Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-29, 04:35
  #121
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Indy 500 fick massvis med extra tittare detta året. Efter detta racet har nog alla insett att Honda inte kan bygga racingmotorer till bilar på högsta nivå.

Honda i F1
Citat:
1986 vann man konstruktörsmästerskapet med Williams
1987 vann man förar- och konstruktörsmästerskapet med Williams.
McLaren-Honda vann förar- och konstruktörsmästerskapen 1988, 1989, 1990 och 1991.

Det är lite som för alla teamen om vi nu ska diskutera förmågan att skapa de bästa motorerna.

Alonsos bil var bevisligen lite för påställd för att hålla racet ut.

Honda är den enda motorleverantören som hängt med sedan starten av Indy-racing år 1994 så visst har de en massa segrar och triumfer.

I nutid har det ju gått i stå gällande F1-motorerna.

T.ex. Ferrari har haft riktigt långa svackor de med.
__________________
Senast redigerad av Ha4kioskvaltareJ 2017-05-29 kl. 04:38.
2017-05-29, 19:19
  #122
Medlem
smoerreboms avatar
Tuffa omkörningar av Castroneves innan Sato tog honom, Satos bil såg lite starkare ut sen.

Jag såg bara sista femti varven typ, rätt slarvigt fram till sista tio och mitt intryck var att slip streamen såg lite svagare ut än tidigare?

Jävligt kul med Sato, en underbar människa och en riktig gentleman vad annars kan man vänta sig från Japan, jag bifogar denna film från Sao Paolo 2013 med ett fint minne, se direkt efter målgång. Att en racer reagerar på detta viss instinktivt i den situationen är mycket ovanligt.
https://www.youtube.com/watch?v=SVl2PuojmJg&t=403s
2017-05-29, 19:39
  #123
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Honda i F1


Det är lite som för alla teamen om vi nu ska diskutera förmågan att skapa de bästa motorerna.

Alonsos bil var bevisligen lite för påställd för att hålla racet ut.

Honda är den enda motorleverantören som hängt med sedan starten av Indy-racing år 1994 så visst har de en massa segrar och triumfer.

I nutid har det ju gått i stå gällande F1-motorerna.

T.ex. Ferrari har haft riktigt långa svackor de med.

Vem bryr sig vad de gjorde på 80-talet när vi snackar dagens resultat?
2017-05-29, 22:59
  #124
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Vem bryr sig vad de gjorde på 80-talet när vi snackar dagens resultat?

Resultatlistan visar att Sato vann med just en Hondamotor. Ville mer påvisa att det är svårt att alltid ligga steget före inom sådan här extrem materialsport.
2017-06-02, 10:53
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Tuffa omkörningar av Castroneves innan Sato tog honom, Satos bil såg lite starkare ut sen.

Jag såg bara sista femti varven typ, rätt slarvigt fram till sista tio och mitt intryck var att slip streamen såg lite svagare ut än tidigare?

Jävligt kul med Sato, en underbar människa och en riktig gentleman vad annars kan man vänta sig från Japan, jag bifogar denna film från Sao Paolo 2013 med ett fint minne, se direkt efter målgång. Att en racer reagerar på detta viss instinktivt i den situationen är mycket ovanligt.
https://www.youtube.com/watch?v=SVl2PuojmJg&t=403s

Det man kunde se ang slipstreamen var att förutom på omstarten då det kunde bli dragrace ner till T1 och T3 så tog det 2-3 varv för att komma nära nog för att verkligen få den boosten bakom..

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback