Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 11:59
  #1
Medlem
ta_den_i_2ans avatar
Är så att jag kommer bli k anställd i FM till sommaren. Var ett befäl som pratade om att man skulle ansöka om något så att det inte skulle dras så mycket skatt eftersom lönen redan är piss. Undrade bara om någon här känner igen detta och vart och hur man gör det. Mvh
Citera
2017-05-18, 12:06
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ta_den_i_2an
Är så att jag kommer bli k anställd i FM till sommaren. Var ett befäl som pratade om att man skulle ansöka om något så att det inte skulle dras så mycket skatt eftersom lönen redan är piss. Undrade bara om någon här känner igen detta och vart och hur man gör det. Mvh

Hur är din lön när den är "piss"?
Kan vi andra få betala lite lägre skatt, även om man inte jobbar in försvaret, men ändå tjänar "piss"?
Citera
2017-05-18, 12:09
  #3
Medlem
ta_den_i_2ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Hur är din lön när den är "piss"?
Kan vi andra få betala lite lägre skatt, även om man inte jobbar in försvaret, men ändå tjänar "piss"?

18.000kr innan skatt tjänar vi. Vi betalar skatt dock förstod jag som att man ansöker om att minsta möjliga dras.
Citera
2017-05-18, 12:11
  #4
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ta_den_i_2an
18.000kr innan skatt tjänar vi. Vi betalar skatt dock förstod jag som att man ansöker om att minsta möjliga dras.

Usch då!
Men läs här - https://www.officersforbundet.se/nyh...orum-nr-22016/
Citera
2017-05-18, 12:33
  #5
Medlem
Det du pratar om låter som jämkning av skatten. Är det så att du inte har jobbat någonstans den första halvan av året kan det vara intressant men jag skulle dock avråda från det för att undvika framtida restskatt.

https://www.skatteverket.se/privat/s...000110771.html

För det mesta är jämkning mest relevant när man har stora lån eller som i ditt fall bara jobbar en del av året. Var dock försiktig då det för soldaters del faktiskt tillkommer en del utöver själva grundlönen så det kan vara svårt att avgöra faktisk lön du kommer att ha.
Citera
2017-05-18, 22:02
  #6
Medlem
T-80Us avatar
Vapen & Militär --> Privatekonomi

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback