• 1
  • 2
2017-05-18, 17:07
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Vad fasen håller de på med. Berikare och rånförsök eller? Tredje våningen är ganska högt, kan gå mycket illa. Han måste ha varit rejält rädd.

http://www.sydsvenskan.se/2017-05-18...n-i-lagenheten

Citat:
En 14-årig pojke hoppade från tredje våningen när flera personer tog sig in i en lägenhet på Gymnasistgatan. Pojken fördes till sjukhus och flera misstänkta är gripna.

Citat:
Några tar sig in i lägenheten och då hoppar 14-åringen ut från lägenheten. Han hoppar från balkongen, säger Stephan Söderholm, pressinformatör vid polisens ledningscentral.
Enligt uppgift ska det vara fem män som tog sig in i lägenheten.
– Vi kommer dit och då grips flera personer som har tagit sig in i lägenheten, säger Stephan Söderholm.
Citera
2017-05-18, 17:58
Medlem
Lydans avatar
Är vi säkra på att det inte var kommunen som bröt sig in för att ge bostaden åt en migrant?

Skämt åsido, antagligen är väl inte 14-åringen helt oskyldig. Eller så var hans familj rik, och han har läst om vad man kan utsättas för här.
Citera
2017-05-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Är vi säkra på att det inte var kommunen som bröt sig in för att ge bostaden åt en migrant?

Skämt åsido, antagligen är väl inte 14-åringen helt oskyldig. Eller så var hans familj rik, och han har läst om vad man kan utsättas för här.

Rika bor inte på Gymnasistgatan, möjligen om man klassificierar kriminella som rika.
Mer troligt är väl att pappan e kriminell. Svårt att spekulera innan vi vet namn.
Citera
2017-05-18, 20:52
Medlem
Ferhs avatar
Undrar hur de bröt upp dörren, bör ju ha använt en slägga eller nått liknande för en lägenhetsdörr får man väl inte upp hur lätt som helst, och han hade ju tid att ringa polisen. Känns ju inte som nått vidare smart sätt att göra inbrott på ifall man vill minimera risken att åka fast, så är ju rätt sannolikt att de inte valde lägenheten helt slumpmässigt utan att det låg något mer personligt bakom, såvida inte familjen är mångmiljonärer.

Dumt att hoppa från balkongen hursomhelst, bättre att beväpna sej och låsa in sej på toaletten isåfall. Eller om man vågar konfrontera dem ännu hellre stå och passa vid dörren och sätta en yxa i skallen på den första som sticker in huvudet i lägenheten.
Citera
2017-05-18, 20:55
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Undrar hur de bröt upp dörren, bör ju ha använt en slägga eller nått liknande för en lägenhetsdörr får man väl inte upp hur lätt som helst, och han hade ju tid att ringa polisen. Känns ju inte som nått vidare smart sätt att göra inbrott på ifall man vill minimera risken att åka fast, så är ju rätt sannolikt att de inte valde lägenheten helt slumpmässigt utan att det låg något mer personligt bakom, såvida inte familjen är mångmiljonärer.

Dumt att hoppa från balkongen hursomhelst, bättre att beväpna sej och låsa in sej på toaletten isåfall. Eller om man vågar konfrontera dem ännu hellre stå och passa vid dörren och sätta en yxa i skallen på den första som sticker in huvudet i lägenheten.
Jo, men han är ju 14. Inte rambo
Citera
2017-05-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferh
Undrar hur de bröt upp dörren
Jag tror det var med motorsåg!
Tänk dig själft en 14is med cod på loading...
PANG PANG in igenom dörren
Varför illa fäktas när man kan fly nerför stuprännan.
Numer växer jag enbart på bredden inte höjden men DÅ!

En fjortonåring har inga bekymmer förutom att få vg/mvg på proven detta måste vara riktagt emot förelldrarna.
jag hjar läst att kriminella snor sågr ifrån ambulanser för artt såga upp skattkistor.
Hade de haft vieocam eras så hade de funnis på bilt.
Citera
2017-05-18, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spottbil

En fjortonåring har inga bekymmer förutom att få vg/mvg på proven detta måste vara riktagt emot förelldrarna.
jag hjar läst att kriminella snor sågr ifrån ambulanser för artt såga upp skattkistor.
Va? Kan du ta det igen fast på svenska?
Citera
2017-05-19, 00:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Va? Kan du ta det igen fast på svenska?
Ja för mig också, fatrade faktiskt ingenting förutom "motorsåg".
Citera
2017-05-19, 00:28
Medlem
Citat:

tror du behöver en fem år till med svenska i grundskola. vem vet du kanske kan kommunicera någorlunda då.
Citera
2017-05-19, 02:36
Medlem
Citat:

Du har läst felaktig uppgift tror jag; inte i någon av alla de ambulanser jag varit i (nykter, vid god hälsa, utan stress) har det funnits någon form av sågar som någon skulle kunna "såga upp skattkistor" med...

On Topic:

Otrevlig överraskning, minst sagt!
Och det är väl å andra sidan gott om 14-åringar som säljer knark, rånar folk, utför diverse ärenden åt äldre brushor, så jag skulle inte utesluta att den här killen så att säga råkat pissa på fel lyktstolpe.
Citera
2017-05-19, 07:16
Medlem
Enkel logic grabbar.-

Alla invandrare är kriminella
Kriminella lever i utsatt område
BO lever i utsatt område
BO är kriminell
BO är invandrare

Vad mer behöver utrönas
Citera
2017-05-19, 07:43
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneZero
Enkel logic grabbar.-

Alla invandrare är kriminella
Kriminella lever i utsatt område
BO lever i utsatt område
BO är kriminell
BO är invandrare

Vad mer behöver utrönas

Alla Amerikaner är tjocka. Tobbe svensson är tjock. Ergo är Tobbe amerikan.

Det är din logik. Riktigt pantad är du. Men du har nog rätt. En svensk hade stannat och tagit "fighten".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in