger innan alkohol funkar. Lr vad det nu är för drog. Idioti helt enkelt.
Citera
2017-05-29, 00:34
  #52
Medlem
Erkliings avatar
Det är inte alls ovanligt att man inte känner någonting alls de första gångerna, har troligen med cannabisreceptorerna att göra. Om du verkligen vill testa på så får du nog ge det ett par försök åtminstone.
Citera
2017-05-29, 21:04
  #53
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkliing
Det är inte alls ovanligt att man inte känner någonting alls de första gångerna, har troligen med cannabisreceptorerna att göra. Om du verkligen vill testa på så får du nog ge det ett par försök åtminstone.
Tror alla som inte känner röker fel eller får tag på riktigt skit. Jag och alla jag känner som röker kände av REJÄL effekt första gången.
Citera
2017-05-30, 02:02
  #54
Medlem
Erkliings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Tror alla som inte känner röker fel eller får tag på riktigt skit. Jag och alla jag känner som röker kände av REJÄL effekt första gången.

Har upplevt tillfällen då folk inte känt något alls, men efter de testat 3-4 gånger(av samma) röka så har de blivit riktigt stekta. Tror snarare det är en individfråga, om receptorerna blivit aktiverade eller ej.

Har väldigt svårt att tänka mig att det går att röka fel, så länge röken når lungorna så kommer kroppen ta upp THC:t. Men man kan ju givetvis testa bong, de verkar funka i alla lägen vad jag personligen varit med om iaf.
Citera
2017-05-30, 12:09
  #55
Medlem
Jag tror många som inte har problem att dra ordentliga lungor fulla inte förstår vilka svårigheter vissa har med att röka.

Jag vänner som efter flera år fortfarande inte förstår skillnaden på munbloss och halsbloss.
Citera
2017-05-30, 13:55
  #56
Medlem
Testa röka vattenpipa kanske? De smakar ju gott iaf till skillnad från vanliga cigg imo
Citera
2017-05-30, 15:21
  #57
Medlem
JavalangIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowban
Det är en vanlig myt att man inte känner sig bäng första gången man röker. Det beror med stor säkerhet på att de allra flesta inte röker rätt första gången. Att andas in rök djupt ner i lungorna är inte det lättaste.

I kombination med kasst röka och överdrivna förväntningar på ruset så är det inte konstigt att myten spridits vidare.

Det här är kanske sant för en del, men i mitt fall var det snarare tvärtom. Jag kände inte särskilt mycket någonting de första 6-7 gångerna jag försökte mig på att röka cannabis. Läste bland annat här på Flashback att det var vanligt att "ha för höga förväntningar på ruset" och beskrivningarna jag hade hört var att "man ser färger starkare och musiken blir bättre", typ. Och med lite placeboeffekt och ibland en gnutta alkohol inblandat kände jag mig väl en smula påverkad av rökat. Det kändes inte så mycket men jag antog att jag hade haft just för höga förväntningar på ruset.

När det väl slog första gången (rökte rent i pipa och tog rejäla bloss) var det något helt nytt. I början fick jag den klassiska nojan "tänk om jag hamnat i en haschpsykos precis som de sa i skolan!" Jag blev helt överrumplad och det var ingen trevlig upplevelse, först efter några timmar när det värsta ruset lagt sig kunde jag njuta av det.

För att sammanfatta det hela: oavsett anledning är det väldigt vanligt att inte känna något de första gångerna man röker på. När det väl slår kan det bli för mycket så man ska alltid ta det lite lugnt om man inte är en van användare.
Citera
2017-05-30, 15:54
  #58
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkliing
Har upplevt tillfällen då folk inte känt något alls, men efter de testat 3-4 gånger(av samma) röka så har de blivit riktigt stekta. Tror snarare det är en individfråga, om receptorerna blivit aktiverade eller ej.

Har väldigt svårt att tänka mig att det går att röka fel, så länge röken når lungorna så kommer kroppen ta upp THC:t. Men man kan ju givetvis testa bong, de verkar funka i alla lägen vad jag personligen varit med om iaf.

receptorerna är alltid aktiverade, så kan folk glömma den myten nån gång... oavsett om du inte röker cannabis så är dina receptorer aktiverade, en av kroppens naturliga endocannabinoider heter tex "anandamide" en skröna att receptorerna inte skulle vara aktiverade sen innan. låter väldigt ologiskt också. så fungerar inga andra droger, så varför skulle cannabis göra det. det är som att du skulle behöva dricka alkohol innan ditt "GABA" system skulle funka.
Citera
2017-05-30, 18:55
  #59
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
receptorerna är alltid aktiverade, så kan folk glömma den myten nån gång... oavsett om du inte röker cannabis så är dina receptorer aktiverade, en av kroppens naturliga endocannabinoider heter tex "anandamide" en skröna att receptorerna inte skulle vara aktiverade sen innan. låter väldigt ologiskt också. så fungerar inga andra droger, så varför skulle cannabis göra det. det är som att du skulle behöva dricka alkohol innan ditt "GABA" system skulle funka.

Jag har hört den skrönan många gånger och jag har aldrig riktigt trott på den. Det handlar mest om att man röker fel till att det är skitröka och att man har för höga förväntningar.
Citera
2017-07-06, 23:31
  #60
Medlem
Jag har rekt I 5-6år med hundratals och 90% känner inget första gången Dem röker detta beror på att en viss grej I hjärnan ska aktiveras innan man blir hög
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback