Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-18, 00:23
  #1
Medlem
Hej, jag köpte mig en begagnad soffa för några veckor sedan, försäljaren sa att den hade stått i en källare i över ett år men att klädseln var avtagbar, så jag klippte till då storleken, färgen och modellen var precis vad jag sökte.
Men dum som jag var så kollade jag inte på tvättlappen innan jag köpte den, för det visade sig att klädseln endast går att kemtvätta, så där lärde jag mig något nytt.
Hur som helst så lämnade jag in den på kemtvätt, vilket tog bort ~90% av lukten ur klädseln, men efter ett par dagar så hade två av dynorna börjat att lukta igen, så jag drog av den och märkte att lukten kom från skumgummit i dessa två (såg inget mögel).

Så jag undrar hur man kan få ur unken källarlukt från skumgummi? Jag har läst något om att man kan ställa in det som luktar illa i ett mindre utrymme, som t.ex. en garderob, med ett par skålar fyllda med ättika i ett par dagar och att det tydligen ska få bort det, stämmer detta?

Mvh
__________________
Senast redigerad av Kev88 2017-05-18 kl. 00:32.
Citera
2017-05-18, 00:34
  #2
Medlem
Om det inte går att ta loss skumgummit och tvätta dessa så får du väl använda särskilt medel som används vid rengöring av skumgummimöbler.
Citera
2017-05-18, 00:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denavtrubbade
Om det inte går att ta loss skumgummit och tvätta dessa så får du väl använda särskilt medel som används vid rengöring av skumgummimöbler.

Vad är det för medel? :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback