Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-26, 02:21
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Samma för mig när jag röker och det är helt normalt

Ahh, jag vet Snubblade över det i förbifarten, inget jag öht oroat mig för, damn.. Hjärtat klarar ena jävla påfrestningar, klarar ju att öka / sänka frekvensen med 100tals procent under längre sträckor...

Men jobbade du inom medicin eller? Du verkar ju jävligt knoddig på det!

P.S - Är det inte lite lustigt att även det är väldigt individuellt? Jag har en kompis, som om han sitter och röker knappt kan ställa sig upp förrän efter 5 minuter efter utan att svimma...
Citera
2017-06-26, 02:28
  #26
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMe420
Ahh, jag vet Snubblade över det i förbifarten, inget jag öht oroat mig för, damn.. Hjärtat klarar ena jävla påfrestningar, klarar ju att öka / sänka frekvensen med 100tals procent under längre sträckor...

Men jobbade du inom medicin eller? Du verkar ju jävligt knoddig på det!

P.S - Är det inte lite lustigt att även det är väldigt individuellt? Jag har en kompis, som om han sitter och röker knappt kan ställa sig upp förrän efter 5 minuter efter utan att svimma...
Studerar samt kombinerar med jobb.
Hjärtat är vår starkaste muskel
Ang din kompis så tror jag att han lider av hypotomi samt ett lågt blodsocker.
Må bäst, cheers.
Citera
2017-06-26, 02:29
  #27
Medlem
Blev fel där..
__________________
Senast redigerad av GreenMe420 2017-06-26 kl. 02:32.
Citera
2017-06-26, 02:50
  #28
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMe420
Blev fel där..
Jag han aldrig läsa tyvärr, men om du undrar över någonting så kan jag försöka svara så gott jag kan
Det enda jag inte vill göra är att försöka ställa någon diagnos, utan endast spekulationer.
Din kompis är det nog inte någon fara med men han kanske borde gå och kolla blodsocker som en enkel urinsticka kan fastställa.
I fall han är orolig över att cb ska synas så kikar man ej efter det, även om drogmissbruk finns i journal.
Kan iofs förekomma, men då handlar det lite mer om allvarligare ting som kan bli fatala.
Alltså väldigt ovanligt.
Mvh.
Citera
2017-06-26, 02:58
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Jag han aldrig läsa tyvärr, men om du undrar över någonting så kan jag försöka svara så gott jag kan
Det enda jag inte vill göra är att försöka ställa någon diagnos, utan endast spekulationer.
Din kompis är det nog inte någon fara med men han kanske borde gå och kolla blodsocker som en enkel urinsticka kan fastställa.
I fall han är orolig över att cb ska synas så kikar man ej efter det, även om drogmissbruk finns i journal.
Kan iofs förekomma, men då handlar det lite mer om allvarligare ting som kan bli fatala.
Alltså väldigt ovanligt.
Mvh.

Ja, nu när du säger det så har ju den människan kosthållning som är rent utav patetiskt, jag kan fan dra 2 gram tjack på en dag och ändå äta mer regelbundet än honom... :'D
Citera
2017-06-26, 03:20
  #30
Avstängd
DiegoCostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMe420
Ja, nu när du säger det så har ju den människan kosthållning som är rent utav patetiskt, jag kan fan dra 2 gram tjack på en dag och ändå äta mer regelbundet än honom... :'D
Jo, det handlar kanske om att eran metabolism skiljer sig också.
Vissa personer kan ens ej äta nyktra knappt, pga olika gastrovariablar.
Tränar du mycket kanske det skulle kunna förklara saken.

Det tar vi en fet på
Citera
2017-06-26, 14:28
  #31
Medlem
PappaPundares avatar
Jag får alltid svinhög puls i börja av ruset, oavsett om jag nojar eller inte.
Så fort jag når upp en viss tolerans minskas det till aningen förhöjd puls istället för bultande hjärta.
Vad jag än gör kommer nog det här inte försvinna eftersom jag har rökt på i stort sett dagligen en 8-9 månaders period kanske till och med närmare 10 månaders period om man lägger ihop alla pauser jag har haft emmellanåt men för det mesta för att jag antingen inte hade pengar eller för att jag drog tjack istället.
(Sorry om ni inte fattade den där krångliga meningen, är fett stenad just nu)
Den höga pulsen jag får är ju till viss del helt normalt då man får en aning högre puls av cannabis vilket tydligen ska vara helt normalt.
Men det har i sin tur triggat igång en full blown panikångestattack hos mig säkert nu hundratals gånger.
Det har varit bara vissa perioder jag har kunnat röka på och inte känna någon form av liten inre panik i början av ruset.
Och dessa perioder har varit då jag har rökt som absolut mest.
Så jag vet inte hur jag ska kunna sluta noja helt för det inträffar bara när jag röker sönder som fan en lång period då kan jag tillslut sluta noja helt.
Men så fort jag har ett uppehåll kan det komma tillbaka.
Citera
2017-06-27, 19:13
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Det är verkligen inte illa! Damn.

Blodtryck påverkar puls och det är alltid smart att försöka hitta så många variablar som möjligt, men det kanske var oft då pulsen var den som efterfrågades.
Må väl.

Tack! All fakta som relaterar utan off topic är välkommet enligt reglerna vad jag har förstått. Du verkar påläst
Citera
2017-06-30, 14:15
  #33
Avstängd
Min höjs med 10 på en vanlig dag, när jag har varit stressad och lightar en fredsholk efter jobbet så sänks den faktiskt med några slag, skönt!
Citera
2017-07-01, 12:44
  #34
Avstängd
FrassesTigrars avatar
jag röker 15 gram TOP NOTCH varje dag och min puls ändras INGET. det är något fel på ert marijuana om ni får högre puls.
Citera
2017-07-01, 18:16
  #35
Medlem
Puffpazzs avatar
Håller inte direkt koll på pulsen men den ökar när jag röker, bryr jag mig nej. Det är normalt
Citera
2017-07-01, 18:21
  #36
Medlem
Puffpazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
jag röker 15 gram TOP NOTCH varje dag och min puls ändras INGET. det är något fel på ert marijuana om ni får högre puls.
Haha, vadå fel på ert marijuana? Du är förmodligen så jävla beng att du aldrig tänkt efter
__________________
Senast redigerad av Puffpazz 2017-07-01 kl. 18:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback