2017-05-20, 16:05
Medlem
har lån hos klarna, everydayplus och monetti. sammanlagt är det ca 35 tusen. skulle kännas bättre om allt var samlat på samma ställe. hur ska jag göra tycker ni? och hos vilka? eftersom jag inte kan göra det hos min egna bank swedbank
Senast redigerad av mnish 2017-05-20 kl. 16:08.
Citera
2017-05-20, 16:26
Medlem
ElvisFans avatar
Fan, du tror inte det skulle kännas bättre att betala av skiten? Jobba extra och bli av med skulden! Säkert skitlån du supit upp.
Citera
2017-05-20, 17:08
Medlem
Browngreeneyess avatar
har man inte råd ska man inte köpa saker så enkelt är det...om du samlar allt så får du ju en ränta på hela klumpen, samla lånet och gör upp en budget för hur du ska betala av det så fort som möjligt annars kanske vi får se dig i lyxfällan
Citera
2017-05-20, 17:37
Medlem
y.ys avatar
Betala av skiten bara, ta dem i storleksordning och börja med det minsta lånet först.

De som börjar med 'samlingslån' eller 'hopbakslån' brukar mest gå ner sig mer i skuldträsket. Det kan vara matemariskt optimalt men helt fel beteendevetenskapligt eller psykologiskt.

Du skriver själv att det skulle kännas bättre att bara ta ett lån till. På samma vis som en alkolist skulle känna sig bättre av att ta några öl. Bara några då, bara en till, bara ett lån till. Bara ett lån till så känns det bättre.

Akta dig för det, lycka till.
Citera
2017-05-20, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
har lån hos klarna, everydayplus och monetti. sammanlagt är det ca 35 tusen. skulle kännas bättre om allt var samlat på samma ställe. hur ska jag göra tycker ni? och hos vilka? eftersom jag inte kan göra det hos min egna bank swedbank

Håller med övriga, betala av istället. Jobba hårt 2 månader så är skulderna borta sen. Förutsatt att du har ett jobb då
Citera
2017-05-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av y.y
Betala av skiten bara, ta dem i storleksordning och börja med det minsta lånet först.

De som börjar med 'samlingslån' eller 'hopbakslån' brukar mest gå ner sig mer i skuldträsket. Det kan vara matemariskt optimalt men helt fel beteendevetenskapligt eller psykologiskt.

Du skriver själv att det skulle kännas bättre att bara ta ett lån till. På samma vis som en alkolist skulle känna sig bättre av att ta några öl. Bara några då, bara en till, bara ett lån till. Bara ett lån till så känns det bättre.

Akta dig för det, lycka till.
amen på det alltså. du har rätt, det kommer bara bli värre. det är lätt att få ''ett lån till så blir allt bättre'' tänket, och det är farligt
Citera
2017-05-25, 20:26
Medlem
helvete. tog smslån från risicum

så nu är det
klarna
everydayplus
monetti
risicum
netonnet kredit

sammanlagt 40 tusen kanske

ska jag ta samlingslån/hopbakslån ?! blir för mycket att hålla reda på vilket kommer resultera i att man glömmer betala räkningarna
Citera
2017-05-26, 14:56
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Bara om du kan få det från en riktig bank. Om du tar ett "hopbakslån" till samma vansinniga ränta som de lån du redan har sitter du ju i samma skit som idag. Om du kan få ett lån från din bank med bättre ränta kan det vara värt det. Annars är det bara att bita i det sura äpplet, sluta konsumera skit och börja betala tillbaka. Och ta för i helvete inga fler lån!
Citera
2017-05-26, 15:26
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
helvete. tog smslån från risicum

så nu är det
klarna
everydayplus
monetti
risicum
netonnet kredit

sammanlagt 40 tusen kanske

ska jag ta samlingslån/hopbakslån ?! blir för mycket att hålla reda på vilket kommer resultera i att man glömmer betala räkningarna

Vaddå glömmer betala räkningarna? Det låter som du borde omyndigförklaras?

Vad är det du lånar till?
Sök hjälp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in