2017-05-17, 17:10
Bannlyst
tjenare gentlemen.. ja som sagt ska bygga lite ljud hade jag tänkt mig men först lär man ju ha en bil..tror ni det får plats i en nyare V70? lådorna ska ju ha rätt volym också + att det ska formas med glasfiber på något snyggt sätt. vill ju att basarna pekar snett uppåt och inte bara som en vägg mot bakluckan, mest för att jag vill ju förhindra vibrationerna i plåten så gott som det går. här kommer det en länk på baselementen som jag har tänkt mig...sen lär man ju trycka in monoblocken + steg till högtalarna till dörrarna någonstans också. kanske går de att gömma under baksätena? tanken är väl att kablaget och stegen ska synas så lite som möjligt.

https://www.brl.se/sv/artiklar/rockford-fosgate-t2s-13tum.html
Citera
2017-05-18, 02:31
Medlem
Du har alltså tänkt sätta i 4 st 13 tummare, för 52 000, sen kommer i tillägg slutsteg kablar osv. I en gammal/ny ? v70? Har du för mycket pengar eller? Räcker gott med 1 ? Eller ska du tävla i ljud?
Citera
2017-05-18, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chris-moneymaker
Du har alltså tänkt sätta i 4 st 13 tummare, för 52 000, sen kommer i tillägg slutsteg kablar osv. I en gammal/ny ? v70? Har du för mycket pengar eller? Räcker gott med 1 ? Eller ska du tävla i ljud?
asså ljudet kommer kosta en del för är rätt galen i ljud...men det kommer man ju kunna flytta över till nya bilar. men frågan är ju om det får plats i en nyare v70? finns det mycket plats i dom?
Citera
2017-05-18, 17:41
Medlem
Basreflex ska tydligen ligga på 113 l/bas+ 7 l för varje bas, så med 4 basar blir det en rätt stor låda på 480 liter. Om du i stället kör med isobarik halveras lådvolymen; då skulle du kunna köra 2 basar i en låda på 120 liter eller med 4 i 240 liter. Om du kör med monoblock måste de vara stabila för impedansen är 1 ohm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in