• 1
  • 2
2017-05-17, 07:52
Medlem
Universells avatar
https://polisen.se/Aktuellt/Handelse...sok-Harnosand/

Citat:
På tisdagskvällen kallades polis till en lägenhet i Härnösand. Där hade en kvinna blivit misshandlad av en man. Skadorna var så pass allvarliga att händelsen bedömdes som mordförsök.

En misstänkt gärningsman kunde gripas senare under kvällen. Både målsägaren och den misstänkte är bekanta med varandra och bägge är kända av polisen sedan tidigare. Kvinnans skador är ej livshotande.

Citat:
Uppdatering kl 07:22

Den gripne mannen är sedan inatt kl 23:18 anhållen på sannolika skäl misstänkt för försök till mord alt dråp. Förundersökningen kommer idag på morgonen att överlämnas från jourhavande åklagare till lokal åklagare i Sundsvall. Det finns för närvarande inga ytterligare upplysningar att lämna ut.

Bråk i relation? Som vanligt, med mordförsök
Nån som läst nåt mer om det här?

http://www.allehanda.se/blaljus/brot...ok-i-harnosand

Citat:
Hennes skador ska inte vara livshotande, enligt polisen.
Citat:
Polisen vill heller inte berätta vilka åldrar det är på de inblandade som ska ha en relation till varandra och vara kända av polisen sedan tidigare
Senast redigerad av Universell 2017-05-17 kl. 07:54.
Citera
2017-05-17, 16:10
Medlem
Kebabfarfars avatar
Joakim Lamotte skrev precis om detta på sin facebooksida..

"För fyra veckor sedan stod han åtalad för att ha utsatt henne för grov misshandel och olaga hot. Enligt kvinnan dunkade han hennes huvud i ett element tills hon svimmade. Sedan sparkade han henne i huvudet och kroppen. Hon var då gravid med tvillingar. De överlevde inte. Men bevisen räckte inte enligt tingsrätten och mannen frikändes. Det första han gjorde när han frikändes och släpptes var att åka direkt hem till den utsatta kvinnans bostad, stiga in och säga: ”Gumman, jag hittar dig överallt”."
Citera
2017-05-17, 16:22
Medlem
Hörde om en kille som sprang runt med en yxliknande sten i tisdags. Han hade även misshandlat en tjej som var helt blåslagen i ansiktet. Enligt uppgift hade polisen varit i HENNES lägenhet 2 gånger under dagen för att få ordning på sällskapet. Verkar inte ha tagit skruv. Han ska även ha stulit hennes nycklar och grävt ner dem.

Typ en man i 33-34 årsåldern. Nån som vet vem? Tjejen var i tonåren.
Citera
2017-05-17, 19:16
Medlem
Jag vet vilka det rör sig om, kan ta det på pm om det skulle vara av intresse.
Citera
2017-05-17, 19:41
Medlem
Brors4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pr0be
Jag vet vilka det rör sig om, kan ta det på pm om det skulle vara av intresse.
Japp skulle va intressant och veta vad det är för stolle som springer runt i byn? Skicka ett pm med namn, tack på förhand.

Enda jag hört, inga bekräftade uppgifter. Men missbrukarvarning i huset där det hände med besök av polis och ambulans imellanåt. ..
Citera
2017-05-17, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brors4n
Japp skulle va intressant och veta vad det är för stolle som springer runt i byn? Skicka ett pm med namn, tack på förhand.

Enda jag hört, inga bekräftade uppgifter. Men missbrukarvarning i huset där det hände med besök av polis och ambulans imellanåt. ..

Vad är det för hus då?
Citera
2017-05-17, 20:21
Medlem
Brors4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Vad är det för hus då?
På vasagatan, 1a huset på höger sida om du svänger in från tullportsgatan..

http://forumbilder.se/G8C28/tmp-2128...81552127783397
Senast redigerad av Brors4n 2017-05-17 kl. 20:33.
Citera
2017-05-18, 09:34
Bannlyst
Berätta nu vem det är det ligger i samhällets intresse att hålla koll på skithögar när staten totalt tappat kollen på allt.
Citera
2017-05-18, 11:54
Bannlyst
Har blivit tipsad att MGM är T*ro *lgland

Från Sundsvall och ett riktigt problemområde Sundsbruk.

* e
Citera
2017-05-18, 12:39
Medlem
Brors4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Har blivit tipsad att MGM är T*ro *lgland

Från Sundsvall och ett riktigt problemområde Sundsbruk.

* e
Okänd för mig.. men sundsbruk känner man till ..
Citera
2017-05-18, 21:05
Medlem
Sicuros avatar
Det låter lite som samma drama som med killen innan som hon fick dömd trots att det var hon som t ex bland annat högg sig själv i benet, något som det till och med fanns vittnen som kunde styrka, men ändå lyckades mannen fällas för det dådet. Med en sinnesstörning och droger är den där kvinnan tydligen kapabel till vad som helst. Jag tycker mycket talar för att hon själv skurit sig i halsen. Hon har ju en gedigen historia att kontinuerligt få hennes män bakom galler till vilket pris som helst.
Citera
2017-05-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sicuro
Det låter lite som samma drama som med killen innan som hon fick dömd trots att det var hon som t ex bland annat högg sig själv i benet, något som det till och med fanns vittnen som kunde styrka, men ändå lyckades mannen fällas för det dådet. Med en sinnesstörning och droger är den där kvinnan tydligen kapabel till vad som helst. Jag tycker mycket talar för att hon själv skurit sig i halsen. Hon har ju en gedigen historia att kontinuerligt få hennes män bakom galler till vilket pris som helst.

Vad heter kvinnan då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in