• 1
  • 2
2017-05-18, 18:47
Medlem
LaScalas avatar
Nu är det dags igen. Ytterlgiare en liten som ingen vakat över?
Är det nån som vet nåt mer? Vad det är för damm t ex.

http://www.expressen.se/gt/livlost-b...ttad-vid-damm/

Larmet kom via SOS klockan 17.19. Ambulans och polis har larmats till platsen, dock inte räddningstjänsten.

– Vi har inte kallats dit, säger Mikael Bengtsson, vid räddningstjänsten Västra Skaraborg.

Sannolikt för att barnet redan var uppdraget ur vattnet i samband med själva larmet.

Polisens informatör vill inte går ut med detaljer på till exempel barnets ålder av hänsyn till de anhöriga.

Det finns ännu inga uppgifter hur olyckan har gått till.
Citera
2017-05-18, 19:16
Medlem
det finns nog fler olika dammar i Lindköping . en 22 årig man förra våren vid golfbana . detta är kanske en annan anläggning . barn brukar inte vara på golfbanor . ska söka lokalpress och se om jag hittar addressen .
Citat:
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.53...drunkningslarm
lidköping
Citat:
Larmet om drunkningen kom klockan 17.19 och enligt uppgifter till SOS Alarm hade då ett barn hittats livlöst i någon form av vattendrag i Tun.
Citera
2017-05-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
det finns nog fler olika dammar i Lindköping . en 22 årig man förra våren vid golfbana . detta är kanske en annan anläggning . barn brukar inte vara på golfbanor . ska söka lokalpress och se om jag hittar addressen .

Lindköping?? Lidköping idag.

Och mannen vid golfbanan var i Linköping.

Just d...
Senast redigerad av charliemike 2017-05-18 kl. 19:46. Anledning: stavning
Citera
2017-05-18, 21:05
Medlem
[
Citat:
QUOTE=charliemike|60771728]Lindköping?? Lidköping idag.

Och mannen vid golfbanan var i Linköping.

Just d...
[/quote]
ja och i närheten av någon L-köping hade en man kastat ett ettårigt barn ner vid en kraftverk eller vad det nu var för anläggning . finns det möjligtvis någon som vet vart vattendammet vi pratar om i tråden ligger . jag har tittat på kartor runt Tun men hittar inte något . kanske är en mindre damm eller bassäng . antagligen vill inte polisen lämna ut mer information före de anhöriga är kontaktade och hur det gick för barnet vet vi väl ännu inte . kollade på facebook lokaltidningens sida men ingen kommentar som gav mer info om stället olycksplatsen. .
inte mycket att säga när det inte finns information . kan vara olycka men även annat då det är så tyst olycksbådande tystnad ..
Citera
2017-05-18, 21:06
Medlem
Jeppeboypros avatar
Platsen är alltså utanför Lidköping, i byn Tun.
Citera
2017-05-18, 21:32
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppeboypro
Platsen är alltså utanför Lidköping, i byn Tun.
Ja ,som det står i nyheterna därifrån men vilket vattendrag damm ligger där . jag hittade bara sjöar längre bort från orten på kartan. är det nån sjö mindre sån tjärn i byn ?.
Citera
2017-05-18, 21:40
Medlem
Jeppeboypros avatar
Enligt SR är barnet nu vid liv (Vilket kanske inte var så oväntat med tanke på att larmet inkommit strax efter 17-tiden, och att barnet transporterades med ambulanshelikopter vid straxt före 19-tiden?)

Citat:
Vid 20.30 på torsdagskvällen uppger polisen att barnet är vid liv.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6699639
Citera
2017-05-18, 22:13
Medlem
JA barnet verkar vara vid liv vårdas på iva där enl Expressens med . . hoppas det inte blev hjärnskadat .

Citat:
Vid 22-tiden vårdades barnet fortfarande på intensiven.http://www.expressen.se/gt/livlost-b...ttad-vid-damm/
Citera
2017-05-18, 22:25
Medlem
Kan någon nu visa vart olyckan skedde med kartlänk eller bild på platsen .vad var det för vattensamling ?
Citera
2017-05-18, 23:09
Medlem
Fan va skönt att barnet verkat klarat sig!
Citera
2017-05-19, 00:02
Medlem
Idag var ju rena sommarvärmen med ca 26-27 gr varmt så kan ju ha sån förklaring varför några barn kanske tog ett dopp .blir så i helgen med på några orter . jag tycker följ med barnen till badet .
Citera
2017-05-19, 13:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth

Golfbanan var i Linköping. Detta barn har ramlat i en damm i Lidköping. Lindköping finns inte...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in